معرفی بهترین دوربین ها برای عکاسی پرتره در سال 2022

معرفی بهترین دوربین ها برای عکاسی پرتره در سال 2022

برای عکاسی پرتره در سطح حرفه ای یا نیمه حرفه ای همواره به یک دوربین با قابلیت های خاص نیاز خواهید داشت. به طور خاص برخورداری از رزولوشن بالا ؛ سیستم اتوفوکوس پر قدرت و سازگاری مطلوب با انواع مختلف لنز  های پرایم از جمله ویژگی های مورد نظر برای دوربین های مناسب در عکاسی پرتره می باشند.

در این مطلب برخی از بهترین و مناسب ترین دوربین ها برای انجام عکاسی پرتره در سال 2022 را مورد اشاره قرارمی دهیم .

تعمیر دوربین سونی - تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون

بهترین انتخاب : Sony a7R IV

در عکاسی پرتره از دوربین سونی Sony a7R IV به سختی می توان چشم  پوشی نمود.  این یک دوربین رزولوشن بالا است که با برخورداری از سیستم اتوفوکوس بسیار پر قدرت ؛ بهترین جزئیات از چشم های سوژه را ارایه  می دهد. طول عمر مطلوب باتری ؛ ویزور با کیفیت و بدنه خوش دست از جمله ویژگی های برتر این دوربین به شمار می آیند. کمپانی سونی به تازگی تلاش نموده است تا انواع مختلفی از لنز های پرایم و تله فتو را برای سیستم های میرورلس خود ارایه نماید .

یکی از ایراداتی که در رابطه با این دوربین بیان شده است آن است که در حالت عکاسی متوالی سرعت بالا از سوژه های متحرک ؛ قدرت اتوفوکوس آن کمی کاهش می یابد اما در هر صورت در بسیاری از موارد و حالت های موجود در عکاسی پرتره ؛ دوربین سونی Sony a7R IV یک دوربین کاملا مطمئن به نظر می رسد..

بهترین دوربین برای عکاسان آماتور :

تعمیر دوربین سونی - تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون

Sony a6600

دوربین سونی Sony a6600 یک دوربین سطح مبتدی است که بسیاری از قابلیت های  a7R IV را در درون یک بدنه کوچکتر و با قیمت ارزانتر ارایه می نماید.

قدرت مطلوب تعقیب سوژه در سیستم اتوفوکوس ، کیفیت مطلوب تصویر و دارا بودن بهترین طول عمر باتری ، از جمله ویژگی های برتر این دوربین به شمار آورده می شوند.

به همراه این دوربین از برخی از بهترین لنز های پرایم موجود همچون لنز سیگما 56mm F1.4 یا سونی 85mm F1.8 نیز می توان استفاده نمود.

از جمله نقاط ضعف این دوربین ؛ رابط کاربری نسبتا سخت و بدنه غیر خوش دست آن می باشند اما در هر صورت قدرت موجود در سیستم اتوفوکوس و کیفیت مطلوب تصاویر از جمله ویژگی هایی هستند که موجب می شوند تا نقاط ضعف آن را نادیده بگیریم.

تعمیر دوربین سونی - تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون

Canon EOS M6 II

دوربین کانن EOS M6 Mark II یک دوربین میرورلس ( بدون آینه ) است که در درون بدنه آن از یک سنسور 32MP APS-C استفاده شده است . همچنین انواع لنز های سری EF-M ساخت کمپانی کانن به همراه این دوربین قابل استفاده می باشند . سیستم اتوفوکوس Dual Pixel AF ؛ ویزور الکترونیکی ؛ و قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K از جمله ویژگی های برتر برای این دوربین به شمار آورده می شوند .

به رغم برخورداری از یک بدنه کوچک و کم حجم ، دوربین کانن M6 Mark II بدنه ای کاملا خوش دست دارد که انواع مختلفی از کلید های کنترل بر روی آن قرار داده شده اند . سه دایل کنترل به همراه تعداد زیادی از کلید های کنترل قابل تنظیم ؛ صفحه ال سی دی لمسی ؛ از جمله مواردی هستند که استفاده از این دوربین را لذتبخش می نمایند .

سیستم اتوفوکوس این دوربین کاملا مدرن و پیشرفته است و از عملکرد مطلوب در تعقیب سوژه ها برخوردار می باشد . سرعت عکاسی 14 فریم بر ثانیه یک حالت مطلوب است اما کاهش سرعت به 7 فریم بر ثانیه در زمان استفاده از حالت نمای زنده ؛ یکی از نقاط ضعف آن خواهد بود . همچنین طول عمر باتری این دوربین نسبتا کوتاه است که با استفاده از قابلیت شارژ با درگاه USB  سعی شده است  تا این نقطه ضعف بر طرف گردد .

سنسور 32.5MP این دوربین عملکرد نسبتا مطلوبی را در زمان عکاسی در محیط های کم نور ارایه می دهد . خروجی فایل های JPEG به دست آمده با این دوربین نیز رنگ و نور مطلوبی را ارایه می دهند .

فیلمبرداری 4K بااین دوربین نسبتا عالی به نظر می رسد اما عدم گزینه 24p حتی در حالت فول اچ دی یکی از نقاط ضعف آن خواهد بود . این دوربین دارای درگاه سوکت میکروفون است اما هیج امکانی برای کنترل و مانیتور کردن صدا ارایه نمی دهد .

تعمیر دوربین سونی - تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون

Fujifilm GFX 50S

دوربین فوجی فیلم GFX 50S یک دوربین میرورلس 50 مگاپیکسلی مدیوم فرمت است که به همراه آن از لنز های پیشرفته مانت G ساخت فوجی فیلم می توان استفاده نمود . به کار گیری یک بدنه بزرگ در طراحی این دوربین ؛ کار کردن با آن را بسیار آسان می نماید و وجود دایل های کنترل به همراه دایل های مجزا برای تنظمیات ایزو و شاتر و دیافراگم , از جمله ویژگی های کاربردی برای این دوربین به شمار آورده می شوند .

سیستم اتوفوکوس به کار رفته در این دوربین از نوع تشخیص کنتراست است و در تطابق با رزولوشن بالای این دوربین ؛ عملکرد بسیار خوبی را ارایه می دهد اما در مقایسه با سایر دوربین های فول فریم ؛ این سیستم از سرعت واکنش چندان بالایی برخوردار نیست . در رده دوربین های مدیوم فرمت GFX 50S یک مدل پر سرعت محسوب می شود اما در مقایسه با دوربین های سایز کوچک , کمی کند به نظر می رسد.

کیفیت تصویر ، در سطح بسیار بالایی است و فایل های RAW به دست آمده با آن دامنه دینامیکی بسیار گسترده ای را ارایه می دهند .

در رده دوربین های مدیوم فرمت ؛ فیلمبرداری یک گزینه اصلی به شمار نمی آید اما در هر صورت ، دوربین فوجی فیلم GFX 50S فوتیج های 1080 بسیار جذابی را فیلمبرداری  می کند .

تعمیر دوربین سونی - تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون

Nikon D850

دوربین نیکون D850 یک DSLR فول فریم کاملا حرفه ای است و در درون بدنه آن از یک سنسور 45.7MP با فناوری BSI استفاده شده است . این سنسور کیفیت تصویر فوق العاده ای را در تمام دامنه های ایزو ارایه می دهد و در عین حال پایین ترین حساسیت آن در ISO 64 دامنه دینامیکی گسترده ای را ارایه می دهد .

طراحی بدنه دوربین نیکون D850 به گونه ای انجام شده است که این دوربین باریک تر و عمیقتر دیده شود . تمام قسمت های بدنه آن دارای حالت مهر و موم بوده و در دست گرفتن آن کاملا راحت و آسان می نماید . جوی استیک تنظیم اتوفوکوس از پشت بدنه یک گزینه کاملا راحت برای کنترل تمام 153 نقطه فوکوس در این دوربین می باشد . مکانیسم عملکرد شاتر این دوربین از یک طراحی کاملا جدید برخوردار بوده و سرعت قابل ملاحظه ای را در تمام حالت های عکاسی ارایه می نماید .

سیستم اتوفوکوس 153 نقطه ای در دوربین نیکون D850 یک ابزار کاملا حرفه ای و پویا است  و به عکاس این امکان را می دهد تا تقریبا تمامی بخش  های کادر تصویر را تحت پوشش نقاط اتوفوکوس خود داشته باشد . تنها نقطه ضعف سیستم اتوفوکوس این دوربین ؛ عدم توانایی آن در تعقیب مطلوب سوژه های پر سرعت است و حالت تعقیب سوژه 3D Tracking آن اگر چه در حالت تک عکس عملکرد خوبی دارد اما در عکاسی متوالی سرعت بالا ؛ کمی دچار ضعف خواهد شد .

اکثر افرادی که از دوربین برای فیلمبرداری استفاده می کنند ؛ نیکون D850 را به عنوان اولین گزینه انتخاب نمی کنند اما در هر صورت ؛ نیکون D850  با قدرت فیلمبرداری 4K و حالت اسلوموشن 1080p امکانات مطلوبی را برای فیلمبرداری ارایه می نماید .

تعمیر دوربین سونی - تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون

Nikon Z7

دوربین جدید نیکون Nikon Z7 یک میرورلس فول فریم حرفه ای است که در درون بدنه آن از یک سنسور 46 مگاپیکسلی استفاده شده است و این سنسور قادر خواهد بود تا عکس هایی با کیفیت بسیار عالی و فیلمبرداری با کیفیت 4K را در اختیار قرار دهد . سیستم اتوفوکوس آن 493 نقطه ای و از نوع تشخیص حرکت است .

بدنه این دوربین دارای مهر و موم کامل در برابر شرایط اقلیمی است و طراحی آن به گونه ای انجام شده است که در زمان کار حالتی کاملا خوش دست و راحت را ارایه دهد .کلیدها و دایل های کنترل کننده نیکون Nikon Z7 همانند سایر دوربین های ساخت این کمپانی می باشند و جوی استیک پشت دوربین ؛ امکان کنترل دقیق نقاط اتوفوکوس را به آسانی فراهم می آورد .

سیستم اتوفوکوس Z7 عملکرد بسیار خوبی در شرایط نور مطلوب دارد اما در شرایط کم نور ؛ کمی دچار ضعف خواهد بود . سیستم تعقیب سوژه آن چندان مطمئن نیست و در مقایسه با سایر دوربین های حرفه ای ؛ در ردههای پایین تر قرار می گیرد. بالاترین سرعت عکاسی با نیکون Z7  در حدود 5/5 فریم بر ثانیه می باشد و طول عمر باتری آن حدود 400 شات برای هر مرتبه شارژ کامل بیان شده است .

این دوربین قادر است تا فیلمبرداری UHD 4K را با استفاده از تمام سطح سنسور انجام دهد . در این کیفیت سیستم اتوفوکوس تشخیص حرکت را به همراه خواهد داشت و از این روی فیلمبرداری در حال حرکت  ؛ با استفاده از این دوربین ؛ به آسانی قابل انجام خواهد بود.

تعمیر دوربین سونی - تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون

دوربین عکاسی سونی Sony a7 III

دوربین عکاسی سونی Sony a7 III یک دوربین فول فریم میرورلس ( بدون آینه ) با سنسور 24 مگاپیکسلی است که بسیاری از امکانات به روزشده و پیشرفته دوربین سونی a7R III را در آن می توان مشاهده نمود .

از جمله امکانات پیشرفته موجود در این دوربین به سنسور BSI ؛ باتری بزرگ نوع Z ، جوی استیک تنظیم اتوفوکوس و ویژگی اتوفوکوس تشخیص چشم سوژه می توان اشاره نمود. سیستم اتوفوکوس این دوربین با 693 نقطه قابل انتخاب تقریبا 93 درصد از کادر و ویزور دوربین را تحت پوشش خود قرار می دهد .

در حالت عکاسی با شاتر مکانیکی ؛ سرعت عکاسی متوالی آن 10 فریم بر ثانیه می باشد و استابیلایزر داخل بدنه آن با قدرت 5 استاپ قادر به تثبیت تصاویر خواهد بود .
این دوربین قادر به انجام فیلمبرداری با کیفیت 4K/24p می باشد و در حالت 30p ضریب کراپ معادل با 1.2x را اعمال خواهد نمود .

باتری بزرگ دوربین عکاسی سونی Sony a7 III در هر مرتبه شارژ کامل 710 شات عکس را ارایه می دهد.

 

Panasonic Lumix DC-S1R

دوربین پاناسونیک Panasonic S1R  یک دوربین میرورلس پیشرفته فول فریم با استابیلایزر داخل بدنه است که  تصاویری با رزولوشن 47 مگاپیسکل را ارایه می نماید. دوربین پاناسونیک S1R بدنه ای شبیه به دوربین های DSLR  دارد و در درون دست احساس کاملا راحتی را ارایه می نماید. بدنه این دوربین از حالت مهر و موم در برابر شرایط اقلیمی برخوردار است و کلید های کنترل نوردار آن کار کردن با دوربین در شرایط کم نور را کاملا راحت می نمایند. ویزور الکترونیکی آن نیز از شفافیت و کیفیت نسبتا بالایی برخوردار می باشد.

نظرات