شکایت دیگری از نیکون به اتهام فریب تبلیغاتی در خصوص Wi-Fi دوربین D500
نمایندگی نیکون هنوز از گرفتاریهای شکایات گسترده ای که علیه این شرکت شده بود راحت نشده است که یک شکایت جدید نیز به آنها افزوده شد.
این شکایت جدید مربوط میشود به یک کاربر آلمانی دوربین D500 که دادخواستی به صورت رسمی علیه کمپانی NIKON تنظیم نموده است که طی آن خواستار متوقف کردن و دست کشیدن شرکت نیکون از تبلیغات خلاف واقع در مورد WiFi دوربین D500 یکپارچه دارد.
این خبر را یک وبسایت آلمانی به عنوان heise .de اعلام نموده است. سایت مذکور در خصوص این شکایت چنین نوشته است که: " Andreas V از شهر Burzenbach طی دادخواستی علیه شرکت نیکون اعلام کرده است که این شرکت باید آگهی که یکپارچه بودن WiFi دوربین D500 را متوقف کند"
سایت خبری و معروف Nikon Rumors با ترجمه این خبر از زبان آلمانی به زبان انگلیسی (با مترجمی Jochen Römling به زبان محاوره ای و ساده) این دادخواست را رسانه ای نمود تا بار دیگر خاطره شکایات متعدد علیه نیکون به سر زبانها بیفتد.
دلیل شروع شدن این ماجرا این بود که دوربین D500 برخلاف دیگر دوربینهای موجودی که مستقیماً به هات استپات WIFI وصل میشوند ، این دوربین نیاز به ارتباط گیری با یک واسط بلوتوثی با یک اپلیکیشن مخصوص اندروید دارد
این اپلیکیشن SnapBridge app نام دارد که سایت رسمی نیکون آن را برای دانلود عموم ، ارائه کرده است. بدین ترتیب برای اینکه شما بتوانید از wifi به صورت هات استپات استفاده کنید لازم است که هم این نرم افزار را به روی گوشی خود نصب کنید، و هم نیازمند خرید یک تبدیل کننده نیکون 750 دلاری به نام WT-7 نیز میباشید و با این وجود باز نمیتوانید مستقیماً به هات اسپات Wi-Fi وصل شوید و همانطور که در دو تصویر بالا مشخص است، حتما باید یک واسط (مثل گوشی یا تبلت) از طریق بلوتوث به دوربین وصل شود و این گوشی همزمان با هات اسپات Wi-Fi هم ارتباط بگیرد تا بتوان دوربین را به هات استپات Wi-Fi ارتباط داد و از آن بدتر این که این نرم افزار فقط برای اندروید تولید شده است و نتیجتاً تمامی کسانی گوشی های iOS دارند نمیتوانند به هیچ وجه نمیتوانند از طریق هات اسپات مستقیماً به یک شبکه Wi-Fi متصل شوند.
انتقال دهنده Nikon WT-7A که ارزش آن $750 میباشد
شکایت کننده یعنی Andreas مدعی است که کارشناسان فروش به وی گفته اند که دوربین D500 میتواند فقط با یک به روز رسانی ساده توسط یک firmware کوچک به طور کامل به WIFI متصل شود که این به روز رسانی بیشتر از یک روز زمان نخواهد برد.
شکایت Andreas از شرکت نیکون ، به خاطر کم و کاستی (عدم وجود Wi-Fi داخلی دوربین و نیاز به خرید یک آدابتور جهت ارتباط گیری بی سیم) یا ایراد در دوربین مطرح نشده است بلکه این شکایت بخاطر اطلاع رسانی ناقص و ارائه اطلاعات نادرست به خریدار جهت بازاریابی بیشتر دوربین D500 مطرح شده است.
اوهمچنین معتقد است که نوع مواد استفاده شده دراین دوربین و همچنین جعبه آن میتواند خریداران را به اشتباه انداخته و فریب دهد، حتی اگر آنها اطلاعات بسیاری نیز از تکنولوژی روز داشته باشد. چرا که خریداران بر این باور خواهند بود که آنان در حال خریدن یک دستگاه با دسترسی واقعی و کامل به WiFi هستند.
قانون این دادخواست را معتبر است و قاعدتاً شرکت نیکون را مجبور خواهد نمود تا تغییراتی را در برخی موارد اعمال نماید. این تغییرات میتواند مربوط به شیوه های بازاریابی این شرکت باشد و یا ارائه تدبیری برای جلوگیری از معرفی مبهم راه اندازی ارتباط wifi در دوربین D500 .
در حال حاضر شرکت نیکون پیشنهاد استرداد مبلغ دوربین را به Andreas داده است و همچنین اعلام نموده است که تا پایان ماه اوت (اوایل شهریورماه) اپلیکیشن SnapBridge را مخصوص iOS را به متقاضیان ارائه دهد. نیکون بجز این دو پیشنهاد، به مورد دیگری اشاره نکرده است و به عبارت روشن تر هیچ صحبتی در خصوص پرداخت غرامت ننموده است.
خبرهای دیگر:
بیانیه جدید شرکت نیکون در مورد دوربین D750