معرفی بهترین دوربین ها برای عکاسی پرتره در سال 2019

معرفی بهترین دوربین ها برای عکاسی پرتره در سال 2019

اگر شما یک عکاس پرتره در سطح حرفه ای هستید و یا اگر عکاسی پرتره یکی از سرگرمی های جدی شما می باشد و همیشه لا فلاش و رفلکتور در موقعیت های مکانی مختلف از سوژه های خود عکاسی می کنید ؛ در هر صورت به یک دوربین رزولوشن بالا نیاز دارید که به یک سیستم اتوفوکوس پیشرفته مسلح باشد و انواع مختلفی از لنز های پرایم را به خوبی پشتیبانی کند .

در این مطلب به معرفی تعدادی از بهترین دوربین ها برای انجام عکاسی پرتره در سال 2019 می پردازیم .

نمایندگی کانن - نمایندگی نیکون - نمایندگی  دوربین سونی

بهترین انتخاب : Sony a7R IV

معرفی دوربین سونی a7R IV به عنوان بهترین انتخاب برای عکاسی پرتره در سال 2019 ، کار چندان سختی نیست . این دوربین با برخورداری از یک رزولوشن فوق العاده بالا و استفاده از یک سیستم اتوفوکوس پیشرفته که به خوبی چشم سوژه را تشخیص می دهد ؛ یکی از اصلی ترین گزینه ها در این سبک به شمار آورده می شود. 

همچنین طول عمر بالای باتری در زمان عکاسی ؛ به همراه ویزور الکترونیکی بسیار با کیفیت ؛ و بدنه ای با طراحی مناسب و خوش دست ؛ از جمله ویژگی هایی هستند که در توصیف این دوربین باید مورد اشاره قرار بگیرند .

در انتخاب بهترین دوربین برای انجام عکاسی پرتره ؛ قدرتو دقت سیستم اتوفوکوس برای تعقیب سوژه در زمان های عکاسی متوالی ؛ یکی از معیار های اصلی می باشد . همچنین توانایی در فوکوس قرار دادن سوژه های متحرک ( مثل کودکان ) نیز اهمیت زیادی دارد . سیستم منو و رابط کاربری این دوربین چندان کاربر پسند نیست اما در صورتی که به طور حرفه ای به انجام عکاسی پرتره می پردازید ؛ نتایج حاصل از کار بااین دوربین ؛ خود گویایی همه چیز برای شما خواهند بود .

نمایندگی کانن - نمایندگی نیکون - نمایندگی  دوربین سونی

بهترین انتخاب برای افراد آماتور : Sony a6600

بسیاری از مشخصات و ویژگی های دوربین a7R IV را در یک بدنه کوچکتر و با قیمت ارزانتر با استفاده از دوربین سونی Sony a6600 می توان به دست آورد .قدرت مطلوب سیستم اتوفوکوس در تعقیب سوژه ها و کیفیت تصویر عالی به همراه ؛ طول عمر باتری مناسب در زمان عکاسی ؛ از جمله ویژگی های برتر این دوربین به شمار آورده می شوند . انواع مختلفی از لنز های پرایم را به همراه Sony a6600 می توان استفاده نمود که از جمله آنها به لنز Sigma 56mm F1.4 و Sony 85mm F1.8 می توان اشاره نمود .

این دوربین نیز فاقد یک رابط کاربری آسان است و علاوه بر آن ویژگی های ظاهری آن خوش دستی لازم در زمان عکاسی را فراهم نمی آورند. اما در هر صورت اگر به دقت سیستم اتوفوکوس و نوردهی عالی در زمان عکاسی اهمیت می دهید ؛ این یک دوربین مطلوب برای شما خواهد بود .

نمایندگی کانن - نمایندگی نیکون - نمایندگی  دوربین سونی

Canon EOS M6 II

دوربین کانن EOS M6 Mark II یک دوربین میرورلس ( بدون آینه ) است که در درون بدنه آن از یک سنسور 32MP APS-C استفاده شده است . همچنین انواع لنز های سری EF-M ساخت کمپانی کانن به همراه این دوربین قابل استفاده می باشند . سیستم اتوفوکوس Dual Pixel AF ؛ ویزور الکترونیکی ؛ و قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K از جمله ویژگی های برتر برای این دوربین به شمار آورده می شوند .

به رغم برخورداری از یک بدنه کوچک و کم حجم ، دوربین کانن M6 Mark II بدنه ای کاملا خوش دست دارد که انواع مختلفی از کلید های کنترل بر روی آن قرار داده شده اند . سه دایل کنترل به همراه تعداد زیادی از کلید های کنترل قابل تنظیم ؛ صفحه ال سی دی لمسی ؛ از جمله مواردی هستند که استفاده از این دوربین را لذتبخش می نمایند .

سیستم اتوفوکوس این دوربین کاملا مدرن و پیشرفته است و از عملکرد مطلوب در تعقیب سوژه ها برخوردار می باشد . سرعت عکاسی 14 فریم بر ثانیه یک حالت مطلوب است اما کاهش سرعت به 7 فریم بر ثانیه در زمان استفاده از حالت نمای زنده ؛ یکی از نقاط ضعف آن خواهد بود . همچنین طول عمر باتری این دوربین نسبتا کوتاه است که با استفاده از قابلیت شارژ با درگاه USB  سعی شده است  تا این نقطه ضعف بر طرف گردد .

سنسور 32.5MP این دوربین عملکرد نسبتا مطلوبی را در زمان عکاسی در محیط های کم نور ارایه می دهد . خروجی فایل های JPEG به دست آمده با این دوربین نیز رنگ و نور مطلوبی را ارایه می دهند .

فیلمبرداری 4K بااین دوربین نسبتا عالی به نظر می رسد اما عدم گزینه 24p حتی در حالت فول اچ دی یکی از نقاط ضعف آن خواهد بود . این دوربین دارای درگاه سوکت میکروفون است اما هیج امکانی برای کنترل و مانیتور کردن صدا ارایه نمی دهد .

نمایندگی کانن - نمایندگی نیکون - نمایندگی  دوربین سونی

Fujifilm GFX 50S

دوربین فوجی فیلم GFX 50S یک دوربین میرورلس 50 مگاپیکسلی مدیوم فرمت است که به همراه آن از لنز های پیشرفته مانت G ساخت فوجی فیلم می توان استفاده نمود . به کار گیری یک بدنه بزرگ در طراحی این دوربین ؛ کار کردن با آن را بسیار آسان می نماید و وجود دایل های کنترل به همراه دایل های مجزا برای تنظمیات ایزو و شاتر و دیافراگم , از جمله ویژگی های کاربردی برای این دوربین به شمار آورده می شوند .

سیستم اتوفوکوس به کار رفته در این دوربین از نوع تشخیص کنتراست است و در تطابق با رزولوشن بالای این دوربین ؛ عملکرد بسیار خوبی را ارایه می دهد اما در مقایسه با سایر دوربین های فول فریم ؛ این سیستم از سرعت واکنش چندان بالایی برخوردار نیست . در رده دوربین های مدیوم فرمت GFX 50S یک مدل پر سرعت محسوب می شود اما در مقایسه با دوربین های سایز کوچک , کمی کند به نظر می رسد.

کیفیت تصویر ، در سطح بسیار بالایی است و فایل های RAW به دست آمده با آن دامنه دینامیکی بسیار گسترده ای را ارایه می دهند .

در رده دوربین های مدیوم فرمت ؛ فیلمبرداری یک گزینه اصلی به شمار نمی آید اما در هر صورت ، دوربین فوجی فیلم GFX 50S فوتیج های 1080 بسیار جذابی را فیلمبرداری  می کند .

نمایندگی کانن - نمایندگی نیکون - نمایندگی  دوربین سونی

Nikon D850

دوربین نیکون D850 یک DSLR فول فریم کاملا حرفه ای است و در درون بدنه آن از یک سنسور 45.7MP با فناوری BSI استفاده شده است . این سنسور کیفیت تصویر فوق العاده ای را در تمام دامنه های ایزو ارایه می دهد و در عین حال پایین ترین حساسیت آن در ISO 64 دامنه دینامیکی گسترده ای را ارایه می دهد .

طراحی بدنه دوربین نیکون D850 به گونه ای انجام شده است که این دوربین باریک تر و عمیقتر دیده شود . تمام قسمت های بدنه آن دارای حالت مهر و موم بوده و در دست گرفتن آن کاملا راحت و آسان می نماید . جوی استیک تنظیم اتوفوکوس از پشت بدنه یک گزینه کاملا راحت برای کنترل تمام 153 نقطه فوکوس در این دوربین می باشد . مکانیسم عملکرد شاتر این دوربین از یک طراحی کاملا جدید برخوردار بوده و سرعت قابل ملاحظه ای را در تمام حالت های عکاسی ارایه می نماید .

سیستم اتوفوکوس 153 نقطه ای در دوربین نیکون D850 یک ابزار کاملا حرفه ای و پویا است  و به عکاس این امکان را می دهد تا تقریبا تمامی بخش  های کادر تصویر را تحت پوشش نقاط اتوفوکوس خود داشته باشد . تنها نقطه ضعف سیستم اتوفوکوس این دوربین ؛ عدم توانایی آن در تعقیب مطلوب سوژه های پر سرعت است و حالت تعقیب سوژه 3D Tracking آن اگر چه در حالت تک عکس عملکرد خوبی دارد اما در عکاسی متوالی سرعت بالا ؛ کمی دچار ضعف خواهد شد .

اکثر افرادی که از دوربین برای فیلمبرداری استفاده می کنند ؛ نیکون D850 را به عنوان اولین گزینه انتخاب نمی کنند اما در هر صورت ؛ نیکون D850  با قدرت فیلمبرداری 4K و حالت اسلوموشن 1080p امکانات مطلوبی را برای فیلمبرداری ارایه می نماید .

نمایندگی کانن - نمایندگی نیکون - نمایندگی  دوربین سونی

Nikon Z7

دوربین جدید نیکون Nikon Z7 یک میرورلس فول فریم حرفه ای است که در درون بدنه آن از یک سنسور 46 مگاپیکسلی استفاده شده است و این سنسور قادر خواهد بود تا عکس هایی با کیفیت بسیار عالی و فیلمبرداری با کیفیت 4K را در اختیار قرار دهد . سیستم اتوفوکوس آن 493 نقطه ای و از نوع تشخیص حرکت است .

بدنه این دوربین دارای مهر و موم کامل در برابر شرایط اقلیمی است و طراحی آن به گونه ای انجام شده است که در زمان کار حالتی کاملا خوش دست و راحت را ارایه دهد .کلیدها و دایل های کنترل کننده نیکون Nikon Z7 همانند سایر دوربین های ساخت این کمپانی می باشند و جوی استیک پشت دوربین ؛ امکان کنترل دقیق نقاط اتوفوکوس را به آسانی فراهم می آورد .

سیستم اتوفوکوس Z7 عملکرد بسیار خوبی در شرایط نور مطلوب دارد اما در شرایط کم نور ؛ کمی دچار ضعف خواهد بود . سیستم تعقیب سوژه آن چندان مطمئن نیست و در مقایسه با سایر دوربین های حرفه ای ؛ در ردههای پایین تر قرار می گیرد. بالاترین سرعت عکاسی با نیکون Z7  در حدود 5/5 فریم بر ثانیه می باشد و طول عمر باتری آن حدود 400 شات برای هر مرتبه شارژ کامل بیان شده است .

این دوربین قادر است تا فیلمبرداری UHD 4K را با استفاده از تمام سطح سنسور انجام دهد . در این کیفیت سیستم اتوفوکوس تشخیص حرکت را به همراه خواهد داشت و از این روی فیلمبرداری در حال حرکت  ؛ با استفاده از این دوربین ؛ به آسانی قابل انجام خواهد بود.

نظرات