معرفی برترین دوربینهای لنز ثابت در سال 2017

معرفی برترین دوربینهای لنز ثابت در سال 2017

دوربین های دارای لنز ثابت را به طور معمول در رده دوربین های غیر حرفه ای و خانگی قرار می دهند اما در بین این دوربین ها گزینه هایی با سنسور های APS-C و یا حتی فول فریم نیز می توان مشاهده نمود و از این روی کیفیت تصویر این دوربین  ها در حد بسیار عالی قرار دارد . در این بخش بهترین دوربینهای کوچک با کیفیت بالا را به شما معرفی می نماییم .

بهترین انتخاب : Fujifilm X100F

این دوربین به لحاظ کیفیت تصویر ، طراحی بدنه ؛ و قیمت , بهترین گزینه در بین تمام دوربینهای رده خود به شمار می آید . سنسور 24 مگاپیکسلی با کیفیت بسیار عالی در فایل های RAW ، و کیفیت مطلوب در فایل های JPEG  از این دوربین یک گزینه ایده آل می سازد . لنز این دوربین کاملا شارپ بوده و باتری نسبتا بزرگ آن طول عمر مناسبی برای جلسات عکاسی دارد .

ویزور دو گانه X100F به همراه وجود تعداد زیادی از کلید های کنترل بر روی بدنه به همراه خروجی مطلوب تصویر از جمله نقاط مثبت این دوربین هستند .

نشانه های کلیدی از دوربین فوجی فیلم X100F عبارتند از:

سنسور 24 مگاپیکسلی از نوع X ترانس

نوع سنسور CMOS

ویزور هیبرید  ا\تیکال / الکترونیک

لنز 35میلی مترمعادل 25 میلی متری با  F2

جوی استیک برای تنظیم نقطه AF

کنترل ISO از طریق شماره گیری (آسانسور و نوبه خود شماره گیری سرعت شاتر)

دکمه های کنترلی، جلو و عقب

حلقه فوکوس قابل تنظیم در حالت MF

حالت تله دیجیتال (50 میلی متری و 70 میلی متری را ارائه می دهد و تغییر اندازه به 24مگاپیکسل)

Ricoh GR II

این دوربین از یک سنسور APS-C و لنزی با فاصله کانونی ثابت بهره می‌برد. بدنه و طراحی دوربین Ricoh GR-II کوچک‌ترین دوربین مجهز به سنسور APS-C در جهان است و با برخورداری از  ابعادی برابر ۱۱۷ در ۶۳ در ۳۵ میلیمتری به‌سادگی در جیب یا حداقل در کیف‌های کوچک جای می‌گیرد. بدنه این دوربین از آلیاژ منیزیم ساخته شده و ضمن سبک بودن، استحکام بسیار بالایی نیز دارد. باتری این دوربین با هر مرتبه شارژ کامل برای ثبت حدود ۳۲۰ عکس کفایت می‌کند که در دنیای دوربین‌های کامپکت رکورد خوبی به‌حساب می‌آید و امکان شارژ باتری داخل بدنه از طریق کابل USB اختصاصی نیز وجود دارد. کنترل‌ها و تنظیمات دوربین Ricoh GR-II کاربران حرفه‌ای و رو به پیشرفت را هدف گرفته و در نتیجه می‌توان روی بدنه آن کنترل‌های فیزیکی متعددی مشاهده کرد. انتخابگر حالات عکاسی در قسمت فوقانی بدنه قرار گرفته  و برای چرخاندن آن باید ضامن رهاسازی را که در مجاورت آن قرار دارد فشار داد. این انتخابگر ضمن مجهز بودن به حالات جداگانه تنظیم شاتر و دیافراگم، سه وضعیت برای ذخیره‌سازی و فراخوانی حالات دلخواه کاربر نیز دارد و بر انعطاف کار با دستگاه می‌افزاید. کارایی و کیفیت‌ سنسور دوربین Ricoh GR-II با داشتن ابعاد APS-C از سنسور کامپکت‌های دیگر به‌مراتب بزرگ‌تر است و به همین دلیل می‌توان در نور کم از آن انتظار تصاویری باکیفیت‌تر داشت، با این حال رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی آن اندکی از انعطاف سنسور می‌کاهد. شاید بد نبود سازنده از یک سنسور ۱۸ یا ۲۴ مگاپیکسلی برای راه‌اندازی دوربین استفاده می‌کرد. در برابر این سنسور بزرگ، لنزی با فاصله کانونی ثابت 3/18 میلیمتر نصب شده که معادل آن در دنیای دوربین‌های ۳۵ میلیمتری، فاصله کانونی ۲۸ میلیمتر است و برای تصویربرداری از مناظر گسترده، رقم استانداردی محسوب می‌شود. روشن شدن دوربین Ricoh GR-II و آمادگی آن برای عکاسی 3/1 ثانیه زمان می‌گیرد و برای شارژ فلاش آن نیز باید یک ثانیه درنگ کرد. وضوح‌یابی در نور خوب تنها نیازمند 3/0 ثانیه است و در نور کم نیز در زیر یک ثانیه به اتمام می‌رسد. تصاویر خروجی از این دوربین در حالت پیش‌فرض رنگ‌های درخشان و کنتراست بالایی ندارند و به همین دلیل برای کاربرانی که به ویرایش علاقه دارند، درجه آزادی مطلوبی بر جای می‌گذارند

.  

   LEICA Q

LEICA Q دارای  قابلیت هایی همچون عکاسی پیاپی برای تعداد ۱۰ فریم بر ثانیه بوده و ماکزیموم ایزو برای این دوربین ۵۰٫۰۰۰ میباشد. لایکا کیو دارای سیستم اتوفوکوس سریع و قدرتمندی است که امکانات نسبتاَ خوبی را در اختیار کاربران حرفه ای میگذارد.

کمپانی لایکا در مورد این دوربین گفته است که ، سرعت فوکوس خودکار لایکا کیو در بین کامپکت های  FULL FRAME دیگر بدون رقیب است. شکل و فرم بدنه بسیار زیباست و طراحی کلاسیک دوربین لایکا کیو خاطره دوربینهای سری معروف M کمپانی لایکا را به خاطر می آورد.

بخش فوقانی دوربین از آلومینیوم ساخته شده و بقیه بدنه آن نیز از آلیاژ منیزیم است.

در بخش جلویی دوربین،  یک لنز 28MM ثابت ASPH با اپرچر F/1.7 تعبیه شده که شرکت LEICA آن را سریع ترین لنز در این رده می داند.

جدی ترین رقیب این دوربین در این رده سونی RX1  است که به لنز زایس F/2.0 مجهز می باشد و برای اثبات ادعای شرکت لایکا به عنوان سریعترین لنز این رده بایستی آزمایشی ما بین این دو دوربین صورت گیرد.

LEICA Q توسط این نوآوری می تواند علاوه بر تصاویر  معمول ۲۸ میلیمتری، عکس هایی به اندازه ۳۵ و حتی ۵۰ میلیمتری را نیز برداشت کند.

در این دوربین ، عکس های ۳۵ و ۵۰ میلیمتری را با فرمت JPEG ذخیره می شوند، اما ذخیره سازی در فرمت RAW فقط برای تصاویر ۲۸ میلیمتری میسر خواهد بود.

از دیگر ویژگیهای این دوربین می توان به عکاسی macro از فاصله ۱۷ سانتی متری و همچنین فیلمبرداری Full HD و wifi داخلی اشاره نمود.

Leica Q همینک در فروشگاه های معتبر لایکا در دسترس است.

 

Sigma dp Quattro series

دوربین دیجیتال DP2 Quattro آخرین نسل دوربین عکاسی DP سیگما بوده و مجهز به یک سنسور  APS-C بوده  و  لنزی با فاصله کانونی ثابت است  . باید به این نکته اشاره داشت که طراحی حسگرهای Foevon در دوربین دیجیتال سیگما جدید سری DP به طور کلی تغییر یافته اند  و نکته قابل توجه در رابطه با این دوربین آن است که تنها همان لایه ی ابتدایی از سه لایه اطلاعات 19.6 میلیون پیکسل را ذخیره و نگهداری می کند و دو لایه بعدی در دوربین دیجیتال Sigma dp2 Quattro هر کدام 4.9 مگاپیکسل را از اطلاعات مورد نظر نگهداری می نمایند . لنز دوربین Sigma dp2 Quattro دارای فاصله کانونی ثابت 45 میلی متر است.

سیستم اتوفوکوس این دوربین با ۹ نقطه فعال و قابلیت تشخیص چهره از فناوری مطلوب برای استفاده از حالت single-shot AF برخوردار است . در این مدل دوربین ِ امکان تصویر برداری ویدیو وجود نخواهد داشت .

Sony Cyber-shot DSC-RX1R II

این دوربین به یک سنسور فول‌فریم  CMOS Exmor R با رزولوشن 24٫۴ مگاپیکسل مجهز است که از موتور پردازشگر قدرتمند BIONZ X  بهره می‌برد. با  دامنه  ISO 100-25600 می تواند که قابل افزایش تا   102400-50 نیز می باشد قادر به ارایه عملکرد مطلوب در شرایط عکاسی در محیط های کم نور خواهد بود . . بنا بر اعلام کمپانی سونی ,  سنسور این دوربین در مقایسه با   RX1R  پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته و می‌تواند اطلاعات را تا ۳٫۵ برابر سریع‌تر منتقل کند.

سیستم اتوفوکوس این دوربین جدید نیز نسبت به نسخه پیشین خود بهبود یافته و اکنون می‌تواند تا 30% با دقت و سرعت بیشتری عمل فوکوس را انجام دهد. همچنین به یک سیستم Phase-detection یا تشخیص فازی نیز مجهز شده است که در حدود 45% سطح تصویر را پوشش می‌دهد.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی که درمورد این دوربین وجود دارد، قرارگیری فیلتر Low-pass الکترونیکی در قسمت جلو سنسور دوربین است.

یکی از معایبی که درمدل قبلی این دوربین یعنیRX1R  به چشم می‌خورد، فقدان منظره‌یاب الکترونیکی بود که این مشکل در این مدل برطرف شده ه و از یک منظره‌ یاب الکترونیکی از نوع XGA OLED با دقت ۲٫۴ میلیون نقطه در آن استفاده شده است. همچنین RX1R II  دارای یک صفحه‌نمایش LCD سه اینچی با دقت ۱٫۲ میلیون نقطه نیز می‌باشد که ۱۰۹ درجه به سمت بالا و ۴۰ درجه به سمت پایین می‌چرخد.

از دیگر ویژگی‌های RX1R 11 می‌توان به پشتیبانی از فرمت RAW 14 بیتی، فیلمبرداری 1080p با سرعت‌های 60/30/24 فریم بر ثانیه و مجهز بودن به Wi-Fi و NFC اشاره کرد.

 

نظرات