معرفی بهترین دوربین های دارای قدرت زوم بالا ؛ در سال 2019

معرفی بهترین دوربین های دارای  قدرت زوم بالا ؛ در سال 2019

بسیاری از افراد به دوربین هایی با قدرت زوم بسیار بالا برای عکاسی از سوژه های دور دست نیاز دارند . دوربین های حرفه ای برای دست یابی به این امکان به لنز هایی گران قیمت نیاز دارند و اصولا دارای حجم زیاد و وزن بسیار سنگین هستند . اما بسیاری از دوربین های کامپکت در سطوح مبتدی نیز وجود دارند با برخورداری از وزن کمتر ؛ قدرت زوم بسیار بالا و توانایی نسبتا مطلوب در عکاسی و فیلمبرداری را ارایه می دهند .

نمایندگی دوربین سونی - نمایندگی تعمیر دوربین - تعمیر دوربین - تعمیر لنز

بهترین انتخاب : Sony Cyber-shot RX10 IV

دوربین های بسیار کمی قادر به رقابت با Cyber-shot RX10 IV  هستند .

در درون بدنه این دوربین از یک سنسور 20 مگاپیکسلی CMOS استفاده شده است و لنز آن از فاصله کانونی معادل با 24-600mm برخوردار است .

سرعت اتوفوکوس این دوربین دارای سرعت و دقت نسبتا بالایی است و توانایی مطلوبی را در تعقیب سوژه های دارای حرکت ارایه می دهد . حتی در حالت فیلمبرداری 24 فریم بر ثانیه نیز این دوربین عملکرد مطلوبی در تعقیب سوژه ها خواهد داشت .

به لطف برخورداری از عمق بافر بسیار بالا ؛ این دوربین قادر است تا 100 فایل RAW در  هر مرتبه از عکاسی متوالی را در حافظه موقت خود جای دهد. در رابطه با سرعت این دوربین همین بس که فیلمبرداری فول اچ دی در 120 فریم بر ثانیه امکان پذیر است و در صورت استفاده از رزولوشن های پایین تر تا سرعت 1000 فریم بر ثانیه نیز در دسترس شما قرار خواهد داشت .

دوربین سونی RX10 IV دارای حالت مهر و موم بدنه در برابر شرایط اقلیمی می باشد ؛ صفحه ال سی دی آن لمسی و چرخان بوده و تنظیم دقیق نقطه فوکوس با استفاده از صفحه نمایش لمسی ؛ امکان پذیر می باشد .

قدرت فیلمبرداری آن با کیفیت 4K نسبتا مطلوب است و در نهایت اینکه این دوبین با استفاده از امکانات Wi-Fi, NFC و بلوتوث قادر به اشتراک گذاری سریع تصاویر در شبکه های اجتماعی خواهد بود.  

نمایندگی دوربین سونی - نمایندگی تعمیر دوربین - تعمیر دوربین - تعمیر لنز - تعمیر دوربین پاناسونیک

انتخاب دوم : Panasonic Lumix DMC-ZS100

دوربین Panasonic Lumix DMC-ZS100 با قدرت زوم بسیار بالا و با قیمتی در حدود 1700 دلار ؛ از حجم بدنه کوچپک و وزن نسبتا سبکی برخوردار است .

در درون بدنه این دوربین از یک سنسور 1 اینیچ با کیفیت 20 مگاپیکسل استفاده شده است و قدرت زوم آن فاصله کانونی معادل با 25-250mm را ارایه می دهد . بازترین دهانه دیافراگم این لنز F2.8-5.6 می باشد که به لحاظ عکاسی در شرایط و محیط های کم نور ؛ قابلیت چندانی را ارایه نمی دهد و در رابطه با کیفیت فایل های JPEG باید بدانیم به دلیل کاهش نویز بسیار شدید ؛ تصاویری با حالت نرم را در اختیار شما قرار می دهد .

دوربین پاناسونیک ZS100 سیستم اتوفوکوس واکنش گرایی را ارایه می دهد و صفحه ال سی دی 3 اینچی آن از عملکرد لمسی نسبتا مطلوب برخوردار است .

سرعت عکاسی متوالی در این دوربین 6 فریم بر ثانیه همراه با اتوفوکوس است ؛ ویزور الکترونیک کوچک ، فیلمبرداری با کیفیت 4K و استابیلایزر داخل بدنه 5 محور از دیگر امکانات این دوربین به شمار آورده می شوند .

نمایندگی دوربین سونی - نمایندگی تعمیر دوربین - تعمیر دوربین - تعمیر لنز - تعمیر دوربین پاناسونیک

Nikon Coolpix P1000

دوربین نیکون Nikon Coolpix P1000 با در اختیار داشتن یک لنز معادل با 24-3000mm  قدرت زوم بسیار بالایی دارد . پشتیبانی از فایل های RAW و فیلمبرداری با کیفیت 4K از دیگر امکانات این دوربین به شمار می آیند .

در درون بدنه دوربین نیکون P1000 از یک سنسور 16 مگاپیکسلی 2/1 اینچی استفاده شده است که نسبت به سنسور های مورد استفاده در تلفن های هوشمند ؛ کمی بزرگتر است .

دوربین نیکون P1000 حجم بدنه بزرگی دارد و با وزن 4/1 کیلوگرم ؛ نسبتا سنگین وزن به شمار می آید .

کادر بندی و ترکیب بندی در حالت زوم 3000 میلیمتر کمی به سختی انجام می شود زیرا استابیلایزر این دوربین قادر به اصلاح حرکت ها و لرزش ها به صورت کامل نمی باشد .

صفحه ال سی دی دوربین نیکون P1000 بازشونده و کاملا چرخان است اما در هر صورت فاقد عملکرد لمسی می باشد . اتصال با دستگاه های جانبی نیز با استفاده از وای فای و بلوتوث امکان پذیر می گردد .

نمایندگی دوربین سونی - نمایندگی تعمیر دوربین - تعمیر دوربین - تعمیر لنز - تعمیر دوربین پاناسونیک

Panasonic Lumix DC-ZS200

دوربین پاناسونیک Panasonic Lumix DC-ZS200 ؛ یک دوربین مسافرتی با قدرت زوم 15 x است و در درون بدنه آن از یک سنسور 1 اینچی استفاده شده است .

قدرت زوم این دوربین معادل با 24-360mm بوده و طراحی بدنه آن به گونه ای است که کاملا سبک و کم حجم به نظر می رسد .

 جنس بدنه این دوربین از فلز می باشد اما به لطف روکش های لاستیکی در قسمت های پشت و جلو ؛ به آسانی در دست جای می گیرد . رابط کاربری لمسی آن کاملا واکنش گرا بوده و دو دایل کنترل در بالای بدنه و روی لنز برای کنترل دوربین وجود دارند .

برای برخی از کاربران ؛ استفاده از ویزور الکترونیکی کوچک این دوربین ممکن است مشکل باشد اما به طور کلی ؛ کار و عکاسی کردن با این دوربین نسبتا اسان است .

نمایندگی دوربین سونی - نمایندگی تعمیر دوربین - تعمیر دوربین - تعمیر لنز - تعمیر دوربین پاناسونیک

Panasonic DC-FZ1000 II

این یکی از محبوب ترین دوربین های دارای قدرت زون بلند در رده دوربین های مبتدی به شمار  می آید . در درون بدنه دوربین پاناسونیک Panasonic DC-FZ1000 II از یک سنسور یک اینچی استابیلایزر دار با لنز زوم معادل با 25-400mm استفاده شده است .

بدنه دوربین FZ1000 II به گونه ای طراحی شده است که به آسانی در دست جای بگیرد اما با توجه به قیمت آن ؛ جنس بدنه FZ1000 II پلاستیک می باشد . این دوربین از قابلیت  سفارشی سازی بسیار بالایی برخوردار است و تقریبا تمامی دکمه های موجود بر بدنه آن ؛ برای عملکرد های دیگر ؛ قابل تنظیم می باشند .

ویزور الکترونیکی این دوربین نسبتا مطلوب است و صفحه ال سی دی لمسی آن امکان کنترل دوربین با استفاده از عملکرد  های لمسی را فراهم می آورد .

نمایندگی دوربین سونی - نمایندگی تعمیر دوربین - تعمیر دوربین - تعمیر لنز - تعمیر دوربین پاناسونیک

Panasonic Lumix DMC-FZ2500

این نیز یک دوربین سوپر زوم با سنسور 1 اینچی 20 مگاپیکسلی می باشد که لنز زوم آن فاصله کانونی معادل با 24-480mm را ارایه می دهد .

دوربین FZ2500 نسبتا حجیم است و جنس بدنه آن خشک به نظر می رسد . لنز آن کمی عجیب به نظر می رسد زیرا مکانیسم زوم آن به صورت داخلی اتفاق می افتد . استابیلایزر داخل بدنه آن همراه با فیلتر ND در سه تنظیم می باشد . صفحه ال سی دی آن باز شونده و چرخان و لمسی بوده و ویزور نسبتا بزرگ OLED نیز از جمله ویژگی های مطلوب این دوربین به شمار می آید .

این دوربین از قدرت فیلمبرداری با کیفیت 4K برخوردار است و در این کیفیت ؛ کنترل ها و تنظیمات نسبتا زیادی را ارایه می دهد . سیستم اتوفوکوس آن نیز در هر دو حالت عکاسی و فیلمبرداری نیز دارای عملکرد نسبتا مطلوبی می باشد .

نمایندگی دوربین سونی - نمایندگی تعمیر دوربین - تعمیر دوربین - تعمیر لنز - تعمیر دوربین پاناسونیک

Sony Cyber-shot RX10 III

دوربین سونی Sony Cyber-shot RX10 III یک دوربین با قدرت زوم بالا است و بدنه کم حجم آن دارای ظاهری مشابه با دوربین های حرفه ای تر می باشد. سنسور آن از نوع 20 مگاپیکسلی 1 اینچی از نوع CMOS است و به لطف برخورداری از این سنسور قادر به انجام فیلمبرداری 4K و ارایه سرعت های مختلف در حالت های متفاوت فیلمبرداری می باشد .

لنز زوم آن فاصله کانونی معادل با 24-600mm را ارایه می دهد که دارای وسیع ترین دامنه در بین دوربین های هم رده خود است .

این دوربین دارای ساختار بدنه مطلوبی بوده و با حفظ حالت تعادل در زمان عکاسی ؛ کاملا خوش دست به نظر می رسد . اگر چه وزن این دوربین کمی بالا تر از 1 کیلوگرم است اما در هر صورت حمل و نقل آن به آسانی قابل انجام می باشد

لنز این دوربین تصاویری کاملا شارپ را ارایه می دهند و کیفیت تصاویر در حد کاملا مطلوبی قرار دارند . ویزور OLED رزولوشن بالا نیز ؛ از جمله مزیت های این دوربین به شمار آورده می شوند .

نمایندگی دوربین سونی - نمایندگی تعمیر دوربین - تعمیر دوربین - تعمیر لنز - تعمیر دوربین پاناسونیک

Sony Cyber-shot DSC-RX100 VII

دوربین سونی Sony Cyber-shot DSC-RX100 VII  یک دوربین فوق العاده کم حجم با قدرت زوم بالا است که در درون بدنه آن از یک سنسور جدید 20 مگاپیکسلی 1 اینچی استفاده شده است .

قدرت زوم لنز این دوربین برابر با 24-200mm در F2.8-4.5 می باشد . صفحه ال سی دی آن لمسی بوده و از قابلیت چرخش به سمت بالا برخوردار است . همچنین بر روی بدنه این دوربین ؛ ویزور الکترونیکی باز شونده از نوع OLED تعبیه شده است .

دوربین سونی RX100 VII در بازه های زمانی بسیار کوتاه قادر به عکاسی تا سرعت 90 فریم بر ثانیه است اما در هر صورت سرعت عکاسی متوالی این دوربین 20 فریم بر ثانیه خواهد بود .

دوربین جدید سونی Sony Cyber-shot DSC-RX100 VII قادر به انجام فیلمبرداری با کیفیت UHD 4K و فول اچ دی تا 120 fps خواهد بود . در رزولوشن های پایین تر قادر به انجام فیلمبرداری تا 1000 fps نیز می باشد . بر خلاف مدل های قدیمی تر ؛ دوربین سونی RX100 VII دارای جک ورودی میکروفون نیز می باشد .

یکی از مهمترین امکانات اضافه شده به این دوربین ؛ قابلیت اشتراک گذاری عکس ها و تصاویر با استفاده از وای فای ؛ بلوتوث و  NFC خواهد بود .

این دوربین به طور خاص برای آن دسته از افرادی مناسب است که به یک دوربین سبک و کم حجم با قدرت زوم نسبتا بالا نیاز دارند .

عکاسی در سفر و عکاسی در محیط های خانوادگی با این دوربین به آسانی قابل انجام است و افرادی که به فیلمبرداری از خود و ارسال فیلم بر بستر اینترنت علاقه دارند ؛ نیز این دوربین را یک ابزار بسیار مفید و کاربردی خواهند یافت .

 

نظرات