چند نکته در مورد کار با مدل های تبلیغاتی که هر عکاس حرفه ای باید بداند

چند نکته در مورد کار با مدل های تبلیغاتی که هر عکاس حرفه ای باید بداند

 

در صورتی که به صورت متناوب با مدل های حرفه ای تبلیغاتی سر و کار دارید در این مطلب برخی از مهمترین نکاتی را مورد اشاره قرار می دهیم که به شما کمک می کنند تا بهترین نتایج از این جلسات عکاسی را به دست آورید . عکاسی تبلیغاتی از پوشاک ؛ منسوجات و لوازم بهداشتی و آرایشی یکی از حوزه هایی است به کار مداوم و متناوب با مدل های حرفه ای نیاز دارد و در صورت رعایت برخی از نکات ؛ نتایج بسیار مطلوبی از جلسات عکاسی خود به دست می آورید .

1 – استعداد مناسب را کشف کنید .

قبل از شروع به کار عکاسی با مدل ها ؛ اطمینان حاصل نمایید که از یک ایده واضح و روشن برای به دست آوردن نتیجه نهایی برخوردار هستید . در رابطه با مفاهیم ؛ فضای کلی ؛ خط روایی داستان و ... به خوبی فکر کنید . با در دست داشتن یک ایده روشن ؛ در هنگام بررسی سوابق کار مدل ها می توانید بهترین فرد را که به شما در رسیدن به هدف نهایی کمک می کند را می توانید انتخاب نمایید.

انتخاب بهترین سوژه همیشه به معنای انتخاب بهترین و با تجربه ترین فرد نمی تواند باشد و شما به عنوان یک عکاس با تجربه همیشه می توانید استعدادی های بالقوه برای عکاسی را شناسایی نمایید . استعداد های جدید ؛ علاوه بر اینکه هزینه پایین تری دارند , اعتبار عکاس به سبب کشف آنها را نیز افزایش می دهند .

2 – مفهوم و هدف خود از یک جلسه عکاسی را به روشنی بیان کنید .

همانگونه که پیش از این بیان شد هر جلسه برای عکاسی از یک مدل تبلیغاتی دارای مفهوم و هدف مخصوص به خود می باشد . و این نکته اهمیت بسیار زیادی دارد که مدل های شما از هدف ؛ مود و حالت مورد نظر شما برای عکس های نهایی آگاهی داشته باشند تا از این طریق بتوانند بهترین و بیشترین میزان همکاری با شما در جهت رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده را داشته باشند . مدل های تبلیغاتی نیز همانند هنرپیبشه های حرفه ای باید در قالب شخصیتی که با پوشیدن یک لباس به دست می آوردن فرو روند و تمامی عوامل موجود در صحنه باید در جهتی حرکت کنند که در به دست آوردن مفهوم نهایی کار ، یاری برسانند .

3 – به صورت مداوم راهنمایی کنید و بازخورد ها را دریافت نمایید .

حتی در زمان کار با مدل های حرفه ای ارایه نکات و راهنمایی های دقیق به افراد و سوژه ها و دریافت بازخورد ها  و نکاتی که مدل ها برای بهتر شدن کار ارایه می دهند ؛ اهمیت زیادی دارد .

4 – فرصت استراحت به مدل ها بدهید .

زمانی که ایده ها و تفکرات خود را در یک جلسه عکاسی پیاده می کنید ؛ مسئله فراموش کردن گذر زمان یک امر عادی است . عکاسی تبلیغاتی با مدل های حرفه ای یک کار گروهی است که عوامل زیادی در به سرانجام رسیدن آن دخیل هستند . مسئول گریم ؛ مسئول هماهنگی با مدل ها ، تدارکات ؛ پوزر ؛ و سایر همکاران و حتی خود شما به عنوان عکاس به فرصتی برای استراحت و تجدید قوا نیاز خواهید داشت . مدل های حرفه ای در شرایط کار به سرعت احساس خستگی می کنند و از میزان همکاری آنها برای قرار گرفتن در ژست ها و حالت هایی که شما ارایه می دهید ؛ کاسته می شود . سعی کنید جلسات عکاسی و پلان های طراحی شده ؛ کوتاه باشند.

5 – انرژی خود را در سطح بالا حفظ کنید .

بنا به تجربه می توان دریافت در صورتی که خود عکاس در طول زمان کار انرژی خود را در سطح بالاتری حفظ کند سایر عوامل و از جمله مدل ها نیز از انگیزه کافی برای ادامه کار و دستیابی به نتایج مطلوب برخوردار خواهند بود . ممکن است تصور این حالت دشوار باشد اما بسیاری از مدل های تبلیغاتی افرادی خجالتی هستند که برای احساس راحتی در زمان کار و ارایه بازخورد های مثبت در زمان عکاسی به محرک های روانی و انگیزه بالا نیاز دارند و عکاس هنرمند با حفظ انرژی خود و تلقین انرژی به سوژه می تواند نهایت همکاری از آنها را به دست آورد  

۶ – نورپردازی را به صورت صحیح انجام دهید.

برای به دست آوردن بهترین نتایج ، استفاده از نور فلاش و ترکیب حالت های نورپردازی در یک شرایط کنترل شده ؛ اهمیت زیادی دارد . بنا به تجربه می توان دریافت که نورپردازی در استودیو برای یک محصول تبلیغاتی ، نتایج بهترین نسبت به عکاسی در شرایط نورطبیعی به دست می دهد . در صورت استفاده از نور طبیعی به عنوان منبع نور اصلی سعی کنید مدل را در زاویه ای نسبت به نور قرار دهید که کنتراست به خصوصی را درقیاس با پس زمینه به دست آورید .

7 – نسبت به المان های موجود در صحنه دقت کنید

از قرار دادن مدل ها در شرایط و حالت های سخت به شدت پرهیز کنید . هر گونه عاملی که منجر به بروز خستگی ؛ احساس درد و ناراحتی و یا عدم احساس اطمینان و اعتماد در مدل ها می شود را از صحنه کار خود دور کنید .رعایت اصول اخلاقی در زمان کار با مدل های حرفه ای یکی از مهمترین نکات به شمار می آید .

نتیجه گیری

با توجه به تمام موارد بیان شده ؛ در زمان کار با مدل های حرفه ای راحت باشید ؛ انرژی مثبت داشته باشید و اصول حرفه ای و اخلاقی کار با مدل های تبلیغاتی را رعایت نمایید . حفظ رابطه ای مبتنی بر اصول حرفه ای و اخلاقی به آینده کاری شما و دستیابی به نتایج مطلوب اهمیت زیادی دارد .

نظرات