روش تولید عکس HDR در فتوشاپ


روش تولید عکس HDR در فتوشاپ

 عکاسی HDR سبکی از عکاسی است که به سرعت بر محبوبیت آن در بین عکاسان افزوده می شود . عکاسی HDR در واقع شیوه ای از عکاسی است که از دامنه دینامیکی بالاتری برای ثبت تمام جزئیات تصویر در آن استفاده میشود. این امر به شما امکان می دهد که عکسهایتان از دامنه رنگی وسیعتری برخوردار گشته و تمامی رنگ ها را به صورت واقعی تری برای چشم انسان ها نمایش دهید.

نمایندگی کانن - کاهش نویز در ایزو بالا ( High ISO Noise Reduction )


نمایندگی کانن - کاهش نویز در ایزو بالا ( High ISO Noise Reduction )

نمایندگی کانن - ویژگی کاهش نویز در ایزو بالا ( High ISO Noise Reduction ) یکی از ویژگی های پیشرفته موجود در دوربین های کانن است . این گزینه در طول سالیان متمادی در دوربین های کانن وجود داشته است اما دوربین های جدید نمایندگی کانن دارای قابلیتی بسیار فراتر از تنها “On-Off” برای کاهش نویز در ایزو بالا می باشند . امروز دوربین های مدرن نمایندگی کانن دارای تنظیمات مختلفی برای کاهش نویز در ایزو بالا هستند .

روش استفاده از بک لایت ( نور پشت ) برای تقویت عکس ها


روش استفاده از بک لایت ( نور پشت ) برای تقویت عکس ها

نورپردازی از پشت سر ( ‌Backlighting ) همانگونه که ازنام آن مشخص است زمانی میسر می شود که منبع نور در پشت سوژه قرار بگیرد .

بکلایت ، که در عکاسی پرتره به ریملایت نیز معروف است به نور نرمی گفته می شود که از پشت سوژه تابانده شده و مو ها و لباس سوژه را روشن می کند . وظیفه اصلی این نور جدا نمودن سوژه از پس زمینه است و در عکاسی فضای باز منابع نور طبیعی که از پشت هر سوژه تابیده می شوند به عنوان بکلایت یا ریم لایت مورد استفاده قرار می گیرند .

نرم افزار جدید گوگل برای کاهش حجم فایل های JPEG


نرم افزار جدید گوگل برای کاهش حجم فایل های JPEG

نرم افزار جدید گوگل حجم تصاویر با فرمت JPEG را بدون آسیب رساندن به کیفیت آن ها 35% کاهش می دهد

Crop100% ( کراپ صد در صد )چیست؟


Crop100% ( کراپ صد در صد )چیست؟

از واژه کراپ ۱۰۰% در عکاسی و ادیت عکس بسیار استفاده میشود.

کراپ (Crop) نمودن در فرهنگ لغت عمومی به معنی برش زدن یا بریدن است و در حوزه دیجیتال، کراپ به عنوان یک ابزار جهت برش تصویر میباشد که به کاربران و عکاسان اجازه می‌دهد تا در تصاویر بتوانند قسمت‌های دلخواه خود را در  عکس برش زده و یا آن را ویرایش نمایند.

در ادامه به این مقوله مهم عکاسی پرداخته ایم...

تغییرات عکس و رتوش چهره در نرم افزار فتوشاپ


تغییرات عکس و رتوش چهره در نرم افزار فتوشاپ

تاکنون نرم افزارهای بسیاری در زمینه تغییرات عکس و رتوش آن ساخته شده اند که همگی تقریباً یک نتیجه مشابه را به دست می دهند اما آشناترین آنها نرم افزار محبوب فتوشاپ است. فتوشاپ به دلیل گستردگی منوهای تغییر، سادگی و راحتی استفاده از منوها و دلایل بسیار دیگر، در حال حاضر به برکاربردترین و مطلوبترین نرم افزار برای عکاسان، آتلیه داران، هنرمندان و گرافیستها مبدل گردیده است.

در ادامه به آموزش چند ترفند ساده اما کاربردی در زمینه تغییر عکس و رتوش چهره با مضامین ذیل پرداخته ایم

  • شبیه سازی تصاویر مادون قرمز 
  • Levels
  • تنظیمات رنگ با Adjustment Layer
  • کنترل کنتراست رنگ های حد واسط 
  • غروب آفتاب
  • خلق لبخند
  • روتوش لک و چروک پوست چهره
  • قطرات آب رنگی