بهترین دوربین های فیلمبرداری برای بلاگر ها در سال 2021

بهترین دوربین های فیلمبرداری برای بلاگر ها در سال 2021

در حال حاضر تهیه محتوای ویدیویی و ارسال آن بر روی اینترنت و شبکه های اجتماعی به یک شغل پر در آمد و یا سرگرمی بسیار جدی برای بسیاری از افراد مبدل شده است . تولید فیلم های با کیفیت ؛ دستیابی به رنگ و نور جذاب در زمان فیلمبرداری  و برخورداری از سرعت عمل در ویرایش و ارسال فیلم ها به شبکه های اجتماعی از جمله مهمترین عواملی هستند که در تهیه این نوع از محتوا باید مورد دقت قرار داده شوند .

دامنه محتوا و سبک های ویدئویی که افراد می خواهند ایجاد کنند با سرعت سرسام آور در حال گسترش است ، بنابراین در این مطلب تلاش نموده ایم تا طیف گسترده ای از دوربین های مناسب برای تهیه فیلم و ویدیو از سوی بلاگر ها را مورد بررسی قرار دهی.

 

بسیاری از تولید کنندگان محتوای ویدیویی برای اینترنت و سایت ها و شبکه های اجتماعی از دوربین های میرورلس و کم حجم به عنوان یک گزینه ایده آل استقبال می کنند . این افراد بر این باورند که دوربین های میرورلس با حجم و بدنه کوچک و ارایه تصاویر رزولوشن بالا در هر دو حالت عکاسی و فیلمبرداری ؛ ابزارهایی مناسب برای تهیه محتوای اینترنتی هستند .

اما ما در اینجا یک بخش مخصوص برای دوربین های کامپکت نیز اضافه کرده ایم. برای ، حتی کوچکترین دوربین های بدون آینه نیز برخی از انواع فیلمبرداری می توانند بسیار سنگین ، بسیار گران و شاید خیلی شکننده باشند. یک دوربین کامپکت یا دوربین فیلمبرداری اکشن ممکن است همان کنترل های پیشرفته دوربین بدون آینه را برای شما فراهم نکند ، اما می تواند به مکان هایی که یک دوربین بدون آینه نمی تواند وارد شود ، می تواند برود.

دوربین های بدون آینه بهترین دوربین ها برای وبلاگ نویسی جدی هستند. آنها دارای ویژگی های ویدیویی قدرتمندتری هستند ، همراه با انعطاف پذیری بالا و قابلیت تعویض لنز - که به شما امکان تغییر فاصله کانونی و همچنین کنترل کامل جنبه های خلاقانه مانند عمق میدان را می دهد گزینه های مطلوبی به شمار می آیند. ما DSLR هایی مانند Canon EOS Rebel SL3 / Canon EOS 250D را رد نمی کنیم ، اما در حال حاضر دوربین های بدون آینه قطعاً پیشتازان تهیه محتوای ویدیویی برای  وبلاگ نویسی هستند.

تعمیر دوربین سونی - تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون

 

بیشتر بخوانید =======>>> معرفی بهترین دوربین ها با قابلیت فیلمبرداری 4K در سال 2020

دوربین سونی Sony a6600

دوربین عکاسی سونی Sony a6600 یک دوربین میرورلس با قابلیت تعویض لنز است که در درون بدنه آن از یک سنسور 24 مگاپیکسلی از نوع APS-C استفاده شده است . در طراحی این دوربین از فناوری اتوفوکوس تعقیب همزمان چشم سوژه استفاده شده است و این فرایندی است که عملیات تعقیب و پیا کردن چشم سوژه را با اطمینان بسیار بالا انجام می دهد .

صفحه ال سی دی لمسی این دوربین دارای قابلیت بازشونده به سمت بالا می باشد و حالت چرخش 180 درجه آن به سمت بالا ؛ به کاربران اجازه می دهد تا عکس و ویدیو را به صورت سلفی تهیه کنند . همچنین وجود درگاه های هدفون و میکروفون در این دوربین امکان کنترل صدا و صدابرداری همزمان را به وجود می آورد و از این روی ؛ دوربین عکاسی سونی Sony a6600 یک گزینه بسیار مناسب برای بلاگر ها و فعالان اینترنتی به شمار می آید .

این دوربین قادر است تا فیلم های کوتاه با کیفیت 4k/30p را ثبت نماید. سرعت عکاسی آن نیز 11 فریم بر ثانیه به همراه اتوفوکوس و نوردهی خودکار می باشد .

تعمیر دوربین سونی - تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون

دوربین پاناسونیک Lumix G100

وبلاگ نویسان و افراد خلاق از سادگی Lumix G100 لذت خواهند برد. این محصول یک دوربین کامپکت میکرو چهارسوم است که به طور خاص برای استفاده از سوی بلاگر ها و محتوا نویسان اینترنتی ؛ طراحی شده است و با توجه به این هدف ؛ صفحه ال سی دی لمسی چرخان، دکمه ضبط فیلم با کاربری آسان ؛ میکروفون های چند جهته با قابلیت تعقیب سوژه و... از جمله امکانات خاص موجود در این دوربین به شمار می آیند.در درون بدنه این دوربین از یک سنسور 20 مگاپیکسلی چهارسوم استفاده شده است که شبیه آنرا در بسیاری از دیگر محصولات پاناسونیک مشاهده نموده ایم . دوربین پاناسونیک G100  فاقد استابیلایزر داخل بدنه است اما در هر صورت سیستم تثبیت تصویر هیبرید 5 محوره در زمان فیلمبرداری با کیفیت 4K   با ضریب کراپ قابل توجه ، برای این دوربین وجود دارد

..این دوربین قادر است تا فیلمبرداری با کیفیت 4K را در 30p و 24p تا مدت زمان 10 دقیقه انجام دهد . البته باید توجه داشته باشیم که فیلمبرداری در این کیفیت با ضریب کراپ قابل توجهی همراه است و در حالت به کار گیری سیستم تثبیت تصویر ؛ این ضریب کراپ بیشتر نیز خواهد بود.

دوربین پاناسونیک G100 از یک سیستم کنترل صدای چند جهته طراحی شده توسط نوکیا استفاده می کند و این سیستمی است که به کاربر اجازه می دهد تا جهت مورد نظر برای صدای مورد ضبط را انتخاب نماید و اگر چه این دوربین دارای سوکت میکروفون خارجی است اما در هر صورت عدم امکان اتصال هدفون نیز یکی از نقاط ضعف آن به شمار آورده می شود .

تعمیر دوربین سونی - تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون

 

بیشتر بخوانید =======>>>> 4K چیست ؟

دوربین فوجی فیلم Fujifilm X-S10

کمپانی فوجی فیلم جدیدترین دوربین میرورلس APS-C خود با نام Fujifilm X-S10 را معرفی نموده است . این دوربین تمامی ویژگی ها و قابلیت های عکاسی موجود در مدل X-T4 را در قالب یک بدنه کوچکتر و سبکتر و با قیمت ارزان تر ارایه می دهد .

در درون بدنه دوربین Fujifilm X-S10 از یک سنسور 26.1MP X-Trans به همراه پردازشگر X-Processor 4 استفاده شده است که در مدل قدیمی تر X-T4 نیز , همین سنسور و پردازشگر به کار رفته است . اما آنچه که از مدل پیشرفته تر X-T4 در این دوربین غایب است سیستم استابیلایزر پر قدرت آن است و در مدل X-S10 سیستم تثبیت تصویر به میزان 30 درصد کوچکتر از مدل مشابه خود می باشد. این استابیلایزر قادر به 6 استاپ کاهش لرزش تصویر است و این سطح از عملکرد را در زمان استفاده به همراه اکثر لنز های فاقد استابیلایزر فوجی فیلم می تواند ارایه نماید .

صفحه ال سی دی 3 اینچی لمسی کاملا چرخان و ویزور الکترونیکی داخلی به همراه یک درگاه کارت حافظه UHS-I SD و باتری با قابلیت ثبت 325 شات در هر مرتبه شارژ کامل از دیگر امکانات و ویژگی های این دوربین به شمار می آیند .

دوربین جدید فوجی فیلم X-S10 قادر به انجام فیلمبرداری با کیفیت 4K/30p است و در این رابطه درگاه ورودی میکروفون ؛ و سوکت اتصال هدفون به همراه قابلیت پشتیبانی از F-Log از دیگر ویژگی های این دوربین محسوب می شوند .

دوربین جدید فوجی فیلم Fujifilm X-S10 با قیمت 1000 دلار برای بدنه تنها و 1400 دلار به همراه یک لنز کیت XF 18-55mm F2.8-4 و قیمت 1500 دلار به همراه یک لنز XF 16-80mm F4 R OIS WR ؛ از اواسط پاییز در بازار های جهانی در دسترس علاقمندان قرار دارد .

تعمیر دوربین سونی - تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون

دوربین پاناسونیک Panasonic Lumix S5

دوربین پاناسونیک Panasonic Lumix S5 یک دوربین عکاسی/فیلمبرداری است که در درون بدنه آن از یک سنسور 24 مگاپیکسلی استفاده می شود. استابیلایزر داخل بدنه این دوربین دارای عملکرد 5 محور بوده و در مجموع قادر به کاهش لرزش تصویر به میزان 6.5 استاپ سرعت شاتر می باشد.همچنین این دوربین دارای یک مود عکاسی رزولوشن بالا است که در حالت استفاده از IS تصاویری با رزولوشن 96 مگاپیکسل را به وجود می آورد . صفحه ال سی دی کاملا چرخان و ویزور الکترونیکی با کیفیت 2.36 میلیون نقطه ؛ از دیگر ویژگی های این دوربین می باشند.

از لحاظ فیلمبرداری این دوربین قادر به انجام فیلمبرداری 10-bit 4K در 60p می باشد و بر اساس اعلام پاناسونیک لاگ های V-Log و V-Gamut دامنه دینامیکی به وسعت 14 استاپ را به وجود می آورند . دقت اتوفوکوس در طول زمان فیلمبرداری با این دوربین تا حد زیادی بهبود یافته است و حالت های تشخیص چشم ؛ چهره و بدن با دقت بالا در این دوربین قرار داده شده اند . سوکت هدفون و درگاه ورودی میکروفون نیز برای این دوربین در نظر گرفته شده اند .

تعمیر دوربین سونی - تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون

دوربین سونی Sony a7c

دوربین سونی Sony a7C جدید ترین و در عین حال کوچکترین دوربین میرورلس فول فریم ساخت کمپانی سونی است که در درون بدنه آن از یک سنسور 24 مگاپیکسلی به همراه استابیلایزر استفاده شده است و از لحاظ شکل ظاهر ، شباهات بسیار زیادی با دوربین قدیمی تر a6600 را متبادر می سازد.

کمپانی سونی برای تولید کوچکترین میرورلس فول فریم فعلی به طور قطع تلاش های فراوانی نموده است اما در هر صورت بسیاری از ویژگی های موجود در این دوربین را ؛ پیش از این نیز شاهد بوده ایم . به همراه این دوربین ؛ یک لنز کیت زوم نیز ارایه شده است که با برخورداری از قابلیت جمع شدن به سمت داخل ، در حفظ وزن و حجم کوچک این دوربین ، کمک بسیار زیادی را ارایه می نماید.

 

در دوربین سونی a7C نیز همانند مدل حرفه ای تر a7S III از یک صفحه ال سی دی لمسی کاملا چرخان استفاده شده است و اگر چه در اغلب موارد صفحه ال سی دی لمسی چرخان را برای استفاده در فیلمبرداری یا تهیه تصاویر سلفی موثر می دانند اما در هر شرایط کاربرد های دیگری را برای این امکان می توان در نظر گرفت .

با توجه به حجم بدنه بسیار کوچک دوربین سونی a7C که حمل و نقل آن در بسیاری از موقعیت های مختلف را امکان پذیر می نماید ؛ این قابلیت را در اختیار افراد قرار می دهد تا با چرخاندن و بستن صفحه ال سی دی پشت دوربین ؛ آنرا به آسانی به همراه سایر وسایل در درون کیف یا کوله پشتی قرار داده و نگرانی از بابت خراشیده شدن صفحه نمایش دوربین خود نداشته باشند. 

دوربین سونی a7C قادر به انجام فیلمبرداری با کیفیت 4K در 24p با استفاده از تمام سطح سنسور است و 4K/30p را با کمی ضریب کراپ انجام می دهد . همچنین وجود درگاه هدفون و میکروفون برای این دوربین امکان صدابرداری حرفه ای به همراه فیلمبرداری را امکان پذیر نموده است .

تعمیر دوربین سونی - تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون

دوربین کانن Canon EOS M6 Mark II

اولین نکته قابل توجه آن است که دوربین کانن EOS M6 Mark IIتصاویری با رزولوشن بالاتر را ارایه می دهد . برای این دوربین از یک سنسور 32.5MP  استفاده شده است که بالاترین رزولوشن در میان دوربینهای APS-C به شمار می آید . مشابه این رزولوشن را تنها در دوربین کانن EOS 90D می توان مشاهده نمود.گر به عکاسی در حین مسافرت علاقمند هستید ؛ دوربین کانن EOS M6 Mark II با حجم بدنه کوچکتر ؛ به راحتی در کوله پشتی مسافرتی شما جای می گیرد . همچنین این دوربین ؛ امکان افزودن یک ویزور الکترونیکی ؛ برای سهولت عکاسی در فضای باز را نیز در اختیار شما می گذارد .

این دوربین فیلمبرداری 4K را با استفاده از تمام سطح سنسور انجام می دهد . دارای درگاه ورودی میکروفون و خروجی HDMI بوده و بر خلاف انتظار فاقد امکان اتصال هدفون برای کنترل صدا می باشند .

صفحه ال سی دی باز شونده و لمسی ؛ امکان استفاده از زاویه دید های متفاوتی را فراهم می آورد اما یکی از بزرگترین انتقادات به این دوربین ها آن است که هر دو آنها از سیستم استابیلایزر مبتنی بر لنز استفاده می کنند .

تعمیر دوربین سونی - تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون

دوربین کانن Canon PowerShot G7 X Mark III

این دوربین برای عکاسان مبتدی که در عکاسی پیشرفت کرده اند و یا آنهایی که به دنبال یک بدنه قابل حمل با کیفیت و محکم هستند بسیار مناسب است.

دوربین G7 X Mark II دارای یک سنسور از نوع CMOS به اندازه یک اینچ و با رزولوشن 20.1 مگاپیکسل به عنوان هسته دوربین میباشد.


این دوربین اولین دوربین کمپانی کانن است که در آن از  پردازشگر جدید این کمپانی به نام DIGIC 7 استفاده می شود همچنین این پردازشگر در زمانی که محیط دارای نور کمی است، کمک میکند که تصویر نویز کمتری داشته باشد تا عکس بهتری ارائه شود
با روشن شدن دوربین شما میتوانید اطراف را با یک نمایشگر لمسی از نوع LCD با وضوح 1.04-million نقطه مشاهده کنید. این نمایشگر قادر است تا 180 درجه از بالا و تا 45 درجه از پایین چرخش داشته باشد.

نظرات