معرفی بهترین دوربین های زوم کامپکت در سال 2020

معرفی بهترین دوربین های زوم کامپکت در سال 2020

اگر تمایل دارید تا با یک دوربین سبک و کم حجم و بدون دردسر تغییر لنزها ، عکس هایی با کیفیت عالی  را تولید کنید ، برای هر میزان از بودجه ای که در نظر بگیرید ؛ گزینه های زیادی در دسترس شما قرار خواهند داشت . تمام دوربین های این راهنمای خرید دارای لنزهای زوم و دارای  طیف گسترده ای از فواصل کانونی هستند.

 

اکثر دوربین های موجود در این راهنما از سنسورهای 1 اینچی استفاده می کنند و این نوعی از سنسور است که از اندازه بزرگتری نسبت به سنسور دوربین  های موبایل برخوردار بوده و کوچکتر از سنسورهای بزرگتری است  که  به طور معمول در دوربین های بدون آینه و DSLR یافت می شوند. این دوربین ها به طور رایج در حساسیت های بالا ؛ نویز کمتر و تصاویر با کیفیت تری را ارایه می دهند .

تعمیر دوربین کانن  - تعمیر دوربین سونی - تعمیر دوربین نیکون

انتخاب ما: دوربین سونی سایبر شات DSC-RX100 VII

 دوربین سونی Sony RX100 VII یکی از دوربینهای پر قدرت  است که در درجه اول به دلیل قدرت فوکوس خودکار چشمگیر آن می توانید آن را درون جیب خود قرار دهید . لنز  VII  با دامنه فاصله کانونی  24-200 میلی متر ، صفحه نمایش ال سی دی باز شونده و برخورداری از درگاه ورودی میکروفون ؛ استفاده از این دوربین  برای بلاگر ها و محتوا گذاری بر بستر اینترنت را مناسب می سازد  و همچنین  EVF پاپ آپ ( ویزور الکترونیکی باز شونده )  آن به هنگام عکسبرداری در فضای باز فوق العاده مفید و کار آمد می باشد .

 

در حالی که در نور کم به دلیل دامنه دیافراگم نسبتا محدود  لنز  ؛ تصاویر آن چندان شگفت انگیز نیست ، امادر هر صورت ؛ با ایجاد رنگ های دلپذیر ، ضبط جزئیات خوب و برخورداری از دامنه دینامیکی گسترده ؛ کیفیت تصویر نسبتا عالی را ارایه می دهد .

 

یکی از برترین ویژگی های دوربین سونی  RX100 VII سیستم فوکوس اتوماتیک آن است که در مقایسه با بسیاری از دوربین های کامپکت موجود در بازار در سطح پیشرفته تری قراردارد. فقط  کافی است تا دوربین را به سمت سوژه قرار دهید ؛ ین دوربین به سرعت آنرا تشخیص داده و در حالت تعقیب حرکت قرار می دهد .  سرعت عکاسی با دوربین سونی RX100 VII تا 20 فریم بر ثانیه می باشد.

ساختار بدنه و حمل و نقل این دوربین ؛  اصلی ترین زمینه ای است که ما در آن احساسات متفاوتی را به دست می آوریم  رابط کاربری پیچیده ، دکمه ها و کنترل های خیلی کوچک و سطح بدنه لغزنده اکه به راحتی از دست انسان جدا می شود ؛ از جمله نقاط ضعف برای این دوربین می باشند.

همچنین در مقایسه با سایر دوربین های کامپکت ؛ دوربین سونی  RX100 VII یک دوربین نسبتا گران است ، اما اگر به قابلیت های آن نیاز دارید ، از خرید خود نا امید نخواهید شد.

تعمیر دوربین کانن  - تعمیر دوربین سونی - تعمیر دوربین نیکون

انتخاب دوم با لنز سبک تر : Canon PowerShot G5 X Mark II

 دوربین کانن Canon G5 X II از یک لنزهای کوتاه تر و سریعتر نسبت به  دوربین سونی RX100 VII برخوردار است و با افت سطح نور ، و در شرایط عکاسی در محیط های کم نور و یا برای به دست آوردن یک  پس زمینه مات ,  و  یا برای به دست آوردن یک عکس با کیفیت تصویر بهتر این دوربین یک گزینه متناسب به شمار می آید . لنز این دوربین قادر است تا فاصله کانونی  معادل 24-120 میلی متر را پوشش دهد.

G5 X II عکس های بسیار خوبی تولید می کند ، از کیفیت تصویر خام خوب و JPEG با نوع رنگی که از Canon انتظار دارید را به شما تحویل می دهد . کیفیت فیلمبرداری آن مناسب است ،  اما به هر روی عدوم ورودی درگاه میکروفون یک نقطه ضعف در زمان فیلمبرداری محسوب می شود .

دوربین های  G7 X III و RX100 VII گزینه های بهتری برای ایجاد بلاگ هستند.

این دوربین از طراحی بسیار خوبی برخوردار است ؛ صفحه نمایش  LCD لمسی EVF مفید از جمله برترین ویژگی های آن محسوب می شوند . رابط کاربری آن ساده و متمرکز است و برای استفاده کاملا پاسخگو است. از جمله نقاط ضعف این دوربین چنین می توان بیان نمود که ؛  سیستم فوکوس اتوماتیک G5 X II اگر چه بسیار خوب است ، اما در هر صورت ؛ نمی تواند با RX100 VII رقابت کند . عمر باتری آن نیز عالی نیست ، ولی با این حال این دوربین ؛ از شارژ USB نیز پشتیبانی می کند.

PowerShot G1 X III

دوربین کانن دوربین Canon PowerShot G1 X Mark III

دوربین جدید PowerShot G1 X Mark III یکی از جدید ترین محصولات شرکت کانن است که در آن از سنسور ۲۴ مگاپیکسلی APS-C به همراه یک سیستم اتوفوکوس دوگانه بر روی یک بدنه به شدت کامپکت و با قیمتی مناسب قرار گرفته اند .

کانن برای نخستین بار این دوربین را در نمایشگاه فتوپلاس نیویورک در دسترس بینندگان قرار داده است .

G1 X Mark III دارای یک بدنه بسیار کوچک برای یک سنسور APS-C می باشد و به رغم آنکه در حدود 1 اینچ ابعاد بزرگتری از PowerShot G5 X دارد اما سیستم اتوفوکوس و سنسور به کار رفته در G1 X Mark III تکنولوژی هایی هستند که از سیستم دوربین های DSLR ساخت این کمپانی وام گرفته شده اند .

بر خلاف G5 X یا حتی دوربین های سری Rebel کمپانی کانن ؛ G1 X Mark III دارای یک بدنه مقاوم در برابر شرایط اقلیمی است و اگر چه هنوز تست نفوذ آب در این دوربین انجام نشده است اما با توجه به ظاهر بدنه ؛ به نظر می رسد که ساختاری بدنه از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد .

دایل قسمت جلو دوربین در موقعیت مشابه با دوربین  های DSLR نیست اما دقیقا همان عملکرد ها را در دسترس عکاس قرار  می دهد

و اگر چه مدل مورد استفاده برای تهیه این عکس ها دستهای ظریف و کوچکی دارد اما با اینحال ، در دست های بزرگ و مردانه نیز G1 X Mark III کاملا راحت و کاربردی بوده و تمامی عملکرد ها به آسانی در دسترس قرار می گیرند .

اگر چه این دوربین در رده دوربین های کامپکت قرار دارد اما به هر حال نقطه ضعف های محسوسی نیز دارد که از جمله آن لنز 24-70mm بسیار کوچک و باتری CIPA با طول عمری برای 200 شات می باشند . در این رابطه انتظار می رفت طول عمر باتری کمی بهتر می بود

تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین سونی - تعمیر دوربین نیکون

دوربین کانن  PowerShot G7 X Mark III

این دوربین که در رده محصولات کامپکت قرار می گیرد ؛ گونه ای به روز رسانی شده از مدل قدیمی تر در همین رده است و اکنون یک ویژگی جدید و بسیار مهم در آن قرار داده شده است که این امکان جدید ، پخش زنده ویدیو در اینترنت می باشد.

این دوربین جدید با برخورداری از یک بدنه کوچک و کم حجم , صفحه نمایشگر باز شونده به سمت بالا ؛ قادر به انجام پخش زنده ویدیو بر بستر اینترنت و یوتیوب می باشد .

طراحی بدنه دوربین Mark III همانند مدل های قدیمیتر است ولی با این وجود از وزن سبک تری برخوردار می باشد .

و اگر چه از همان لنز قدیمی24-100mm equiv. F1.8-2.8 در این دوربین نیز استفاده شده است اما در درون بدنه آن از یک سنسور CMOS  1 اینچی با کیفیت 20 مگاپیکسل استفاده می شود و این فناوری است که پیش از این فقط در انحصار محصولات سونی بوده است .

پردازشگر Digic 8 به کار رفته در این دوربین امکان عکاسی با فرمت RAW با سرعت خیره کننده 30 fp را به همراه AE/AF ؛ به وجود می آورد .همانند مدل های قبلی در G7 X Mark III نیز از از صفحه نمایشگر لمسی 3 اینچی بازشونده به سمت بالا استفاده شده است .

این دوربین دارای درگاه ورودی برای میکروفون می باشد اما از سوکت هدفون در آن خبری نیست . دایل کنترل گر اطراف لنز ؛ قابل تغییر کاربری است و حالت حرکت کلیک مانند آن ؛  به احتمال زیاد در زمان فیلمبرداری کاربری چندان زیادی نخواهد داشت .

طول عمر باتری این دوربین در سطح متوسطی است و در هر مرتبه شارژ کامل قادر به ثبت 235 عکس می باشد .

این دوربین با استفاده از درگاه USB-C نیز قابل شارژ مستقیم است و از این روی طول عمر کم باتری آن ؛ مسئله چندانی را ایجاد نخواهد کرد .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین سونی - تعمیر دوربین نیکون

دوربین کانن  PowerShot G9 X Mark II

دوربین کانن  PowerShot G9 X Mark II یک دوربین فوق العاده فشرده و کم حجم است که ویژگی هایی فراتر از یک سنسور CMOS معمولی را ارایه می دهد . به طور معمول آنرا در رده دوربین های سطح مبتدی از سری Gx-X قرار می دهند و از آنجا که آنرا در رده دوربین های سطح مبتدی قرار می دهند بیشتر کنترل های دوربین بر روی صفحه لمسی ارایه می شود که ویژگی کاربردی آشنایی برای کاربران و علاقمندان به عکاسی با گوشی های هوشمند بوده است .

مشکل اصلی در دوربین های سری G9 X عملکرد کلی این دوربین ها است .سرعت عکاسی پی در پی این دوربین ها پایین است و به خصوص در زمان عکاسی در فرمت RAW و یا در هنگام اتوفوکوس پی در پی این کاهش سرعت به طور محسوسی آشکار می گردد. منو های آن کمی کسل کننده بوده و عمر باتری چندان طولانی ندارد .

اما در دوربین G9 X Mark II بیشتر مشکلات ناشی از راندمان عملکرد دوربین برطرف شده است و افزایش سرعت و عملکرد این دوربین ها را به سبب استفاده از پردازشگر DIGIC 7 به خوبی می توان مشاهده نمود . سرعت عکاسی پی در پی در آن افزایش یافته است بافر بزرگتری مورد استفاده قرار می گیرد و در عین حال طول عمر باتری به نحو چشمگیری ارتقا یافته است . استفاده از Eco mode به طول عمر باتری شما حدود 80 شات دیگر می افزاید .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین سونی - تعمیر دوربین نیکون

Panasonic Lumix DC-ZS200

دوربین پاناسونیک Panasonic Lumix DC-ZS200 ؛ یک دوربین مسافرتی با قدرت زوم 15 x است و در درون بدنه آن از یک سنسور 1 اینچی استفاده شده است .

قدرت زوم این دوربین معادل با 24-360mm بوده و طراحی بدنه آن به گونه ای است که کاملا سبک و کم حجم به نظر می رسد .

بدنه این دوربین از فلز می باشد اما به لطف روکش های لاستیکی در قسمت های پشت و جلو ؛ به آسانی در دست جای می گیرد . رابط کاربری لمسی آن کاملا واکنش گرا بوده و دو دایل کنترل در بالای بدنه و روی لنز برای کنترل دوربین وجود دارند .

برای برخی از کاربران ؛ استفاده از ویزور الکترونیکی کوچک این دوربین ممکن است مشکل باشد اما به طور کلی ؛ کار و عکاسی کردن با این دوربین نسبتا اسان است .

 

 

معرفی بهترین دوربین ها برای عکاسی پرتره در سال 2020

معرفی بهترین دوربین ها برای قراردادن عکس در اینستاگرام

معرفی بهترین دوربین های میرورلس ( بدون آینه ) در سال 2019

معرفی بهترین دوربین ها برای استفاده توسط کودکان

 

تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین سونی - تعمیر دوربین نیکون

نظرات