نمایندگی کانن - عکاسی حرفه ای با استفاده از دوربین های غیر حرفه ای

نمایندگی کانن - عکاسی حرفه ای با استفاده از دوربین های غیر حرفه ای

در کلاس های آموزشی آکادمی کانن در نمایندگی کانن ؛ همواره به این نکته اشاره می شود که نیمه حرفه ای یا غیر حرفه ای بودن دوربین موجود در دست شما موجب نمیشود تا نتوان عکس هایی با رعایت اصول حرفه ای به دست آورد .

عکاسان حرفه ای نیز در بسیاری از موقعیت ها ترجیح می دهند تا با استفاده از گوشی تلفن هوشمند یا با یک دوربین غیر حرفه ای منظره ای در پیش رو را مورد ثبت قرار دهند

از این روی با به کار گیری چند دستورالعمل ساده ؛ همواره می توان عکسهایی با رعایت اصول حرفه ای به دست آورد .

1 – یک دوربین غیر حرفه ای قادر به ثبت همه جوانب تصویر نیست :

تلفن های هوشمند یا دوربین های غیر حرفه ای ارزان قیمت قادر به ثبت همه جوانب تصویر نیستند .

در زمان استفاده از این دوربین ها به خاطر داشته باشید ؛ همه آن چیزی که با چشم دیده می شود ؛ با استفاده از دوربین قابل ثبت نمی باشد

از این روی ؛ سعی کنید همانند دوربین خود به محیط نگاه کنید .

به طور خاص در گوشی های هوشمند و دوربین های غیر حرفه ای ؛ فرایند فوکوس ؛ دارای روش متفاوتی است .

2 – لنز دوربین خود را همواره تمیز و خشک نگه دارید :

وجود هر گونه لکه یا گرد و غبار خارجی بر روی لنز موجب بروز تاثیرات ناخوشایندی در تصویر نهایی خواهد شد .

تلفن های هوشمند و دوربین های غیر حرفه ای در حالت عادی ممکن است عملکرد خوبی داشته باشند اما وجود هرگونه آلودگی روی لنز آنها ؛ تاثیرات بسیار مخربی را در تصویر نهایی به وجود می آورد .

یک لکه بسیار کوچک ممکن است موجب بلوری ( تار و محو شدن ) بخش زیادی از تصویر شما شود . حتی این لکه ها قادرند تا وایت بالانس یا کنتراست های تصویر را تغییر دهند .

بررسی مقایسه ای لنز های زوم در مقایسه با لنز های ثابت

3 – از اهمیت ترکیب بندی تصویر غافل نشوید :

در تلفن های هوشمند و دوربین های کامپکت ؛ مشاهده تصویر بر روی یک صفحه نسبتا بزرگ امکان پذیر می باشد و این امر موجب سهولت در ترکیب بندی یک تصویر به طور مطلوب خواهد شد .

برای عکاسی از صحنه های طلوع یا غروب آفتاب در یک ساحل زیبا ؛ تمرکز دوربین را تنها بر روی خورشید و محل قرار گیری آن قرار ندهید . قوانین ترکیب بندی در عکاسی را همواره رعایت کنید .

6 روش برای بهبود ترکیب بندی در عکاسی

نمایندگی کانن - نمایندگی تعمیرات کانن - تعمیرات کانن - تعمیرات کانن در تهران

4 – از فلاش استفاده نکنید :

به جز در مواقعی که خواهان به دست آوردن حالت بلور حرکتی هستید ؛ هرگز از فلاش دوربین استفاده نکنید . کنترل دما و رنگ نور فلاش در دوربین های غیر حرفه ای بسیار مشکل است . و از این روی بهتر آن است تا با بکار گیری شرایط نور طبیعی ؛ ریسک تخریب عکس در اثر استفاده از فلاش را به حداقل کاهش دهید .

نمایندگی کانن - عکاسی در شرایط کم نور بدون استفاده از فلاش

5 – زوم نکنید :

در دوربین های غیر حرفه ای ؛ زوم کردن ممکن است موجب کاهش کیفیت تصاویر شود . به دلیل ساختار اپتیکال بسیار ضعیف موجود در لنز های غیر حرفه ای ، فرایند زوم کردن موجب بلور شدن تصاویر و از بین رفتن کیفیت کلی عکس ها خواهد شد .

برای ثبت یک سوژه در نمای بسته ؛ به جای فاصله گرفتن و زوم کردن ؛ سعی کنید به آن نزدیک تر شوید .

6 – قانون یک سوم :

این یکی از مهمترین قوانینی است که به شما کمک می کند تا یک ترکیب بندی و کادر بندی جادویی را برای تصویر خود به وجود بیاورید . اصول و نکات پایه استفاده از قانون یک سوم را فرا گرفته و آنرا به کار ببندید .

 

نظرات