رونمایی ریکو از دوربین Pentax K-3 II با تکنولوژی Pixel Shift

رونمایی ریکو از دوربین Pentax K-3 II با تکنولوژی Pixel Shift

 

 ریکو از جدیدترین پرچم‌دار Pentax DSLR خود با عنوان K-3 II پرده برداری کرده است. همانطور که از دوربین‌های پیشرفته‌ی سری K-series پنتاکس انتظار می‌رود، این دوربین جدید به یک بدنه‌ی مقاوم و قدرتمند به همراه تعدادی ویژگی جذاب مجهز است. در دوربین جدید سیستم کاهش لرزش دست و توانایی تصویربرداری با رنگ‌های کامل RGBبرای هر پیکسل با استفاده از حالت رزولوشن Pixel Shift بهبود یافته است.

دوربین جدید بر اساس دوربین Pentax K-3 منتشر شده در سال 2013، در رده‌ی دوربین‌های پرچم‌دار پنتاکس DSLR قرار می‌گیرد. به این ترتیب، این دوربین دارای بهترین ویژگی‌های موجود در Pentax DSLRها مانند K-S1، K-S2 و دوربین‌های فرمت متوسط 645Z می‌باشد، درحالیکه به این دوربین جدید چندین ویژگی اضافی نیز جهت رقابت بهتر با دوربین‌هایEOS 7D II کانن و D7200 نیکون، افزوده شده است.

رونمایی ریکو از دوربین Pentax K-3 II با تکنولوژی Pixel Shift

در قلب K-3 II، یک سنسور 24.35 مگاپیکسل APS-C از نوع CMOS قرار دارد که فاقد فیلتر AA جهت تولید تصاویر شفاف‌تر می‌باشد. این سنسور با یک موتور پردازشگر تصویر Prime III همراه است و محدوده‌ی ایزوی وسیع 100-51200 را برای این دوربین به همراه دارد. نرخ تصویربرداری متوالی دوربین جدید ریکو نیز 8.3 فریم بر ثانیه گزارش شده است.

رونمایی ریکو از دوربین Pentax K-3 II با تکنولوژی Pixel Shift

با این حال برترین ویژگی K-3 II، تکنولوژی سنسور-شیفت آن است. ویژگی کاهش لرزش دوربین با افزودن یک سنسور ژایروسکوپ پیشرفته‌ی فوق دقیق بهبود یافته است، به این معنی که این سیستم اکنون قادر به ارتباط بهتر با حرکات دوربین می‌باشد. این ویژگی منجر به کاهش ماتی و تیرگی تصاویر خواهد شد.

از مکانیزم سنسور-شیفت نیز برای ثبت جزئیات بیشتر در تصاویر به شیوه‌ای مشابه با دوربین OM-D E-M5 II الیمپوس استفاده می‌شود، که اندازه‌ی مگاپیکسل کلی را افزایش نداده است. رزولوشن پیکسل شیفت چهار تصویر از یک صحنه را ضبط می‌نماید، به طوریکه سنسور را مابین هر شات یک پیکسل جابه‌جا می‌کند و سپس یک تصویر ترکیبی با رنگ‌های کامل RGB برای هر پیکسل به وجود می‌آورد. تصاویر نهایی همچنان 24 مگاپیکسل هستند، اما دارای رنگ‌های واقعی‌تر و نویز کمتر نسبت به تصاویر ضبط شده با متد معمولی می‌باشند.

اتوفوکوس دوربین با ماژول سنسور SAFOX 11 به همراه 27 نقطه اتوفوکوس که 25 نقطه از آن از نوع کراس تایپ می‌باشند، سروکار دارد و طبق گزارش‌ها عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. فیلمبرداری فول اچ‌دی 1080p در فریم‌ریت‌های30/25fps در فرمت H.264 یا اچ‌دی 720p در فریم‌ریت 60/50fps امکان‌پذیر می‌باشد و دوربین دارای پورت‌های میکروفون و هدفون جهت ضبط بهتر صدا است. ایجاد ویدئوهای مرور زمان نیز از طریق ثبت تصاویر با فاصله زمانی دو ثانیه تا یک ساعت و ترکیب آنها در یک ویدئوی 4k ممکن می‌باشد.

شاسی فولادی دوربین با بدنه‌ی آلیاژ منیزیم سبک وزن آن، نوعی دوربین محکم و بادوام را – همانطور که از دوربین‌های سری K پنتاکس انتظار می‌رود – به وجود آورده، درحالی که وجود 92 مهروموم بر روی بدنه نشان از دوام این دوربین در برابر گردوغبار و شرایط جوی دارد. در پشت دوربین، یک منظره‌یاب اپتیکال به همراه یک مانیتور 3.2 اینچی LCD ثابت1037k وجود دارد. این دوربین در ابعاد 131.5x102.5x77.5 میلی‌متر و وزن 785 گرم طراحی شده است. یکی از تفاوت‌های بارز این دستگاه با مدل قبل از خود، فقدان فلاش داخلی می‌باشد.

رونمایی ریکو از دوربین Pentax K-3 II با تکنولوژی Pixel Shift

از ویژگی‌های دیگر این دوربین باید به GPS داخلی اشاره کرد که امکان ثبت موقعیت تصاویر را به کاربر می‌دهد و همچننی جابه‌جایی عکاس را پیگیری می‌نماید. یک تابع Astrotracer نیز با استفاده از اطلاعات جی‌پی‌اس برای ساده‌تر کردن ردیابی و عکاسی اشیای نجومی و سماوی طراحی شده است. درحالیکه دوربین K-3 II از وای-فای داخلی برخوردار نیست، با کارت‌های FluCard SD جهت ریموت کنترل و به اشتراک گذاری تصاویر از طریق اسمارت‌فون‌ها، تبلت‌ها یا کامپیوترها سازگاری دارد.

دوربین Pentax K-3 II ریکو از ماه می با قیمت بدنه‌ی 1100 دلار آماده فروش خواهد بود.

رونمایی ریکو از دوربین Pentax K-3 II با تکنولوژی Pixel Shift

نظرات