نکاتی که در عکاسی مد و تبلیغات باید به آنها توجه داشته باشید
نمایندگی کانن - عکاسی تبلیغاتی شاخه ای از عکاسی می باشد که در آن علاوه بر ویژگی ها و قابلیت های فنی ، باید نسبت به برخی از نکات غیر فنی آن نیز آگاهی داشته باشید .
دراین مطلب به برخی از اصول پایه در عکاسی مد و تبلیغات که جدا از جنبه های فنی و تکنیکی عکاسی هستند ؛ اشاره می کنیم .
1 – تاریخچه
تاریخچه و سابقه زمینه ای را که در آن حضور دارید را مطالعه نموده و به آن احترام بگذارید .
به خاطر داشته باشید شما در زمینه ای قدم گذاشته اید که پیش از این افراد زیادی برای پیشرفت آن زحمت کشیده اند .
علاوه بر این ؛ با مطالعه تاریخچه این زمینه ؛ بسیاری از نکات فنی و تکنیک های کلاسیک در عکاسی را نیز فرا خواهید گرفت.
2- نقد
برای اینکه در عکاسی مد و تبلیغات موفق باشید؛ همواره باید آماده شنیدن نقد هایی در رابطه با آثار خود باشید.
نقد ها در ابتدا ممکن است کمی ترسناک باشند اما در هر صورت ابزار هایی بسیار ارزشمند برای پیشرفت کار شما به شمار می آیند .
3 – سازمان دهی
در عکاسی مد و تبلیغات همواره شما مسئول تمام امور و جزئیات موجود در یک جلسه عکاسی هستید .
تمام جزئیات صحنه ؛ سوژه و شرایط موجود در محیط باید به وسیله شما تنظیم شوند و از این روی برای رسیدگی به تمامی این امور به یک سازماندهی و برنامه ریزی بسیار مطلوب نیاز دارید .
4 – مد
در عکاسی مد و تبلیغات ؛ خود مد و زمینه های آنرا نیز باید بشناسید .
تاثیر نور بر انواع مختلف پارچه و تاثیر رنگ پارچه های مختلف در شرایط عکاسی را باید مورد توجه قرار دهید .
به خاطر داشته باشید که عکس ها برای آن گرفته می شوند که یک محصول به فروش برسد و از این روی برای کمک به فروش بیشتر ؛ عکاس نیز باید به خوبی مد ها را بشناسد و به نمایش صحیح آنها کمک کند .
5 – رفتار و بیان
اخلاق ؛ رفتار و طرز بیان شما در جلسات عکاسی مد و تبلیغات اهمیت بسیار زیادی دارد .
برای برخورد با موقعیت های چالش بر انگیز در زمان کار ؛ همواره ازسطح بالایی از خونسردی و اعتماد به نفس باید برخوردار باشید.
6- هارمونی
هر تصویر باید مقصود و هدفی داشته باشد، تمام المان ها و رنگ ها در یک عکس باید معنی دار و منطقی به نظر برسند
و با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. کنتراست های قوی نیز خوب هستند.
7- در فضا راه بروید
ممکن است تمام صحنه را مطابق نقشه آماده و مرتب کرده باشید، با این حال جایی هم برای بهبود و تغییر در نظر بگیرید،
زمان عکاسی مدل و پرتره در فضا حرکت کرده و زوایای جدید و متفاوتی پیدا کند
شما باید با همکاران و مدل های خود ارتباط برقرار کنید و این دقیقا چیزی است که تاثیر نهایی را بر حاصل کار شما می گذارد. به آنها اجازه دهید که در برنامه ریزی و تصویر سازی شما شرکت کنند.
همیشه اعتماد به نفس خود را حفظ کنید، اگر استرس و عدم اطمینان خود را نشان دهید، همکاران و مدل های شما نیز همین احساس را پیدا می کنند و نتیجه اش یک کار ضعیف است.
زمانی فرا می رسد که شما باید تمام تکنیک ها و تئوری هایی را که آموخته اید فراموش کنید. آنها برای الهامات اولیه یا برای ایجاد افکت دقیق در عکس ها خوب هستند، اما به یاد داشته باشید که در این قوانین گیر نکنید