روش گذر از اوقات سخت به عنوان یک عکاس
هر یک از عکاسان و در هر یک از سبک های عکاسی دوره هایی از رکود و کم شدن کار و در آمد را تجربه کرده اند و این قطعا شرایطی سخت و چالش بر انگیز است زیرا به طور معمول عکاسان به صورت تخصصی و انحصاری به این حرفه می پردازند و از قدرت مانور کمتری برای تغییر وضعیت به مشاغل دیگر برخوردار می باشند . همچنین به طور معمول ؛ به تاخیر افتادن ؛ لغو شدن و یا انصراف مشتریان از انجام کار ها ؛ مواردی هستند که حتی در شرایط عادی نیز به مقدار بسیار زیادی اتفاق می افتند و از این جهت عکاسان حرفه ای به طور مداوم در معرض چالش های مالی و شرایط سخت اقتصادی قرار می گیرند .
هیچ چیز نمی تواند جدی بودن شرایط فعلی را تحت تاثیر قرار دهد . بسیاری از افراد در ظرف مدت زمان بسیار کوتاهی شغل خود را از دست داده و بیکار شده اند .
اگر به عنوان یک عکاس به صورت حرفه ای به کسب درآمد از راه عکاسی می پردازید به طور حتم مقدار زیادی از زمان های شما پشت دوربین نمی گذرد و در عوض همیشه در پی پیدا کردن راهکارهایی برای قرار داد بستن ؛ جذب مشتری و مواجهه با چالش های مالی و اقتصادی هستید . اما آنچه که در شرایط فعلی می توان به آن اشاره نمود این است که هر آنچه در توان دارید را انجام دهید تا بتوانید به صورت به طولانی مدت در کسب و کار خود باقی بمانید و از شرایط بحران اقتصادی فعلی گذر کنید .
جلوتر از بازار
اینکه مدتی از زمان خود را صرف بازاریابی در شغل خود کنید , به طور حتم ایده خوبی است ، زیرا این کار معمولاً همان چیزی است که وقتی واقعاً مشغول کار هستیم از آن غافل می شویم . تمام آنچه را که باید انجام دهید ؛ برنامه ریزی کنید و به آنچه در چند ماه گذشته قصد انجام آن را داشتید و به نتیجه نرسیده اید , را مورد بررسی و بازنگری مجدد قرار دهید .
اما این نکته نیز اهمیت دارد که بدون طرح و برنامه از پیش تعیین شده ؛ وارد یک برنامه کاری شلوغ نشوید . گرفتار شدن در معرض تعداد انبوهی از کار به آسانی اتفاق می افتد و در زمان هایی که باید به کار اصلی خود بپردازید ؛ آنگاه مجبور خواهید بود تا درد سرهای شغلی ایجاد شده در اثر بی نظمی را بر طرف نمایید .
اینگونه پیشنهاد می شود که بهتر است تا یک برنامه ریزی قوی و اصولی را ایجاد نمایید . شما می توانید مدتی را برای نوشتن مطالب آموزشی ؛ دعوت از مشتریان و بررسی و بازنگری کار های انجام شده از قبل ؛ اختصاص دهید . تا بتوانید از این طریق به یک برنامه مدون و مطلوب برای چند ماه آینده خود دست پیدا کنید . همه این موارد را از قبل تهیه کنید و بعد از آنکه دوباره کار شروع شد و به تدریج شرایط به حالت عادی بازگردد ، همه چیز آماده است.
تنوع طلبی ؟
در حال حاضر بسیاری از عکاسان به فکر تغییر و تحول هستند ، اما توصیه می شود که با احتیاط فکر کنند. اگر به عنوان مثال اگر به عنوان یک عکاس در سبک پرتره شناخته شده اید ؛ اکنون بسیار عجیب است که به صورت ناگهانی به سبک عکاسی صنعتی یا عکاسی از مناظر طبیعی گرایش پیدا کنید .. بسیاری از افراد خلاق وجود دارند که می توانند رشته های مختلفی را در بر گیرند اما مراقب باشید که توجه شما به موضوعات مختلف , منجر به انحراف از مسیر اصلی کار و حرفه شما نشود .
اگرچه به نظر می رسد که شرایط فعلی دوره ای جنجالی و پر از چالش است ، اما ما در هر صورت و در مقطعی از زمان به حالت زندگی عادی و تجارت باز خواهیم گشت. اگر اکنون و در این زمان به فکر متنوع نمودن برنامه شغلی خود باشید ؛ سردرگمی و نقص در برنامه ریزی تنها چیزی است که در انتظار شما خواهد بود. در مورد پیشنهادات خود در طولانی به صورت مدت فکر کنید ، و فقط چند روز یا چند هفته آینده را برای تصمیم گیری در نظر نگیرید.
البته اگر می خواهید از زمان در خانه ماندن به صورت خلاقانه استفاده کنید ، ایده خوبی است ! فعال نگه داشتن خلاقیت های ذهنی امری بسیار مهم است. به عنوان مثال تکنیک های مختلف عکاسی پرتره و مدلینگ را روی اعضای خانواده خود امتحان کنید و از این طریق مهارت های خود را افزایش دهید .
درآمد
تقریبا این اطمینان وجود دارد که آرشیو یک عکاس بزرگترین سرمایه کار او به شمار می آید . بعد از دوره های توقف کار و در زمان اوج گیری دوباره مشاغل ؛ تعداد زیادی از افراد فرصتی برای عکاسی مجدد نخواهند داشت و به سراغ آرشیو عکس های شما خواهند آمد. آرشیو خود را به صورت مرتب و مطمئن حفظ کنید. یکی از بزرگترین منابع درآمد شما در آرشیو عکس های شما نهفته است .
همچنین در زمان های قرنطینه و عدم امکان عکاسی نیز مراجعه به آرشیو برای کسب درآمد از جمله راهکار های پیش روی شما است . گوش بزنگ باشید زیرا تعدادی از مشتریان شما در این زمان به دنبال استفاده از عکس های قبلی خود هستند که در آرشیو عکاسی شما قرار دارد.
مسیر خود را باز و روشن نگه دارید .
کسب و کار و تجارت خود را حفظ کنید . همواره به این نکته توجه داشته باشید که تعداد زیادی از موسسات و آزانس های تبلیغاتی هنوز به کار خود ادامه می دهند و اگر چه ممکن است از تعداد کارکنان خود کاسته باشند اما هنوز زنده و سرپا هستند .
رسانه های اجتماعی خود را به روز نگه دارید. و به این نکته نیز توجه داشته باشید که تعدادی از افراد خلاق وجود دارند که از کوچکترین فرصتها برای ارایه کارهای جدید و خلاقانه استفاده می کنند . در این زمان نباید از غافله عقب بمانید .
حتی اگر هیچ چیزی برای افزودن ندارید ، این امکان وجود دارد رسانه های اجتماعی خود را با پبا تکرار پست هایی از سال گذشته پر کنید . این خطر وجود دارد که شما خلاقیت خود را از دست بدهید و یا در انجام کار کمی کند و سنگین شده باشید .، بنابراین تلاش کنید تا خیلی سنگین نشوید. آثار گذشته خود را مرور کنید تا هنگامی که دوباره اقدام به رزرو بیشتر کار کنید ، چیزی برای گفتگو داشته باشید.
کاری خوب انجام دهید
بر قراری تماس با مشتریان قبلی و انجام یک گپ و گفت دوستانه برای اینکه از احوال آنها با خبر شوید یک ایده خوب و زیرکانه است . ارسال ایمیل یا پیام دادن در شبکه های اجتماعی نیز مودبانه به نظر می رسد . در زمان های بحران و شرایط سخت , ارایه آرزوی سلامتی و خوشبختی موجب دلگرمی دیگران است و آنها این نکته را به خاطر خواهند داشت که در زمان های سخت شما به یاد آنها بوده اید . در کنار این موارد ؛ دانش خود را به روز کنید . از فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی بهترین استفاده را ببرید . اینترنت یک دنیای بی انتها است که در آن انواع مطالب آموزشی برای پیشرفت شما وجود دارد .
برای به دست آوردن نتایج مطلوب ؛ لازم است تا دست از کار و تلاش نکشید . نا امید نشوید و همیشه به اهداف بلند مدت خود فکر کنید - اکنون می توانید چه کاری انجام دهید که سال آینده این بار در تجارت شما تأثیر مثبت بگذارد؟ و مهمتر از همه ، دستان خود را بشویید.
لینک های مفید :
تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون - تعمیر دوربین سونی
چگونه می توان از فاصله گذاری اجتماعی برای پیشرفت حرفه عکاسی استفاده نمود ؟