سومین فراخوان دوربین های D750 از سوی نیکون به دلیل وجود اشکال در شاتر این دوربین ها
پیش از این در سال 2014 برخی از مالکان مدل D750 وجود یک نوار سیاه در بالای عکس های خود را گزارش می کردند . شرکت نیکون بعد از بررسی موضوع ، برای رفع این مشکل اقدام به تعمیر رایگان این دوربین ها نمود و دستگاه های موجود در فروشگاه ها را پیش از اعلام فراخوان برای سرویس رسمی ، جمع آوری نمود .
در دسامبر 2014 و ژانویه 2015این اتفاق تکرار شد و نیکون اعلام نموده بود که مشکل تنها در دستگاه هایی دیده شده است که تولید آنها در اکتبر و نوامبر 2014 انجام شده است . اما در سال 2016 نیز نیکون مجددا به وجود این مشکل در شاتر دوربین ها پی برد و برای دوربین های تولید شده در فاصله دسامبر 2014 تا ژوئن 2015 فراخوان اعلام کرد .
آخرین فراخوان نیکون در همین هفته جاری اتفاق افتاد و این شرکت برای دوربین های تولید شده در فاصله جولای 2015 تا سپتامبر 2016 فراخوان اعلام کرد . بنابراین اگر شما یکی از این دوربین ها را در بازه زمانی اعلام شده خریداری نموده اید باید به این فراخوان توجه داشته باشید .
برای اینکه ببینید آیاد دوربین شما مشمول فراخوان نوبت سوم شرکت نیکون می شود یا خیر شماره سریال دوربین را از قسمت کف پایین آن پیدا کرده و آنرا در وبسایت شرکت نیکون وارد نمایید . اگر دوربین شما مشمول این فراخوان باشد ، شرکت نیکون آنرا به صورت رایگان سرویس خواهد نمود .
شرکت نیکون به دلیل مشکلات پیش آمده برای مشتریان خود ، عذرخواهی نموده است .
با توجه به اینکه جامعه عکاسان در فراخوان مرحله اول انتقاداتی را نسبت به وضعیت کنترل کیفی شرکت نیکون ابراز می داشتند ، خبر اعلام فراخوان سوم برای محصولات تازه تولیداین کمپانی که پیش از این دو مرتبه اقدام به رفع این مشکل در دوربین های قدیمی تر نموده است ؛ وضعیت چندان خوشایندی نمی تواند باشد .
باید در مرحله کنترول کیفیت دقت خاصی میشد اما متاسفانه همیشه امکان خطا وجود داره و دیگر اینکه در زمان بروز اینگونه مشکلات خیلی خوبه که شرکت ایده آل اطلاع رسانی و فراخوانی هماهنگ با شرکت بزرگ نیکون داره و ابن تعهد پذیری برای مشتریان خیلی با ارزشه