روش عکآسی دراماتیک ( عاشقانه ) در فضای باز

روش عکآسی دراماتیک ( عاشقانه ) در فضای باز

 

نمایندگی تعمیرات کانن - پرتره های محیطی با تم دراماتیک از جمله عکس های بازار پسند و مشتری پسندی هستند که در مجموعه آرشیو بسیاری از هنرمندان نمونه هایی از این دست را می توانیم مشاهده نماییم .

پرتره های محیطی با نمای اکستریم لانگ شات به طور معمول سوژه را به همراه مقدار زیادی از محیط اطراف در درون کادر دوربین جای می دهند .

به طور رایج در این دست از پرتره ها ، تاکید بر روی سوژه به همراه محیط اطراف است و کل صحنه ای که کادر بندی میشود در فوکوس دوربین قرار میگیرد .

بیشتر عکاسان آمریکایی و اروپای غربی به این سبک کار علاقمند هستند ، اما همانگونه که عرض شد تم دراماتیک موجود در این گونه آثار در همه جای جهان طرفداران خاص خود را دارد .

پرتره های محیطی دراماتیک معمولا با دو روش قابل انجام هستند که به طور مختصر بیان میکنم

روش اول استفاده نور مصنوعی بسیار زیاد برای خنثی کردن نور آمبیانس بر روی سوژه است .

در این حالت مجموعه فلاش ها بر روی سوژه به گونه ای تابانده میشوند که سوژه روشن ترین بخش تصویر را تشکیل می دهد و در مرکز توجه بیننده قرار داده میشود .

این شیوه ای نسبتا آسان در شرایطی است که عکاس وقت کمی برای عکاسی دارد .

به طور خاص عکاسی در ساعت های صبحگاهی یا عصر گاهی نزدیک به غروب خورشید با این شیوه انجام می شود زیرا با احتمال کم شدن یا از دست رفتن ساعت های طلایی برای عکاسی مواجه هستیم .

مزیت استفاده از شیوه فوق در اینجاست که عکسهای تهیه شده با این روش ، به پردازش نرم افزاری چندانی نیاز ندارند .

نمایندگی کانن - تعمیرات کانن

تنالیته رنگی آسمان و‌ محیط در این شرایط حالت دراماتیک بیشتری به تصویر می دهند و شما نیازی نخواهید داشت

تا با استفاده از فتوشاپ سچوریشن بیشتری دررعکس ایجاد کنید .

اما در هر صورت عکاس هنرمند میتواند بنا به ذوق خود هر تغییری را در مرحله پردازش عکس ایجاد نماید .

اما روش دوم که کمی حرفه ای تر ، دشوار تر و نیازمند پردازش ییشتری در نرم افزار است ، روشی است که در آن از نور مصنوعی استفاده نمی شود و تمام بخش های سوژه و محیط بر اساس نورسنجی با نور طبیعی ، ثبت میشوند .

نمایندگی کانن - تعمیرات کانن

بیشتر عکاسان سبک مد و فشن که اقدام به عکاسی در فضای باز میکنند ، اصولا به سراغ روش دوم نمیروند

چون این گروه از عکاسان علاقه ای به ترکیب بندی محیط در کادر عکس ندارند و با Overpowered کردن سوژه آنرا به درخشانترین بخش عکس تبدیل نموده و بدون زحمت اضافه با کمی پردازش عکس را روانه بازار میکنند

اما عکاسانی که بیشتر به عکاسی فضای باز علاقه دارند و ترکیب بندی خطوط و نقاط ، رنگ بندی آسمان و ترکیب و سچوریشن رنگ های محیطی به همراه نور نرم و‌ ملایم بر روی سوژه برای آنها در درجه اولویت قرار دارد ، شیوه دوم را بر می گزینند .

اختلاف آثار این دو کروه از عکاسان را با بررسی عکسهای هنرمندی همچون اسکات کلبی ، در مقابل عکسهای عکاس مد و فشن جناب کارل تیلور ، میتوانید مشاهده بفرمایید .

 

نظرات