فراخوان دوباره NIKON جهت برطرف کردن ایراد شاتر در دوربینهای D750
نیکون مجدداً برای دوربینهای DSLR D750 خود در خصوص ایرادی که شاتربرخی از این دوربین ها داشتند فراخوانی دیگر گذاشته است. این فراخوان به دلیل وجود ایرادی است که در اخبار گذشته سایت ایده آل دوربین نیز به آن پرداخته شده بود که در واقع این ایراد تشکیل روشنایی بسیار زیادی به صورت Flare در قسمت بالای عکسهای عکاسان است که به خاطر وجود شاترهای معیوب، نمود میکند.
اگر شما نیز به خاطر داشته باشید ، عکاسان از همان ابتدا متوجه این امر شدند و در این خصوص تماسهای شکایت بسیاری در این خصوص در دسامبر سال 2014 با نیکون برقرار شد. پس از این که این شکایات فراگیر شد، شرکت نیکون ، سعی نمود بی سروصدا اقدام به جمع آوری دوربینهای نیکون D750 از تمامی قفسه های فروشگاه هایش در سراسر جهان نماید.
اما با علنی شدن این مشکل ، شرکت نیکون رسماً طی اطلاعیه ای این ایراد را پذیرفت و اعلام کرد که این ایراد در دستگاه هایی که در تاریخ نوامبر و اکتبر 2014 تولید شده اند، مشاهده میشود که میتوان آن را با مراجعه به مراکز خدمات پس از فروش نیکون (NPS) در سراسر جهان برطرف نمود.
اما متأسفانه این ایراد مطرح شده شاترها عمدتاً در همان بازه زمانی که نیکون اعلام کرده بود خودشان را نشان ندادند و به بعدها به مرور نمود کردند، که نتیجتاً باز هم به دلیل افزایش شکایات، نمایندگی اصلی نیکون و خدمات پس از فروش آن، فراخوانی را که پیشتر در دسامبر 2014 و ژوئن 2015 آن را مطرح کرده بودند، مجبور شدند که مجدداً در روز 29 فوریه 2016 (دهم اسفند 1394) آن را مطرح کنند.
شما نیز در صورتی که چنین مشکلی دارید میتوانید با وارد کردن سریال خود در سایت رسمی نیکون از این که دوربین شما جزء دوربینهای مشمول فراخوان است و جزء دوربینهای اصلاح شده ، مطمئن گردید. در تصویر زیر جایگاه بازخوانی شماره سریال نمایش داده شده است.
اگر دوربین D750 شما جزء دستگاه های معیوب باشد سایتی که در بالا معرفی کردیم ، به شما پیغام میدهد که شما جهت اطمینان نهایی از وجود چنین ایرادی به یکی از نمایندگان رسمی نیکون مراجعه کنید تا در صورت وجود حتمی این مشکل، نماینده مجاز این شرکت اقدام به برطرف کردن آن نماید.
در صورتی که نمایندگی وجود این ایراد را تأیید نماید، شاتر معیوب دوربین شما با شاتر جدید اصلاح شده تعویض خواهد گردید
نیکون طبق فراخوان خود چنین اعلام نموده است:
"ما به خاطر زحماتی که ممکن است این موضوع برایتان ایجاد کرده باشد، صمیمانه از شما پوزش میطلبیم "
نمایندگی نیکون در خصوص عملکرد خود در این مورد چنین میگوید: " تمام اقدامات لازم جهت بهبود عملکرد و کیفیت بیشتر این محصول به کار گرفته شده است "
و در نهایت باید گفت که روی سخن نمایندگی نیکون در این فراخوان به تمامی افرادی است که با دوربین D750 کار میکنند و در زمره عکاسان قرار گرفته اند.