شبیه سازی عکاسی در فضای برفی زمستان در استودیو

شبیه سازی عکاسی در فضای برفی زمستان در استودیو

 

شبیه سازی محیط های خارجی دراستودیو یکی از تکنیک هایی است که به عکاسان این امکان را می دهد تا تمامی عوامل موجود در یک صحنه را با دقت تحت کنترل داشته باشند . با تحت کنترل قرار دادن شرایط نور و محیط و همچنین با محاسبه دقیق تمامی عوامل , یک عکاس می تواند به صورت دقیق تمامی اهداف تعیین شده برای ثبت یک عکس را به دست بیاورد .

شبیه سازی فضای عکاسی در برف نیز یکی از روش  هایی است که به عکاس این امکان را می دهد تا بدون در معرض سرما قرار دادن خود و مدل ؛ نتایجی مشابه با محیط طبیعی را در شرایط کنترل شده محیط استودیو به دست بیاورد .

نکته اصلی در به دست آوردن شرایط محیط برفی طبیعی در یک استودیو ؛ استفاده از تکنیک صحیح نورپردازی می باشد که در این مورد به خصوص ما از سه منبع نور برای نورپردازی در محیط و سوژه استفاده می کنیم . به طور ویژه ؛ منبع نور جدا کننده به میزان موثری در تنظیمات نوردهی در صحنه مورد عکاسی تاثیر گذار است .

یک منبع نور LED در درون یک جعبه مقوایی روزنه دار در ابتدا ممکن است کمی ساده انگارانه به نظر برسد اما این منبع نور در شرایط ویژه خود از یک تاثیر گذاری فوق العاده برای به دست آوردن یک پس زمینه بسیار شبیه به محیط واقعی برخوردار می باشد .

به جز منبع نور اصلی که از آن برای روشن نمودن و نوردهی بر روی سوژه اصلی استفاده می شود ؛ منبع نور کمکی برای تابش مستقیم به سمت محل قرار گیری لنز دوربین استفاده می شود .

تابش منبع نور کمکی به  این شکل موجب نوردهی به دانه های برف مصنوعی می شود که در زمان ثبت عکس در فضا منتشر می گردند .

و در صورت عدم استفاده از این منبع نور ؛ دانه های برفی که در خارج از حوزه تابش منبع نور اصلی قرار می گیرند به صورت دانه های سیاه یا اجسامی که موجب ایجاد سایه های نامطلوب بر روی صورت سوژه می شوند ؛ مشاهده خواهند شد .

در رابطه با منبع نور کمکی باید به این نکته توجه داشته باشیم که این منبع در مقایسه با دو منبع نور دیگر باید از اندازه کوچکتری برخوردار باشد تا بتوان بازتاب نور آن در لنز دوربین را به میزان موثرتری کنترل نمود  .

در این شرایط استفاده از یک فلاش اسپیدلایت موجب می شود تا سفیدی بهتری از دانه های برف مصنوعی موجود در محیط بتوان به دست آورد .

روند کلی کار به گونه ای است که دانه های برف به صورت مشابه با بارش برف در  محیط واقعی باید مورد ثبت قرار بگیرند . استفاده از یک دیافراگم پایین موجب می شود تا برخی از دانه های برف منتشر شده در فضای استودیو خارج از محدوده فوکوس قرار بگیرند و از این روی موجب ایجاد بوکه های بسیار زیبایی خواهند شد .

همچنین دانه های برف مصنوعی که در فاصله نزدیکتری با مدل قرار می گیرند ؛ همچنان در فوکوس باقی مانده و ترکیب کلی آنها به وجود آورنده نوعی عمق در تصویر و محیط مورد عکاسی خواهد بود .

قرار دادن یک نرده چوبی در مقابل محل قرار گیری سوژه به میزان بیشتری موجب خواهد شد تا فضای محیط بیرونی به نحو موثرتری شبیه سازی شود .

در اجرای این تکنیک باید به خاطر داشته باشید که مراحل پردازش نرم افزاری در زمان های بعد از عکاسی اهمیت بسیار زیادی دارد . برای تنظیمات دقیقتر عکس به دقت و حوصله زیادی در زمان کار با نرم افزار نیاز خواهد بود و گاهی حتی یک تغییر دمای رنگ ساده و مختصر موجب ایجاد تاثیرات بسیار زیادی در تصویر نهایی خواهد شد .

نظرات