معرفی بهترین دوربین ها با قابلیت فیلمبرداری 4K در سال 2020

معرفی بهترین دوربین ها با قابلیت فیلمبرداری 4K در سال 2020

معرفی بهترین دوربینهایی که از قابلیت فیلمبرداری 4K  برای فیلم سازی برخوردارند ؛  یک زمینه بسیار گسترده است. در حال حاضر تعداد زیادی از عکاسان نیز نیاز دارند تا فیلم های با کیفیت از صحنه های پر تحرکت را در اختیار داشته باشند و همچنین بسیاری از محتوا نویسان برای سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی ؛ به تهیه تصاویر ویدیویی روی آورده اند .

در بازار امروز ؛ تعداد زیادی از تلفن های هوشمند ؛ دارای قابلیت فیلمبرداری 4K هستند و همچنین انواع مختلفی از دوربین های غیر حرفه ای و خانگی نیز فیلمبرداری با این کیفیت بالا را ارایه می دهند.  اما در هر صورت تمامی این موارد ,  دستگاههایی با لنز ثابت و سنسورهای کوچک هستند که به میزان زیادی از کارایی و تطبیق پذیری آنها برای استفاده در شرایط مختلف می کاهد .  عکس گرفتن از فیلم با کیفیت عالی به چیزی  فراتر از وضوح ساده نیاز دارد ، و این امر به ویژگی ها و کنترل هایی نیاز  دارد که شما فقط در دوربین هایی که برای فیلم سازی 4K به صورت حرفه ای طراحی شده اند ، مشاهده خواهید نمود .

در حال حاضر  بازار دوربین های فیلمبرداری شاهد برخی از بزرگترین تغییرات در درون خود  است. دوربین های بدون آینه در حال تبدیل شدن به یک چالش جدی برای دوربین های حرفه ای سینمایی هستند و سازندگان دوربین های فیلبمرداری اکشن در حال آزمایش انواع جدیدی از  دوربین های فیلمبرداری هستند که پیش از این چندان جدی گرفته نمی شدند .

 

نکته این است که در حال حاضر انواع مختلفی از سبک های فیلمبرداری به وجود آمده است و در بین این انواع مختلف عکاسانی که به فیلمبرداری روی آورده اند و یا حتی بلاگر ها ؛ فیلمبردار های حرفه ای و ... را می توان مشاهده نمود.

 

در این مطلب برخی از بهترین دوربین های دارای قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K را معرفی نموده ایم که در سال 2020 به شما کمک می کنند تا علاوه بر ثبت عکس های با کیفیت ؛ نیاز به در اختیار داشتن فیلم های با کیفیت را نیز تنها با یک دوربین برطرف نمایید.

تعمیر دوربین - تعمیر دوربین سونی - تعمیر دوربین نیکون

Fujifilm X-T3

دوربین فوجی فیلم X-T3 ؛ خیلی دیر به بازار محصولات میرورلس اضافه شد اما در هر صورت در ظرف مدت کوتاهی توانست به صدر محصولات محبوب عکاسی و تصویر برداری در جهان راه یافت . وزن سبک این دوربین از سوی بلاگر ها مورد استقبال قرار گرفت و در سمت مقابل فیلم سازان حرفه ای آنرا یک ابزار پر قدرت و با کیفیت برای تهیه آثار حرفه ای یافته اند .

با برخورداری از عمق بافر بالا ؛ سرعت عکاسی متوالی مطلوب و استابیلایزر داخلی دوربین ؛   X-T3 را به یک گزینه جذاب و ایده آل برای کاربران نیمه حرفه ای مبدل می سازد . در درون بدنه این دوربین از یک سنسور 26.1MP با سرعت فوکوس نسبتا بالا استفاده شده استو حساسیت اتوفوکوس و قابلیت تعقیب سوژه آن ؛ در مقایسه با سایر محصولات مشابه در سطح بالاتری قرار دارد .

این دوربین قادر به انجام فیلمبرداری 10-bit 4K در 60p با نمونه برداری از رنگ 4:2:0 می باشد . یکی از جذاب ترین ویژگی های این دوربین آن است که با وجود برخورداری از امکانات و فناوری پیشرفته روز ؛ هنوز از ظاهری شبیه به دوربین های قدیمی برخوردار است .

تعمیر دوربین - تعمیر دوربین سونی - تعمیر دوربین نیکون

Nikon Z6

دلایل زیادی برای دوست داشتن دوربین نیکون Z6 وجود دارند. این دوربین از همان جنس بدنه و استحکام دوربین گران قیمت تر نیکون Z7 برخوردار است و البته قادر است تا فیلمبرداری 4K را با استفاده از تمام سطح سنسور خود انجام دهد . دوربین نیکون Nikon Z6 یک دوربین میرورلس پیشرفته و انعطاف پذیر است و اگر چه همزمان با دوربین پیشرفته تر Nikon Z7 ارایه گردید ؛ اما با کیفیت سنسور 24.5 مگاپیکسلی ؛ رزولوشن و سیستم اتوفوکوس پایین تری را نسبت به نیکون Z7 ارایه می دهد .

این دوربین با برخورداری از یک استابیلایزر داخلی ؛ سیستم تثبیت تصویر و جبران لرزش تا 5 استاپ را به وجود آورده و فیلمبرداری 4K بدون کراپ را در دسترس کاربران قرار می دهد .

بدنه با کیفیت این دوربین از جنس آلیاژ منیزیم بوده و از حالت مهر و موم در برابر نفوذ آب و رطوبت برخوردار است .

این دوربین دارای یک دامنه دینامیکی گسترده و مجهز به مود F-Log است و از این طریق انعطاف پذیری بسیار بالایی را برای تدرج رنگ به وجود می آورد .این دوربین از اتوفوکوس پیشرفته تشخیص چشم سوژه برخوردار است و در به روز رسانی های جدید نیکون قابلیت پشتیبانی از حافظه های CFexpress نیز به آن افزوده شده است .

تعمیر دوربین - تعمیر دوربین سونی - تعمیر دوربین نیکون

 

Panasonic Lumix S1H

این دوربین ؛ سومین محصول مانت L بعد از دوربین های S1 , S1R است و یک میرورلس فول فریم به شمار می آید .

بنا بر اعلام پاناسونیک ؛ این دوربین کیفیت فیلمبرداری دوربین های حرفه ای را در غالب بدنه کوچک و کم حجم دوربین  های میرورلس ارایه می دهد و با استفاده از آن انواع مختلف فرمت های فیلمبرداری از 4:3 تا 4K را می توان در اختیار داشت .

این دوربین قادر است تا کیفیت فیلمبرداری 6K/24p با نسبت ابعاد 3:2  و یا 5.9K/30p را با نسبت ابعاد 16:9 به دست آورد .

دوربین جدید پاناسونیک S1H با برخورداری از V-Log/V-Gamut دارای دامنه دینامیکی 14+ است .

در این شرایط ؛ تصاویر به دست آمده با دوربین S1H به آسانی قابل مقایسه با تصاویر به دست آمده از دوربین های فوق حرفه ای همچون LUMIX GH5/GH5S است که در بازار با قیمتی در حدود 16500 دلار عرضه می شود .

مسئولان پاناسونیک بر این باورند که این دوربین از تاریک ترین سوژه ها تا روشن ترین بخش هر سوژه را به آسانی تصویر برداری می کند .

همچنین با استفاده از آن به دست آوردن رنگ ها و بافت پوست صورت انسان ؛ راحت تر از هر زمان دیگری امکان پذیر خواهد بود .در زمان استفاده از این دوربین ؛ هیچ محدودیتی برای زمان فیلمبرداری وجود نخواهد داشت.

و تا زمانی که ظرفیت کارت حافظه یا مقدار نیروی باتری به شما اجازه می دهد ؛ فیلمبرداری را به صورت متوالی می توانید ادامه دهید .برای این دوربین امکان استفاده از دو کارت حافظه XQD + SD طراحی شده است . صفحه نمایشگر آن از نوع ال سی دی 3.2 اینچی با کیفیت 5.76 نقطه می باشد . سیستم اتوفوکوس آن نیز دارای 225 ناحیه DFD AF است.

تعمیر دوربین - تعمیر دوربین سونی - تعمیر دوربین نیکون

Sony A7 III

 Sony a7 III یک دوربین فول فریم میرورلس ( بدون آینه ) با سنسور 24 مگاپیکسلی است که بسیاری از امکانات به روزشده و پیشرفته دوربین سونی a7R III  را در آن می توان مشاهده نمود .

این دوربین یکی از بهترین مدل های A7 برای انجام فیلمبرداری است . اگر به کیفیت 4K بدون صرف هزینه زیاد علاقه دارید؛ این دوربین یک انتخاب بسیار جذاب به شمار می آید .
از جمله امکانات پیشرفته موجود در این دوربین به سنسور BSI ؛ باتری بزرگ نوع Z ، جوی استیک تنظیم اتوفوکوس و ویژگی اتوفوکوس تشخیص چشم سوژه می توان اشاره نمود. سیستم اتوفوکوس این دوربین با 693 نقطه قابل انتخاب تقریبا 93 درصد از کادر و ویزور دوربین را تحت پوشش خود قرار می دهد .
این دوربین قادر به انجام فیلمبرداری با کیفیت 4K /24p می باشد و در حالت 30p  ضریب کراپ معادل با1/2x   را اعمال خواهد نمود .

 

تعمیر دوربین - تعمیر دوربین سونی - تعمیر دوربین نیکون

Sigma fp

کمپانی سیگما به تازگی ، یک مدل جدید از دوربین های میرولس فول فریم را رونمایی کرده است .

این دوربین که FP نام دارد ؛ یک میرورلس فول فریم با حجم بدنه ای بسیار کوچک است که در درون آن از یک سنسور 24.6MP BSI-CMO به همراه فیلتر رنگ Bayer استفاده شده است .

سیستم اتوفوکوس این دوربین از نوع تشخیص کنتراست بوده بو بنا بر اعلام سیگما ؛ قادر به تشخیص نقطه فوکوس در شرایط کم نور تا -5EV می باشد .در مقایسه با سایر دوربین های مانت L ؛ FP حجم بدنه فوق العاده فشرده ای دارد .

ابعاد بدنه آن 113 x 70 x 45mm و وزن آن نیز تنها 370 گرم می با این دوربین دارای درگاه خروجی HDMI ؛ سینک فلاش ؛ درگاه میکروفون و سوکت USB 3.1 می باشد .

دامنه حساسیت ایزو در FP برابر با 100-25600 می باشد که تا 6-102400 نیز قابل گسترش خواهد بود .شاتر این دوربین کاملا الکترونیک است و قادر به پشتیبانی از اتوفوکوس تشخیص چشم و HDR می باشد ..

فایل هایی که در این دوربین ثبت می شوند از نوع 14-bit DNG است که به طور کامل در سازگاری با نرم افزار حرفه ای مخصوص سیگما می باشند .سرعت عکاسی متوالی این دوربین از سیگما در 18 fps می باشد اما با اینحال در این سرعت تنها 12 شات عکس مورد ثبت قرار می گیرند .

در زمینه فیلمبرداری دوربین FP هیچ عنصر شگفت انگیز جدیدی را ارایه نمی دهد . این دوربین قادر به فیلمبرداری با کیفیت 12-bit UHD 4K/24p CinemaDNG است و وجود حالت 'director mode' در این دوربین امکان مشاهده فیلم در تمامی نسبت ابعاد مختلف را فراهم می آورد .

تعمیر دوربین - تعمیر دوربین سونی - تعمیر دوربین نیکون

Olympus OM-D E-M1 Mark III

این دوربین از کمپانی المپیوس در واقع برای عکاسی در سبک ورزشی و عکاسی از صحنه های پر تحرک ساخته شده است اما در هر صورت از قابلیت فیلمبرداری با کیفیت بسیار عالی نیز برخوردار است .

OM-D E-M1 Mark III قادر به انجام فیلمبرداری در کیفیت 4K UHD (3840x2160) در 30 فریم بر ثانیه و 4K video (4096x2160) در 24  فریم بر ثانیه می باشد. استابیلایزر داخل بدنه 5 محوره به همراه لنز های ساخت المپیوس تثبیت تصویر تا 7 استاپ را امکان پذیر نموده است .

تعمیر دوربین - تعمیر دوربین سونی - تعمیر دوربین نیکون

Sony A6400

 

دوربین سونی Sony a6400 یک دوربین میرورلس سطح متوسط است که در درون بدنه آن از یک سنسور 24.2MP APS-C استفاده شده است .بدون تردید بزرگترین و برجسته ترین ویژگی این محصول جدید از سونی ، سیستم اتوفوکوس 425 نقطه ای تشخیص فاز با قابلیت 'Real-time Eye AF' و 'Real-time tracking' برای سوژه های دارای حرکت می باشد . همچنین a6400 قادر است تا در حالت اتوفوکوس متوالی با سرعت 11 فریم بر ثانیه عکاسی کند .

این دوربین قادر به فیلمبرداری در 4K/30p با استفاده از خوانش تمام سطح پیکسلی سنسور است و به همین دلیل کیفیت فیلمبرداری آن در سطح بسیار بالایی قرار دارد .در دو طرف بدنه دوربین سونی a6400 درگاه های ورودی و خروجی به صورت کامل تعبیه شده اند . درگاه های micro-HDMI و USB 2. و mic-in از مهمترین ویژگی های این دوربین هستند .

کفشک چندکاره موجود در a6400 دارای اتصال دهنده های الکترونیک برای برقراری ارتباط با میکروفون های خارجی و آداپتور XLR است  .اما درهر صورت عدم خروجی هدفون برای کنترل صدا یکی از نقاط ضعف این دوربین می تواند باشد .اگر سرعت انتقال تصاویر برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی برای شما اهمیت دارد ؛ نرم افزار جدید 'Imaging Edge' به همراه این دوربین قابل استفاده است .

 

تعمیر دوربین سونی

تعمیر دوربین نیکون

تعمیر دوربین کانن

 

 


 

 

نظرات