چگونه در باران عکسهای زیبا می توان گرفت ؟


چگونه در باران عکسهای زیبا می توان گرفت ؟

در زمان های بارش باران معمولا عوامل زیادی وجود دارند که عکاسان علاقه ای به آنها ندارند و از جمله این عوامل به وجود حرکت های سریع ، کم بودن نور ، رنگهای مات و کدر و وجود رطوبت بالا ، می توان اشاره نمود. اما در هر صورت تحت بارش باران هست که زندگی آغاز می شود و همه چیز به جریان می افتد .

برطرف نمودن مشکل نوردهی بیش از اندازه به آسمان در زمان عکاسی فضای باز


برطرف نمودن مشکل نوردهی بیش از اندازه به آسمان در زمان عکاسی فضای باز

در زمان های عکاسی فضای باز و به خصوص در عکاسی از نماهایی که مقدار زیادی از پهنه آسمان در عکس دیده میشود ؛غالبا این مشکل به وجود می آید که آسمان قابل مشاهده در عکس دارای نوردهی بیش از اندازه بوده و مقدار زیادی از آن جزئیات خود را از دست می دهد .در این مطلب به بررسی روش از بین بردن این حالت و به دست آوردن جزئیات از آسمان می پردازیم

5 نکته برای جذاب تر شدن عکس از دید مخاطب


5 نکته برای جذاب تر شدن عکس از دید مخاطب

یکی از مهمترین نکاتی که در رابطه با عکاسی می توان توصیه نمود این است که در طول زمان عکاسی کمتر به جنبه های فنی کار با دوربین فکر نموده و بیشتر به خلاقیت و اثرگذاری بر مخاطب خود فکر کنید. در عین حال که توجه به عناصری همچون نوردهی به دوربین ، فوکوس و وایت بالانس و سبک تصویر و .... دارای اهمیت می باشد اما از سوی دیگر هیچ یک از جنبه های فنی زمان کار با دوربین برحالت های احساسی و جنبه های خلاقانه  موجود در درون کادر تصویر تاثیر نمی گذارند.

آگاهی از مفهوم دامنه دینامیکی : چگونه از ایجاد هایلایت های شدید در عکس پرهیز کنیم ؟


آگاهی از مفهوم دامنه دینامیکی : چگونه از ایجاد هایلایت های شدید در عکس پرهیز کنیم ؟

آیا تا به حال با این صحنه مواجه شده اید که نواحی بسیار پر نور آسمان در درون کادر تصویر شما به نوعی شبیه به سوختگی دیده شده و جزئیات داخل آنها از بین رفته است ؟ این حالت زمانی اتفاق می افتد که دامنه رنگ ها و تنالیته های قابل ثبت با دوربین شما کمتر از آن چیزی می باشد که به وسیله چشم انسان قابل مشاهده می باشد . در این مطلب 4 نکته کوتاه را بیان نموده ایم که به شما کمک می کنند تا از مفهوم دامنه دینامیکی دوربین به درک بهتری دست پیدا کرده و از به وجود آمدن هایلایت های سوخته شده و از دست دادن جزئیات پرهیز کنید .

استفاده از یک فلاش اسپیدلایت چه مزیت هایی دارد ؟


استفاده از یک فلاش اسپیدلایت چه مزیت هایی دارد ؟

در بسیاری از موارد به هنرجویان آموزشگاه عکاسی توصیه میشود تا نسبت به خریداری یک فلاش اسپیدلایت اقدام نمایند. در این مقاله فواید و مزیت های یک فلاش اسپیدلایت در زمان عکاسی را توضیح داده ایم .

نکات بسیار مهم عکاسی از کودکان


نکات بسیار مهم  عکاسی از کودکان

عکاسی از کودکان گاهی اوقات می تواند یک کار چالش برانگیز باشد ، زیرا کودکان معمولاً ژست گرفتن برای دوربین را دوست ندارند (به خصوص وقتی که آنها بیش از حد مشغول انجام کاری هستند که دوست دارند). همه چیز خیلی سریع اتفاق می افتد و ثبت لحظه را برای عکاس بسیار دشوار می کند. به همین دلیل ، در نهایت بسیاری از ما با عکس هایی تار و خارج از فوکوس مواجه می شویم و این پرسش برای ما پیش می آید  که چگونه می توانیم مهارت های عکاسی خود را بهبود بخشیم تا در عکاسی از کودکان ؛ نتایج بهتری بگیریم.

نکات و تجهیزات لازم برای عکاسی از ماه


نکات  و تجهیزات لازم برای عکاسی از ماه

شما ممکن است تلاش کرده باشید تا با استفاده از تلفن همراه خود از ماه عکاسی  کنید ، اما در نهایت عکسهایی که به دست آورده اید چیزی شبیه به یک لکه سفید یا تصویری کاملا تاریک بوده است . برای عکاسی از ماه و به دست آوردن یک تصویر زیبا، دوربین خود را بردارید  و این مقاله را تا انتها با دقت بخوانید.

فوکوس عمیق ( Deep focus ) چیست و چه کاربردی دارد ؟


فوکوس عمیق ( Deep focus ) چیست و چه کاربردی دارد ؟

فوکوس عمیق (Deep focus ) شیوه ای از دست یابی به فوکوس می باشد که در آن تمام عناصر موجود در تصویر به صورت کاملا واضح دیده می شوند و به طور معمول در سبک های عکاسی منظره و عکاسی در خیابان دارای کاربرد می باشد.  در این مطلب 4 فاکتور تاثیر گذار در به دست آوردن فوکوس عمیق را مورداشاره قرار می دهیم .

دو تکنیک عکاسی با سرعت شاتر کند ؛ برای ایجاد حس حرکت سوژه


دو تکنیک عکاسی با سرعت شاتر کند ؛ برای ایجاد حس حرکت سوژه

در ابتدایی ترین حالت ، عکاسی به ما امکان می دهد تصاویر چیزها را به همان شکلی که می بینیم حفظ کنیم. اما این شاید برای گرفتن جنبه های خاصی از صحنه کافی نباشد و به عنوان مثال ، چگونه به صورت واقعی می توان ایده دویدن سریع یک شخص در درون تصویر را به دست می آورد؟ استفاده از سرعت شاتر سریع بیشتر برای گرفتن عکس های شارپ دارای کاربرد است و این تکنیک حس حرکت یا سرعت را به مخاطب انتقال نمی دهد . در این مطلب  دو تکنیک مربوط به سرعت شاتر آهسته را مورد اشاره قرار داده ایم که درک بهتری از منتقل نمودن حس حرکت سوژه در درون کادر تصویر را ارایه می دهند .

 

5 نکته برای عکاسی با لنز های تله فتو


5 نکته برای عکاسی با لنز های تله فتو

لنز های تله فتو به دلیل دارا بودن فاصله کانونی بلند ؛ عملکردی فراتر از قدرت زوم کردن و عکاسی از سوژه های دور را انجام می دهند . در زمان استفاده از یک لنز تله فتو ویژگی های بصری منحصر به فردی را در درون کادر تصویر می توان به وجود آورد و در این مطلب نکاتی را مورد اشاره قرار می دهیم که به شما کمک می کنند تا بهترین استفاده از یک لنز تله فتو را به دست آورید .