تکنیک عکاسی با فلاش در زمان های طلوع یا غروب آفتاب

تکنیک عکاسی با فلاش در زمان های طلوع یا غروب آفتاب

 

تا کنون بار ها به این نکته اشاره نموده ایم که زمان های پس از طلوع آفتاب و یا پیش از غروب آفتاب که به عنوان ساعت های آبی و طلایی شناخته می شوند ؛ بهترین زمان ها برای انجام پروژه های عکاسی در فضای باز به شمار می آیند . در این ساعت ها زاویه تابش نور در سطحی پایین قرار داشته ؛ نور بسیار نرم می باشد و همچنین رنگ های موجود در آسمان و محیط به شکلی غنی تر دیده می شوند .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون - تعمیر دوربین سونی

به طور خاص در زمان های پس از طلوع آفتاب و برای به دست آوردن تصویری شبیه به عکس فوق از این تکنیک ها باید استفاده نمود :

کشیدن شاتر

چندین فلاش اسپیدلایت

برقراری ارتباط با خط نگاه سوژه

استفاده از دماهای رنگ مختلف با استفاده از چندین فلاش اسپید لایت

نکاتی که برای تهیه یک عکس موفق به شما کمک می کنند عبارتند از :

انتخاب یک مکان با توزیع نور مناسب

انتخاب یک سوژه در تطابق با پس زمینه

انجام تست های مکرر پیش از شروع جلسه اصلی برای به دست آوردن بهترین زمان و بهترین زاویه دید دوربین

آزمایش لنز های مختلف و دستیابی به بهترین رنگ آمبیانس با استفاده از ترکیب نور طبیعی و نور مصنوعی

تعمیرات کانن - نمایندگی کانن - نمایندگی تعمیرات کانن - تعمیر دوربین کانن - تعمیرات کانن در تهران

 برای ایجاد یک حالت دراماتیک در درون تصویر ؛ بهترین شیوه استفاده از چندین منبع نور مصنوعی است که در این رابطه و برای عکاسی در شرایط وجود نور در زمان های پیش از طلوع آفتاب ما استفاده از چندین فلاش اسپیدلایت را توصیه می کنیم .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون - تعمیر دوربین سونی

حتی در صورت وجود تنها یک اسپیدلایت نیز به راحتی می توان به تاثیر دلخواه در عکس دست پیدا نمود و در این زمینه عکاس نیاز دارد تا با اصول حرفه ای نورپردازی آشنایی داشته باشد .

به طور کلی در هر مجموعه نور پردازی از سه منبع نور می توان استفاده نمود .

1 – نور اصلی برای نوردهی به سوژه 2 – نور کمکی یا نور پر کننده و 3 – نور پس زمینه ( در صورت لزوم )

برای تهیه عکسی شبیه به تصویر ابتدای این متن ؛ از یک فلاش و چتر نرم کننده به عنوان منبع نوردهی بر روی سوژه استفاده شده است .

این منبع نور در زاویه بالاتر از سطح تراز سوژه واقع شده و زاویه متمایل به پایین دارد . این منیع نور ؛ قسمت زیادی از سطح سوژه را مورد نوردهی قرار می دهد و با استفاده از این زوایه تابش برای سوژه یک حالت سه بعدی در درون کادر تصویر فراهم می آورد .این منبع نور با قدرت 1.2 استفاده شده است .

نور کمکی در این عکس ؛ یک فلاش اسپیدلایت روی دوربین با یک دیفیوزر کوچک است که به نرم تر شدن نور این فلاش کمک زیادی می نماید .

وظیفه این منبع نور ؛ پر کردن و از بین بردن سایه های ایجاد شده در اثر تابش منبع نور اصلی می باشد . فلاش اسپیدلایت در 8/1 قدرت قرار داده می شود .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون - تعمیر دوربین سونی

عکاسی با مود دستی :

برای عکاسی در این موقعیت ها ؛ فلاش های اسپیدلایت و دوربین را در مود تنظیمات دستی قرار دهید زیرا در این حالت بیشترین کنترل را در سریعترین زمان ممکن می توان به دست آورد .

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید آن است که وضعیت تابش نور به سرعت در حال تغییر بوده و برای انجام کار ؛ زمان بسیار کمی را  عبارت کشیدن شاتر اشاره به تکنیکی است که در آن از سرعت شاتر پایین به همراه تابش سریع نور فلاش استفاده شده است .

در این وضعیت ؛ شاتر نور های موجود در پس زمینه را به خوبی جذب نموده و در عین حال فلاش اسپیدلایت فرایند نوردهی بر روی سوژه را انجام داده و نور آن نیز به خوبی در دوربین جذب می شود .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون - تعمیر دوربین سونی

همانگونه که بیان شد ؛ سرعت شاتر پایین موجب جذب نورهای موجود در پس زمینه خواهد شد و از این روی برای تاریک تر نمودن پس زمینه لاز م است تا از یک سرعت شاتر بالاتر استفاده شود . همچنین برای نوردهی بیشتر به سوژه ؛ قدرت تابش منبع نور اصلی را افزایش دهید یا اینکه این منبع نور را به سوژه نزدیک تر کنید .

تعمیر دوربین کانن

تعمیر دوربین نیکون

تعمیر دوربین سونی

 

نظرات