منوی تعمیرگاه دوربین

شرح تکنیک : شبیه سازی عکاسی فضای باز در محیط استودیو


شرح تکنیک : شبیه سازی عکاسی فضای باز در محیط استودیو

در بسیاری از مواقع بیان نموده ایم که برای بهره گیری از بهترین وضعیت نور ، داشتن حداکثر کیفیت در نور ، سایه ، رنگ و‌کنتراست ، مراجعه به طبیعت یک راهکار بسیار عالی و‌ کم هزینه است که وسعت عمل بسیار زیادی به شما می دهد . اما همواره باید به این نکته توجه داشته باشیم که در زمان  عکاسی در فضای باز ، شرایط به صورت یکسان  و پایدار باقی نمی مانند . در واقع اگر در بهترین حالت ، همه عوامل و شرایط به صورت ثابت باقی بمانند ، با گذر زمان موقعیت نور و‌ خورشید در آسمان هر لحظه در حال تغییر است و شما قادر به کنترل کردن آن نخواهید بود .

گاهی شما تصمیم میگیرید تا در یک زمان مشخص ، شرایط ، حالتها و افکت های خاصی را به وجود بیاورید ، در واقع از صفر تا صد داستان زاییده قوه خلاقه و ‌هنر ذاتی شما می باشد ، برای اینکار طرح خاصی را در نظر میگیرید و قدم به قدم آنرا اجرا می کنید . در این حالت شما باید بر همه اوضاع مسلط باشید و‌همه چیز تحت کنترل شما قرار داشته باشد .

محیط استودیو این امکان را فراهم می آورد تا همه چیز ، تحت کنترل شما قرار بگیرد.

اجازه دهید تا اجزای مورد استفاده برای خلق چنین صحنه ای را تک به تک بیان نماییم .

پس زمینه :

برای پس زمینه از یک فون ابر و باد استفاده می کنیم ، فون های ابر و باد ، عمق میدان محو و بسیار مطلوبی را به وجود‌می آورند و برای خلق صحنه ای ما که القا کننده هوای سرد و آسمان ابری است ، در ترکیب با بخار یا دود سفید ، پس زمینه مطلوبی را ایجاد ‌میکند

بخار ، یا دود سفید :

برای القای حس سرما ، به مقداری بخار در پس زمینه نیاز داریم . در این عکس از دستگاه تولید بخار استفاده شده است ، اما شما میتوانید از هر روش خلاقانه  دیگری برای تولید بخار استفاده کنید .

برف :

این روز ها اسپری های تولید برف همه جا یافت می شوند ، اگر چه در  جاهایی که کیفیت دانه های برف نیز برای ما حساسیت بر انگیز است ، ناچار باید از دستگاه تولید برف مصنوعی استفاده نمود .

نورپردازی :

برای نور پردازی این صحنه به پنج شاخه نور نیاز داریم . تنظیماتی که من برای نوردهی به این صحنه ترجیح می دهم عبارتند از

۱ - یک عدد اکتاباکس بزرگ برای نور اصلی و روشن نمودن سوژه

 

۲- دو عدد بیوتی دیش سفید با گرید ۲۵ درجه ، بعنوان بک لایت ، برای نوردهی به پشت سر سوژه ، نورهی به برف و‌بخار

 

۳ - دو‌عدد چتر دیفیوزر سفید برای روشن کردن پس زمینه

تنظیمات نور ما باید به گونه ای باشد که‌کمترین نیاز برای تنظیم نور و‌کنتراست با فتوشاپ به وجود آید ، به همین دلیل تمام افکت های مورد نظر را باید با تنظیم صحیح نور به دست آوریم .

بدین‌منظور از دو شاخه نور برای بک لایت استفاده نمودیم . دو عدد بیوتی دیش همسان با گرید ۲۵ درجه ، به گونه ای قرار میگیرند که قدرت یکی کمی بیشتر از دیگری باشد . نور شاین ایجاد شده از بیوتی دیش دارای شدت بیشتر . برای شبیه سازی تابش خورشید از میان دانه های برف استفاده می شود

دو عدد چتر دیفیوزر سفید برای تابش به پس زمینه در نظر گرفتیم ، این فلاش چتر ها باید با قدرت همسان به گونه ای به پس زمینه بتابند که تمام آنرا به صورت همسان و یکسان روشن نمایند .

و در نهایت نور اصلی ما که یک اکتاباکس بزرگ است برای نوردهی بر روی سوژه استفاده می شود .

ترتیب قرارگیری نور ها ، وضعیت سوژه و‌دوربین را در چارت زیر مشاهده میفرمایید .

برای انجام این پروژه ، لنز پرایم ۸۰ ، با دیاف 8/1 توصیه میشود . این دیافراگم باز ، به خوبی پس زمینه شما را محو‌ می کند  و ‌نورپردازی اعمال شده را به خوبی به ثبت می رساند . همچنین سرعت بالای این لنز ، ثبت و فریز همزمان بخار و ‌دانه های برف را به خوبی امکان پذیر می نماید .

کادر و ترکیب بندی را با نمای کلوز آپ‌انجام دهید . کلوز آپ ، عوامل موجود در صحنه را از دید بیننده پنهان میسازد و شبیه سازی محیط خارجی ، برای بیننده تصویر نهایی ، باور پذیر تر میشود .

برای نوردهی به سمت مخالف صورت سوژه و پر کردن سایه های ناشی از نور اصلی از لایت بونسر ، یا رفلکتور استفاده نمایید .

ترتیب قرار گیری نور ها ، ارتفاع و زاویه تابش هر یک از نور ها را مشاهده میفرمایید .

مترجم : فرهاد مولایی

 

نظرات




 

021-66720048 دفترجمهوری
021-88840065 دفتر هفت تیر
خیابان جمهوری،بعد از تقاطع شیخ هادی ساختمان آلومینیوم،طبقه11 واحد1117 تعمیرگاه مرکزی دوربین
میدان هفت تیر ابتدای خیابان بهارشیراز پلاک 189 طبقه3 واحد 6و7 شرکت ایده آل دوربین
مشاهده کلیه اخبار
نمایندگان فروش
CANON NIKON
=