نمایندگی کانن – مهمترین نکات عکاسی از یک مراسم عروسی

نمایندگی کانن – مهمترین نکات عکاسی از یک مراسم عروسی

در این مقاله از نمایندگی کانن  شما اطلاعات ارزشمند برای عکاسی از عروسی را یاد خواهید گرفت.

عروسی می تواند مهم ترین روز زندگی  یک زوج باشد و عکس های خاطره انگیز، بزرگترین یادگاری این روز به شمار می آیند .

اگر شما یک دوربین حرفه ای کانن  با کیفیت بهتر از سطح متوسط در اختیار ​​داشته باشید، همیشه فرصتهایی برای عکاسی از مراسم های عروسی برای شما پیش می آید .

. بهترین توصیه کارشناسان نمایندگی کانن به شما این است که اجازه دهید که این کار پر تنش و دشوار به صورت حرفه ای و با رعایت تمامی اصول اخلاقی به انجام برسد .

 اگر، با این حال، شما احساس می کنید که برای شغل آماده هستید تا یکی از جذاب ترین تصاویر خاطره انگیز زندگی یک شخص را به ثبت برسانید - در اینجا چند راهنمایی مفید به شما تقدیم می گردد.

قبل از روز بزرگ

تعیین انتظارات قبل از روز عروسی یکی از مهمترین مراحل ثبت عکس از یک رویداد بزرگ است.

اطمینان حاصل کنید که عروس و داماد با کیفیت نهایی عکس هایی  که به آنها تحویل داده می شود ؛آشنا شوند حداقل یک ماه قبل از تاریخ برگزاری مراسم ؛ برنامه کاملی از آنچه قرار است انجام دهید را در اختیار عروس و داماد قرار دهید .

نمایندگی تعمیرات کانن

برنامه عکسبرداری

سازماندهی مهمانان عروسی و رعایت تمام موارد مطابق  با برنامه زمان بندی  اعلام شده ؛بسیار مهم است. عکاسان عروسی اساسا زمانبندی و ترتیب وقوع برنامه ها در یک مراسم را به عهده دارند.

در هر مراسم عروسی به طور معمول یک هماهنگ کننده یا برنامه ریز ممکن است وجود نداشته باشد و حتی اگر عروس و داماد فردی را برای اینکار استخدام کرده باشند

باز هم این شما هستید که به عنوان نظم دهنده و هماهنگ کننده باید کنترل امور را در دست داشته باشید .

 تنظیم یک جدول زمانی واقع بینانه در پیش از روز عروسی کمک خواهد کرد که همه  چیز در جای خود قرار داشته باشد و همچنین یک روند مداوم و با نظم  برای این رویداد حفظ شود.

 اگر آنها یک برنامه ریز داشته باشند، پس بنابراین شما باید  با برنامه ریزان ارتباط برقرار کنید و به آنها اطلاع دهید که برنامه های پیش بینی شده مانند مراسم افتتاحیه، مراسم تست و رویدادهای سنتی مانند رقص اول را باید به ثبت برسانید.

تلاش کنید تا تمامی برنامه های مهم یک مراسم در اولویت عکاسی شما قرار داشته باشند .

ورود خلاقانه

برنامه ریزان و افراد هماهنگ کننده هیچگاه به نیاز های شما در زمان عکاسی فکر نمی کنند

عکاسی در یک محل بسیار پر نور با وجود نوردهای خشن و شدید به همراه سایه های خشن، در حالی که موجب عرق کردن مهمانان و عروس و داماد می شود ؛ یک  ناراحت کننده است.

 از دانش خود در مورد نورپردازی استفاده کنید تا تمامی مراحل مراسم را در زمانی که نور موجود در محیط در بهترین وضعیت قرار دارد ؛ مورد عکاسی قرار دهید .

فهرست شاتهای مهم

به عنوان یک عکاس حرفه ای وظیفه دارید تا مهمترین بخش های مراسم را از عروس و داماد سئوال کنید و انتظارات آنها را برآورده سازید .

یک چک لیست عروسی ایجاد کنید   تا همه مواردی که باید ثبت شوند را در اختیار داشته باشد و  بنابراین هرگز یک تصویر مهم را فراموش نخواهید کرد.

به خاطر داشته باشید که عروس و داماد  برای اولین بار است که در این موقعیت قرار می گیرند  و ممکن است چیزی را که برای آنها اهمیت دارد نیز فراموش کنند.

کارشناسان حرفهای نمایندگی کانن تاکید می کنند که تمامی موارد موجود در چک لیست را به اطلاع آنها برسانید و برای هر مرحله حداقل 5 دقیقه زمان در نظر بگیرید .

عکاسی در محیط عروسی یک فرایند وقت گیر و خسته کننده می تواند باشد و برای انجام اینکار به صورت حرفه ای برای برخورد با همه رفتار های افراد حاضر در صحنه باید از آمادگی ذهنی و روانی کافی برخوردار باشید .

شاید لازم باشد تا یکنفر به عنوان دستیار به شما در سازماندهی افراد کمک کند .

توجه داشته باشید که  حتی در بالاترین سطح از مهارت های حرفه ای نیز ، در عرض یک ساعت شما نمی توانید 100 عکس خانوادگی زیبا ارائه کنید.

چک لیست پیشنهادی از تصاویر سنتی شامل عکس هایی از موارد زیر می باشد:

    آماده شدن – عروس

    آماده شدن – داماد

    کفش
    لباس
    گل ها

    حلقه
    پرتره عروس

    پرتره از عروس با ساقدوش ها

    پرتره عروس با مادر

    پرتره عروس با خانواده نزدیک زن

    تبادل حلقه

    اولین بوسه

قدم زدن عروس و داماد

    پرتره های رسمی خانواده

    پرتره های رسمی از عروس

    پرتره از زن و شوهر

    جزئیات جدول پذیرش

    جزئیات اتاق پذیرایی

نمایندگی اصلی کانن

تجهیزات خود را بشناسید

این یکی از مهمترین نکات روز عروسی است. اگر تا قبل از روز عروسی دوربین خود را ندیده اید، اکنون بسیار دیر است که بخواهید یاد بگیرید.

در یک مراسم عروسی همه چیز بسیار سریع اتفاق می افتد و ممکن است شما  احساس کنید در میان یک گردباد سهمگین قرار گرفته اید.

تغییر روشنایی محیط در طول روز، حتی در در زمانی که مراسم در فضای داخلی انجام می شود یک امر جدی است .

به یاد داشته باشید که در بیشتر مواقع برای شروع عکاسی از یک مراسم عروسی حداقل 10-12 ساعت از طول روز سپری شده است .

 اگر عکاسی از یک عروسی در فضای باز دارید، چندین صحنه نورپردازی را در طی یک روز ممکن است تجربه کنید .

 اکنون زمان مناسبی برای یادگرفتن کار با دوربین نیست .

اگر اکنون می خواهید به تمرین و تجربه بپردازید ؛ زمان زیادی را از دست خواهید داد و همواره به یاد داشته باشید که یک مراسم عروسی نمونه ای باور نکردنی از عجله و انتظار است.

آشنایی و آگاهی از نحوه عملکرد ابزار و دوربینی که در دست دارید به  شما امکان می دهد به راحتی نتایج مطلوب را دریافت کنید.

برای دستیابی به بهترین نتایج دوربین باید به راحتی در کنترل و اختیار شما قرار داشته باشد  .

عکاسی یک شغل هنری است، اما قسمت زیادی از عملیات آن با استفاده از یک دستگاه به نام دوربین انجام می شود .

باید از تمام دانش و مهارت خود استفاده کنید تا این دستگاه و ذوق هنری شما در یک جهت و در اختیار یک هدف قرار بگیرند .

در یک مراسم عروسی باید برای وقوع هرگونه اتفاق غیر منتظره آماده باشید تا  بتوانید به طور همزمان با دوربین خود حرکت کنیدو از تمامی صحنه های موجود عکس بگیرید .


خواندن کتابچه راهنمای ممکن است مانند یک کار خنده دار به نظر بیاید اما هنگام عکاسی از یک مراسم  نیز سعی کنید ک کپی از کتابچه راهنمای دوربین خود را در کیف دستی خود همراه داشته باشید .

آسیب رسیدن به دوربین در اثر حرکت های شدید و گاهی شکسته شدن دوربین در اثر برخورد با شرایط محیطی یک امر متداول در عکاسی از مراسم های عروسی می باشد

و از این روی رعایت نکات و موارد ایمنی کار با دوربین یکی از اصول ضروری در عکاسی از یک مراسم عروسی می باشد .

تجهیزات پشتیبان  همیشه باید همراه شما باشند .

باتری های اضافی و یک فلش اضافی حتما به همراه داشته باشید در صورت امکان یک دوربین دوم در میان تجهیزات خود داشته باشید . . در صورت بروز هرگونه حادثه برای دوربین اول ؛ فرایند حرفه ای شما نباید متوقف شود .

فلاش دوست شما خواهد شد

اگرچه فلاش شاید کمترین قطعه ی مورد علاقه ی شماست، اما  برای فضاهای تاریک که بیشتر در مراسم عروسی یافت می شود

وجود یک فلاش به همراه سه پایه ؛ یک امر ضروری است. وجود شمع و نور های کم رنگ ممکن است حالتی عاشقانه به محیط ببخشند اما برای عکاسی هرگز یک حالت ایده آل به شمار نمی آیند.  

داشتن توانایی دیدن جزئیات در یک چهره مهمان – به عنوان فردی که برای اولین بار در طول مدت عمر خود با آن مواجه شده اید  یک توانایی بسیار مهم است اما وجود یک فلش به همراه دوربین به شما کمک خواهد کرد تا امور از پیش تنظیم شده را با سرعت بیشتری انجام دهید .

وجود یک فلاش همیشه یک امر ضروری است . حتی اگر در طول روز اقدام به عکاسی می کنید ؛ پرکردن سایه ها و از بین بردن کنتراست های ناشی از تابش نور آفتاب ؛ یکی از کارهایی است که نور فلاش می تواند انجام دهد .

استفاده از یک diffuser بر روی فلش شما بهترین روش برای ایجاد نور طبیعی است.  

عکاسان حرفه ای انواع مختلفی از دیفیوزر ها و نرم کننده های نور را ممکن است مورد استفاده قرار دهند اما در  هر صورت نقش یک دیفیوزر ؛ نرم کردن نور و گسترده تر نمودن دامنه انتشار آن می باشد .

به سطوح و موقعیت هایی که می توانند به بازتاب مناسب نور کمک کنند دقت کنید . تابش مستقیم نور فلاشس موجب ایجاد یک نور سخت و خشن می شود که حالت های نامطلوبی را در پوست و چهره سوژه ها ایجاد می کند .

یکی از بهترین فلاشهایی که نمایندگی کانن تا کنون به بازار ارایه داده است ، اسپیدلایت 470EX-AI است . این فلاش قادر است تا به صورت خودکار مناسبترین سطح برای بازتاب نور را تشخیص دهد .

لنزهای سریع مانند لنزهای پرایم  با دیافراگم f / 2.8 یا وسیع تر، راهی عالی برای ضبط تصاویر در عروسی با استفاده از نور موجود هستند .  

برای پرتره های فردی، با استفاده از یک عمق میدان کم عمق با لنز EF 85mm 1.4L IS  را امتحان کنید .

این لنز باعث می شود که پرتره کیفیتی روحانی داشته باشد که برای عکاسی از یک مراسم  عروسی  بسیار مناسب است. اگر دیافراگم را به f / 1.4 تنظیم کنید، می توانید پس زمینه را تار کنید و سوژه شما واقعا برجسته خواهد شد.

 لنز EF-S 60mm f / 2.8 ماکرو یا EF 100mm f / 2.8L Macro IS  را برای جزئیات و یک لنز 50 میلی متری برای سوژه های ثابت ؛ استفاده کنید.

تصاویر ثبت شده به صورت فایل های RAW  به شما در زمینه مرحله پس تولید فضای کاری بسیار بیشتر می دهد.

یک تصویر JPEG  تصویری آماده است که پس از ثبت تغییر چندانی در اجزای آن نمی توان به وجود آورد . بنابراین سعی کنید تا فایل های RAW را در درون دوربین خود ثبت کنید تا در زمان ویرایش عکس ها از فضای عمل بیشتری برخوردار باشید .

پشتیبان گیری از محتویات کارت حافظه ، یکی از ضروری ترین وظایف یک عکاس است . به محض اتمام فرایند عکاسی ؛ از تمامی محتویات کارت حافظه ؛ یک نسخه پشتیبان تهیه کنید .

به همراه خود یک لپ تاپ ؛ یک هارد اکسترنال و یک ابزار کارتخوان داشته باشد . در دوربین هایی همچون 5D Mark IV, 7D Mark II EOS-1D X Mark II  یکی از مهمترین ویژگی ها ؛ پشتیبانی دوربین از دو کارت حافظه است . این ویژگی به شما کمک می کند تا همزمان بتوانید از محتویات کارت حافظه یک نسخه پشتیبان تهیه کنید .

نظرات