نکات حرفه ای برای کراپ کردن عکس ها
نمایندگی تعمیرات کانن - اگر تصور می کنید که کراپ کردن یک عکس فقط بریدن حاشیه های آن و تعیین اندازه برای چاپ کردن عکس است ، باید آگاهی داشته باشید که با این تصور ، مقدار زیادی از اطلاعات و امکاناتی را که ابزار کراپ در اختیار شما قرار می دهد را از دست داده اید .
همیشه ابزار کراپ را به عنوان وسیله ای برای کادر بندی نامرئی در نظر بگیرید که چشم بیننده را به سمت بخش های مهم یک عکس می کشاند .
انجام برش صحیح بر روی یک عکس تاثیر بسیار مهمی بر ویژگی های بصری و ترکیب بندی یک عکس وارد می آورد .نمایندگی کانن
کراپ کردن را برای بیان داستان یک عکس انجام دهید
یک عکس برتر از هزار کلمه گفتار است و ابزار کراپ این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا داستان یک عکس را بدون بیان کلمات ، انتقال دهید .
تا زمانی که از هدف و مقصود عکس آگاهی ندارید ، از برش زدن عکس خودداری کنید . سعی کنید پیامی را که عکس قصد انتقال آن را دارد ، درک کنید .
از بریدن و کنار گذاردن جزییاتی که عکس می تواند آنها را انتقال دهد ، خودداری کنید .
تمامی قطعات و اجزای داستان ، باید به نحوی در ترکیب بندی عکس وجود داشته باشند .
جزییات غیر ضروری را کنار بگذارید
کنار گذاردن جزییات غیر ضروری که مانع از انتقال پیام عکس می شوند نیز یکی از کاربرد های ابزار کراپ است .
هر چیزی در پس زمینه و پیش زمینه که باعث انحراف نظر بیننده از سوژه اصلی می شود را از عکس حذف کنید .
نسبت به لبه های عکس دقت کنید .
حاشیه های عکس و اجسامی که در ترکیب بندی عکس در حاشیه قرار داده شده اند ؛ احتمالا اشیایی هستند که عکاس قصد خارج کردن آنها از عکس را داشته است .
چشم انسان به صورت غریزی به دنبال صورت ها در تصویر می گردد اما اگر نوشته یا متنی در درون عکس قرار داشته باشد ،چشم نا خودآگاه به خواندن آن تلاش می کند .
سعی کنید تا حد امکان ؛ هرگونه متن یا نوشته را از کادر خارج کنید یا آنرا کراپ کنید .نمایندگی تعمیرات کانن
سوژه را در مرکز کادر قرار ندهید
به جز در رابطه با عکس های پرتره ، به طور معمول در بسیاری از موارد لازم نیست تا سوژه در مرکز کادر قرار داشته باشد .
همیشه به خاطر داشته باشید که قانون یک سوم در رابطه با کراپ کردن نیز کاربرد دارد .
بنابراین در زمان کراپ کردن عکس نیز ، قانون یک سوم را رعایت کنید .
کراپ را در خط تراز چشم قرار دهید
در کراپ کردن یک عکس پرتره ، دقت کنید که چشم سوژه بر روی یکی از نقاط طلایی قانون یک سوم قرار داشته باشد.
سطح تراز چشم یا تراز دید سوژه را رعایت کنید . قرار گرفتن چشم ها بر روی نقاط طلایی حس ارتباط چشمی بین سوژه و بیننده را منتقل می کند .
در زمان کراپ کردن صورت ، فضایی برای نفس کشیدن باقی بگذارید
از کراپ کردن لبه عکس از نزدیکی صورت سوژه خودداری نمایید .
تصور کنید که لبه عکس به شکل یک دیوار روبروی صورت سوژه عمل می کند . زمانی که شما صورت خود را در فاصله بسیار کمی از یک دیوار قرار می دهید احساس خشم و اضطراب خواهید داشت .
زمانی که کراپ عکس را از فاصله بسیار نزدیکی از صورت سوژه قرار می دهید ، بیننده نیز چنین حسی خواهد داشت .تعمیرات کانن
زمانی که سوژه از لبه و حاشیه عکس فاصله داشته باشد ، بیننده احساسی راحت و خوشایند خواهد داشت .
از کراپ کردن اندام های تحتانی ، خودداری کنید
یک قانون کلی و عرفی در عکاسی وجود دارد که از برش زدن اندام های بدن سوژه خودداری نمایید .
برش زدن اندام های بدن از نقاط نا مطلوب ، حسی شبیه به فیلم های ترسناک به سوژه منتقل می کند . به طور کلی از برش زدن عکس از ناحیه انگشت ها ، مچ ، آرنج ، زانو ، و چشم ها یا حتی گوشها شدیداخودداری نماید .
در صورت نیاز ، برش زدن را از کمی بالاتر یا پایین تر از مفاصل و اندام های حیاتی انجام دهید .نمایندگی تعمیرات کانن
در کراپ کردن موها دقت نمایید
به لحاظ زیبایی شناختی ، برش زدن موها از نقاط نامطلوب نیز جایز نمی باشد .
برش زدن موها کاهی باعث می شود که سوژه به صورت فردی بدون مو به نظر برسد .
از کراپ زدن صورت از نزدیکی خط رویش مو خودداری نمایید و فضای کافی برای دیدن موهای سوژه به گونه ای باقی بگذارید که بیننده تصور کلی از حالت و فرم موی سوژه را بتواند تصور نماید .
کراپ زدن برای حذف عوامل نازیبا ، صحیح است
برای اینکه سوژه در بهترین وضعیت ممکن دیده شود ، حذف عوامل نازیبا به وسیله ابزار کراپ ،صحیح است .
ابزار کراپ برای اصلاح و رتوش کاربرد زیادی ندارد اما بخشهایی که در نزدیک به حاشیه ها قرار دارند و به زیبایی عکس صدمه می زنند را به وسیله ابزار کراپ می توان از کادر خارج کرد .
این مطلب ادامه دارد ....
مترجم : ایده آل دوربین