5 نکته برای کمک به عکاسان در شرایط رکود اقتصادی
در شرایط رکود اقتصادی ؛ عکاسان حرفه ای نیز به میزان زیادی دچار ضرر و زیان در کسب و کار خود می شوند
و دراین شرایط پرسش هایی نظیر سئوالات ذیل به طور مداوم مطرح می شوند :
چرا سفارش کار جدید دریافت نمی شود ؟
چرا تعداد پروژه های در دست اجرا کاهش یافته است ؟
چرا باید یک پروفایل جدید به وجود آورد در صورتی که یک وبسایت قدرتمند موجود است ؟
چرا باید پروفایل جدید به وجود آورد در شرایطی که مشتری حاضر به هزینه کردن نیست ؟
و همیشه این پرسش اساسی تر نیز وجود دارد که آیا عکاسی حرفه ای رو به زوال است و آیا در آینده ؛ مردم حاضر به هزینه کردن برای ثبت عکس خود خواهند بود ؟
در هر یک از سطوح حرفه ای که قرار دارید و در هر زمینه ای که عکاسی می کنید ؛ این جمله را به خوبی به خاطر بسپارید ؛ عکاسی یک هنر و حرفه رو به زوال نیست ؛ اما اگر شیوه های بازاریابی خود را به روز رسانی نکنید , کسب و کار شخصی شما به زودی نابود خواهد شد .
به وجود آوردن و قوی تر نمودن پروفایل شخصی ؛ در هر شرایطی اهمیت زیادی دارد و در شرایط رکود اقتصادی ؛ اهمیت آن بیش از پیش خواهد بود.
به وجود آوردن وبسایت جدید ؛ و تقویت شبکه های اجتماعی ؛ به بیشتر دیده شدن شما کمک می کند و از این روی یکی از بزرگترین اشتباهات در زمان رکود اقتصادی آن است که عقب نشینی کرده و استراتژی های بازاریابی خود را تضعیف کنید .
شما نیاز به انجام کار دارید و مشتریان شما باید از مهارت و توانایی شما استفاده کنند .در حالی که بسیاری از مشتریان الگوهای تجاری خود را تغییر می دهند اما هنوز هم بسیاری از آنها با الگوهای قدیمی خود کار می کنند .این امکان وجود دارد که پروژه های جدید متوقف شده باشند ؛ اما بازاریابی شما هرگز نباید متوقف شود.
در طول زمان های رکود اقتصادی بسیاری از عکاسان حرفه ای ترجیح می دهند تا پروژه های خود را متوقف کنند و در این حالت ، برای آن دسته از افراد فعال در بازار ؛ این فرصت وجود دارد تا به بازاریابی خود ادامه دهند .در طول رکود اقتصادی ؛ بسیاری از مشتریان هم دست از کار کشیده اند و بنابراین برای نگاه کردن به شما فرصت بیشتری خواهند داشت .
1 – ارزش بصری خود را افزایش دهید .
برای مشتریان خود ، محصولاتی خاص را تهیه کنید . برای پروفایل خود عکس های جدید و خاص تهیه کنید .پروفایل فعلی خود را بازنگری کنید و پیام هایی را که در گذشته به دست آورده اید را مجددا مرور کنید .قرارداد های قبلی را مجددا بررسی کنید تا نوع مشتریان و افرادی که در گذشته با شما کار کرده اند را مجددا به خاطر آورید .کمبود ها و نقاط ضعف گذشته خود را شناسایی کنید و از این زمان برای تقویت پایه های خود بهترین استفاده را ببرید .
2 – فهرست تماس مشتریان واجد شرایط را تهیه کنید .
از صرف هزینه برای به دست آوردن فهرست تماس مشتریان بالقوه ، نهراسید .در صورتی که مشکل مالی دارید؛ خودتان سعی کنید ؛ فهرستی از مشتریان را به دست بیاورید .شماره تماس بسیاری از مشتریان ؛ در وبسایت یا صفحه شبکه اجتماعی آنها وجود دارد .
3 – یک برنامه مدون برای فروش و بازار یابی تهیه کنید .
در طرح تجاری جدید شما ؛ دو بخش جدید باید گنجانده شود :
1 – فروش 2 – بازاریابی
بسیاری از عکاسان اغلب در تلاش برای به دست آوردن بازار های جدید هستند , اما استراتژی های فروش را از یاد می برند .ارسال پروفایل و نمونه کار برای مشتریان ؛ ارسال ایمیل ، ارسال اقلام تبلیغاتی ؛ و تولید وبسایت ؛ همگی از جمله استراتژی های قابل استفاده برای فروش به شمار می آیند .
4 – تلاش های تجاری خود را در پروفایلتان نمایش دهید .
خریداران و مشتریان همواره به دیدن تکرار نیاز دارند . آنها باید عکس های شما را به صورت مستمر و مکرر ببینند . برای مشتریان جدید خود ؛ از طریق ارسال ایمیل مستقیم و یا ارسال تبلیغات به صورت مستقیم ؛ فرصت دیدن عکس ها را فراهم آورید .
5 – نام تجاری خود را روی تمام محصولات خود درج کنید .
برندینگ و ساخت نشان تجاری ؛ یکی از مهمترین ابزار ها در دستیابی به موفقیت در برنامه های فروش و بازار یابی می باشد .در ساخت نشان تجاری خود ؛ المان ها و رنگ ها را به دقت انتخاب کنید .شماره تماس و نشانی ایمیل خود را در نشان تجاری و برند خود استفاده کنید. در هر زمان ممکن ؛ از طراحان گرافیک برای ساخت نشان تجاری خود کمک بگیرید.
چند نکته بسیار مهم که در عکاسی از چهره انسان باید به آنها توجه نمود
10 اشتباه مهلک عکاسی که هر چه سریعتر باید برطرف نمود
نکاتی در رابطه با عکاسی گروهی و خانوادگی