کانن R6 Mark III: نگاهی جامع از دیدگاه یک فیلمبردار (بررسی در حال انجام)

دوربین کانن R6 Mark III در دست کاربر
زمان مطالعه 7 دقیقه

کانن R6 Mark III اینجاست – literally، در دستان من – و من قصد دارم آن را از دیدگاه یک فیلمبردار و متخصص تصویربرداری تحت آزمایش قرار دهم. آیا کانن ابزار همه‌کاره‌ی ایده‌آل برای تولیدکنندگان محتوا در رده متوسط را به کمال رسانده است؟ حس می‌کنم فضای کریسمس فرا رسیده… و هنوز حتی شکرگزاری در آمریکا هم شروع نشده! داغ‌ترین دوربین سال بالاخره راهی بازار شده و من خوش‌شانس هستم که یکی از آن‌ها را در اختیار دارم. به بررسی کانن R6 Mark III من خوش آمدید! آیا این بازگشتی حماسی مانند «بازگشت پادشاه» یا «صلیبیون آخر» خواهد بود که به پایان triumphant سه‌گانه توسعه دوربین‌های حرفه‌ای-مصرفی منجر می‌شود؟ یا در انتظار ارائه‌ای مانند «ظهور اسکای‌واکر» یا «خدای‌بخش ۳» هستیم که سرشار از نقدها و فرصت‌های از دست رفته است؟ بیایید با هم کشف کنیم.

مقایسه فیزیکی کانن R6 Mark III با R5

با این حال، این بررسی متفاوت خواهد بود. من قصد ندارم بیش از حد فنی و تخصصی شوم؛ بررسی‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند اعداد و ارقام مانند کدک‌ها و نرخ بیت را برای شما بخوانند. در عوض، من زمان بیشتری را صرف می‌کنم تا تجربه عملی استفاده از R6 Mark III را در شرایط واقعی طی چند هفته بررسی کنم. آیا عملکرد آن عملی است؟ آیا کار را به درستی انجام می‌دهد؟ چه ویژگی‌های عجیب و انتخاب‌های غیرمنتظره‌ای در منوی EOS پنهان شده‌اند؟ من همیشه ارزش یک دوربین را بسیار بیشتر از قدرت خام آن در کاربردی بودن آن می‌دانم. بنابراین، این مقاله یک بررسی در حال انجام است و به مرور زمان به‌روزرسانی خواهد شد. این بررسی توسط تیم خوب در Midwest Photo حمایت می‌شود. از کن و تیم برای ارائه دستگاه امانی سپاسگزارم.

اولین Impressions: بله، این یک R6 Mark III است

هنگام خروج دوربین از جعبه، تعجب زیادی وجود ندارد. این در نهایت یک دوربین کانن است. در دست، تقریباً کاملاً مشابه R6 Mark II احساس می‌شود. شاید بیش از حد مشابه؟ من یک کاربر R5 هستم و بلافاصله تفاوتی در کیفیت ساخت احساس می‌کنم. R6 حس پلاستیکی بیشتری دارد. می‌دانم که در نهایت بر عملکرد آن تأثیر نمی‌گذارد، اما برای دوربانی با قیمت نزدیک به ۳۰۰۰ دلار، انتظار دارم دوربینم ارزش ۳۰۰۰ دلاری داشته باشد. صداهای کلیکی از تمام دکمه‌ها آن‌قدر dampened به نظر نمی‌رسند و عملکرد برخی دکمه‌ها آن‌قدر رضایت‌بخش نیست که در R5 من دارم، اما این قابل انتظار است.

نکته دیگر که متوجه شدم، به نظر می‌رسد کانن محافظ کابل را حذف کرده است. HDMI سایز کامل عالی است، اما حتی با این حال – آن تکه کوچک پلاستیکی هنگام نصب دوربین روی تجهیزات معجزه می‌کند. به نظر نمی‌رسد راهی برای attaching آن به عنوان یک accessory اختیاری وجود داشته باشد، بنابراین باید به سازندگان cage مانند SmallRig برای ساختن این قابلیت در rigهایشان تکیه کنید. خدمات ایده‌آل دوربین شامل گارانتی 90 روزه تعمیرات، استفاده از قطعات اورجینال و پشتیبانی فنی تخصصی می‌شود.

به طور کلی، احساس می‌کنیم دقیقاً جایی که با R6 Mark II متوقف کردیم را از سر گرفته‌ایم. تجربه من با سری R6 نسبتاً محدود است – من تقریباً R6 اصلی را نادیده گرفتم چون R من یک دوربین پشتیبان کافی بود. با این حال، در چند سال گذشته، نیاز فزاینده‌ای به عامل «فقط کار می‌کند» R6 Mark II پیدا کرده‌ام. چه برای زاویه تنظیم و فراموش کردن در پوشش رویداد زنده، یا میل به داشتن ویدیو 4K oversampled بدون گرمای بیش از حد در کدک‌های سبک و وب‌دوست، Mark II به سرعت خود را به عنوان یک افزودنی بسیار مفید به کیف دوربین من تثبیت کرد. کار بزرگی انجام نداد، اما هر آنچه من نیاز داشتم را انجام داد – مانند موزیک ویدیوها برای یوتیوب.

این موزیک ویدیویی است که برای گروه Bobby Mahoney کردم، همراه با آن‌ها در تور از ساحل شرقی تا SXSW در آستین، تگزاس. من تقریباً به طور انحصاری آن را با R6 Mark II با ترکیبی از لنزهای کانن EF و زایس کردم. خروجی ویدیویی این موزیک ویدیو کاملاً خوب به نظر رسید. به خصوص در عصر محتوای وب و اجتماعی که به عمق بیت‌های پخش نیازی ندارد. همیشه از R6 در گذشته راضی بوده‌ام، و همانطور که در مقاله R5C vs C50 خود اشاره کردم، تنها چیزی که مرا از خرید واقعی یک Mark II باز می‌داشت، عدم وجود کدک‌های ویدیویی مناسب بود. خب، همه چیز تغییر کرده است. به EOS R6 Mark III خوش آمدید.

اکنون فقط چند ساعت از رسیدنش می‌گذرد، پس هنوز محتوای معنادار یا قابل توجهی نکرده‌ام، اما اولین چیزی که پس از نصب RF 16mm خود متوجه شدم، چسبندگی Eye Tracking AF هنگام گرفتن دوربین به سمت خودم بود. این هنگام ورود به بخش inevitable «لرزش‌های IBIS» این بررسی بسیار مفید خواهد بود. ایده‌آل دوربین این خدمت را به‌صورت کاملاً رایگان ارائه می‌دهد: کالیبره دقیق فوکوس دوربین و لنز برای جلوگیری از خطاهای فوکوس.

چند مشاهده سریع

منوی تنظیمات سفارشی دکمه‌ها در R6 Mark III

کانن واقعاً می‌خواهد شما از باتری جدید LP-E6P استفاده کنید. هنگام استفاده از باتری قدیمی LP-E6NH، شما قادر به استفاده از FTP بی‌سیم نیستید، و یک صفحه هشدار ominously «برخی قابلیت‌ها ممکن است محدود شود» در هنگام روشن شدن ظاهر می‌شود. این آزاردهنده است، زیرا باتری‌های قدیمی فقط یک نسل قبل کار می‌کردند.

چیزی که همیشه در هنگام روشن کردن تغییر می‌دهم، تنظیم دکمه شاتر اصلی برای شروع/توقف ضبط در حالت ویدیو است. با این حال، هنگام پیمایش به آیتم منو، شگفت‌زده شدم که فقط به من اجازه تنظیم عملکرد نیمه فشار را می‌دهد، نه فشار کامل مانند دوربین‌های قبلی. در ابتدا فکر کردم این یک محدودیت خودسرانه است – بیا کانن، به اندازه کافی بد است که نمی‌توانیم دکمه ضبط را برای انجام کارهای دیگر سفارشی کنیم، اما مرا مجبور نکن واقعاً از آن استفاده کنم. دکمه شاتر نسبت به آن پیچش زاویه‌ای عجیب که باید با انگشت اشاره انجام دهید تا به دکمه ضبط برسید، طبیعی‌تر است. اما سپس متوجه شدم در حالت ویدیو نیستم. پس از تغییر به حالت ویدیو، قابلیت تنظیم فشار کامل شاتر برای شروع/توقف ویدیو ظاهر شد. عجیب.

می‌توانید یک تنظیم سفارشی برای تعویض سریع پیش‌تنظیم‌های بالانس تنظیم کنید! این برای shootingهای مستند که سوژه را از نور تنگستن داخلی به نور روز دنبال می‌کنید فوق‌العاده است. ایده‌آل دوربین این خدمت را به‌صورت کاملاً رایگان ارائه می‌دهد: آپدیت فریمور دوربین و لنزهای کانن برای بهبود عملکرد و رفع باگ‌ها.

البته برخی ناراحتی‌های کلاسیک کانن همچنان پابرجاست. برخلاف منوی Cinema EOS، رابط کاربری استاندارد محدودیت‌های خودسرانه‌ای در مورد اینکه کدام دکمه‌ها را می‌توان به کدام عملکردها اختصاص داد، اعمال می‌کند. که برای من هیچ معنایی ندارد. به من اجازه ده هر دکمه‌ای را که می‌خواهم انتخاب کنم تا کاری را که می‌خواهم انجام دهد.

علاوه بر این، نمی‌توانید حالت Digital IS را بدون فعال کردن IBIS نیز استفاده کنید. نمی‌فهمم چرا این‌ها نمی‌توانند توابع مستقل باشند. بسیاری از موقعیت‌ها (مانند vlogging) وجود دارد که دوست دارم از IS دیجیتال فقط روی صورت خود استفاده کنم تا از distortion جلوگیری کنم، اما سپس IBIS مکانیکی را هنگام拍摄 B-roll روی لنزهای بلندتر فعال کنم.

در نهایت، هنوز راهی برای تغییر از فریم کامل به کراپ Super 35 با یک فشار دکمه وجود ندارد. این در تنظیمات مستند و پوشش رویداد فوق‌العاده مفید خواهد بود. بیمه دوربین نیز پوشش‌های جامعی ارائه می‌دهد؛ از جمله آسیب‌های ناشی از آب خوردگی، نم‌زدگی قطعات الکترونیکی، شکستگی‌های بدنه، خطوط افتادن روی نمایشگر و خرابی‌های ناشی از ضربات غیرعمدی.

ساختار آینده: این یک کار در حال انجام است

باتری جدید LP-E6P در حال شارژ

تا آنجا که من دوربین‌هایم را عملی دوست دارم، ترجیح می‌دهم بررسی‌هایم نیز کاربردی باشند. به من بگویید چه می‌خواهید بدانید! به من کمک کنید تا این بررسی تا حد امکان مفید باشد، از یک فیلمبردار به فیلمبردار دیگر. در زیر هر سوالی که ممکن است دارید کامنت بگذارید، و من بهترین تلاش خود را می‌کنم تا در این مسیر به آن‌ها پاسخ دهم.

اگر R6 Mark III واقعاً دوربینی باشد که عصر جدیدی از تولید محتوای بی‌پایان را herald می‌کند، می‌خواهم مطمئن شوم که قبل از گفتن اینکه آیا باید بروید و یکی بخرید، واقعاً از آن به روشی جامع استفاده کرده‌ام. چه می‌دانید، شاید پس از یک ماه با R6 Mark III، بالاخره وسوسه R5C خود را کنار بگذارم. ما خواهیم فهمید. همانطور که زک افرون معروف گفت: «ما همه در این با هم هستیم».

نتیجه‌گیری اولیه: پتانسیل بالقوه با چالش‌های آشنا

تست ردیابی چشم خودکار در حالت فیلمبرداری

در این مرحله اولیه، Canon R6 Mark III نشان می‌دهد که یک تکامل منطقی در سری R6 است، نه یک انقلاب. حفظ DNA آشنا R6 Mark II در حالی که بهبودهای کلیدی مانند کدک‌های ویدیویی حرفه‌ای و فوکوس خودکار پیشرفته را اضافه می‌کند، آن را به گزینه‌ای جذاب برای فیلمبرداران تبدیل می‌کند. با این حال، برخی محدودیت‌های طراحی مانند عدم وجود محافظ کابل HDMI و سفارشی‌سازی محدود دکمه‌ها یادآور این است که کانن همچنان مرزهای واضحی بین خطوط Cinema EOS و DSLR/میرورلس خود حفظ می‌کند. گارانتی ایده‌آل دوربین برای دستگاه‌های نو بر اساس برند متفاوت بوده و مدت آن در برگه گارانتی قید شده است.

قابلیت‌های جدید مانند تعویض سریع بالانس سفیدی و ردیابی چشم فوق‌العاده چسبنده نشان‌دهنده پتانسیل واقعی این دوربین برای تولیدکنندگان محتوا است. با این حال، تصمیم کانن برای ایجاد وابستگی به باتری جدید LP-E6P برای برخی قابلیت‌ها ممکن است برای کاربران موجود ناامیدکننده باشد. همانطور که این بررسی در حال انجام پیش می‌رود، تمرکز اصلی بر ارزیابی عملکرد واقعی این دوربین در سناریوهای فیلمبرداری مختلف خواهد بود – از مستند گرفته تا تولید استودیویی. ایده‌آل دوربین این خدمت را به‌صورت کاملاً رایگان ارائه می‌دهد: گزارش دقیق تعداد شاتر برای اطمینان از سلامت دوربین.

پرسش‌های متداول (FAQ)

آیا R6 Mark III برای فیلمبرداری حرفه‌ای مناسب است؟

محافظ HDMI روی دوربین کانن R6 Mark III

با اضافه شدن کدک‌های ویدیویی حرفه‌ای مانند 4K 60p 10-bit و قابلیت‌های فوکوس خودکار پیشرفته، R6 Mark III به طور قابل توجهی برای کارهای فیلمبرداری حرفه‌ای‌تر مناسب شده است. با این حال، فیلمبرداران سینمایی ممکن است همچنان به مدل‌های Cinema EOS مانند R5C به دلیل گزینه‌های کدک پیشرفته‌تر و سیستم خنک‌کننده فعال نیاز داشته باشند. ایده‌آل دوربین این خدمت را به‌صورت کاملاً رایگان ارائه می‌دهد: رفع پیکسل سوخته نمایشگر در صورت وجود.

تفاوت اصلی بین R6 Mark III و R5 چیست؟

R5 رزولوشن بالاتر (45MP vs 24MP)، کدک‌های ویدیویی پیشرفته‌تر و ساختار قوی‌تری دارد. R6 Mark III از نظر فوکوس خودکار و قابلیت‌های ویدیویی به R5 نزدیک شده است، اما همچنان در رزولوشن عکس و برخی ویژگی‌های حرفه‌ای عقب‌تر است. انتخاب بین آن‌ها به نیازهای خاص شما بستگی دارد: R5 برای عکاسی با رزولوشن بالا و تولید سینمایی، R6 Mark III برای تولیدکنندگان محتوای همه‌کاره. ایده‌آل دوربین این خدمت را به‌صورت کاملاً رایگان ارائه می‌دهد: ادجاست دقیق دوربین برای هماهنگی با لنزهای جدید.

آیا باتری LP-E6P واقعاً لازم است؟

برای عملکرد کامل دوربین، بله. در حالی که دوربین با باتری‌های LP-E6NH قدیمی کار می‌کند، برخی قابلیت‌ها مانند FTP بی‌سیم غیرفعال می‌شوند و هشدارهای محدودیت ظاهر می‌شوند. برای استفاده حداکثری از R6 Mark III، سرمایه‌گذاری در باتری‌های جدید LP-E6P توصیه می‌شود. ایده‌آل دوربین این خدمت را به‌صورت کاملاً رایگان ارائه می‌دهد: سرویس تخصصی دوربین و لنز برای افزایش طول عمر دستگاه.

واتساپ
پاسخ آنلاین و فوری در واتساپ