جدید ترین دوربین های نیکون که در سال 2020 تولید خواهند شد

جدید ترین دوربین های نیکون که در سال 2020 تولید خواهند شد

 

در این مطلب در رابطه با فهرستی از دوربین های کمپانی نیکون که به احتمال زیاد رد سال 2020 معرفی می شوند ، می پردازیم .  کمپانی نیکون حق اختراع تعداد زیادی از دوربین های مختلف را به ثبت رسانده است که این امر  به وضوح نشان می دهد Nikon در حال کار بر روی فناوری های دوربین پیشرفته است تا تجربه کاربری بهتری را ارائه دهد. بر اساس اخبار منتشر شده از سوی نمایندگی نیکون ؛ این کمپانی در تلاش است تا دوربین های هوشمند و پیشرفته تری را در مقایسه با سایر رقبا تولید کند .

 

ما همچنین شاهد حق ثبت اختراع هستیم که مهندسان نیکون در حال کار بر روی سیستم بیومتریک هستند تا با کنترلهای دوربین و لنز با هم  ادغام شوند. در سپتامبر 2018 نیکون دوربین های میرورلس فول فریم  Nikon z6 & z7 را معرفی نمود و در سال 2019 نیکون از دوربین بدون آینه Niko z50 DX خبر داد و همه  این محصولات دوربین های پیشرفته و بسیارچشمگیر بودند. متأسفانه ، سهم بازار دوربین های بدون آینه نیکون به اندازه سونی یا کانن نیست ، اما ما معتقدیم که در سال های آینده ، نیکون به یکی از بزرگترین سازندگان دوربین های بدون آینه جهان تبدیل خواهد شد.

 

تعمیر دوربین - تعمیر لنز - تعمیر نیکون - نمایندگی نیکون

1. نیکون  Nikon D780

تا قبل از همه گیر شدن بیماری کورونا ؛ کمپانی نیکون مراحل پایانی تولید دوربین DSLR جدید خود با نام Nikon D780 را انجام داده بود . این یک دوربین DSLR پیشرفته است که جایگزین مدل قدیمی تر Nikon D750 خواهد شد . به طور کلی مشخصات اصلی این دوربین همانند مشخصات به کار رفته در دوربین میرورلس Z6 است و از این روی باید انتظار داشته باشیم که این دوربین پیشرفته و جدید از قدرت فیلمبرداری 4K در 30 و 24 فریم بر ثانیه برخوردار باشد .

ویژگی های اصلی دوربین نیکون Nikon D780 عبارتند از :

سنسور 24.5MP BSI CMOS با قابلیت تشخیص فاز مبتنی بر سنسور

سرعت عکاسی متوالی 7 فریم بر ثانیه

فیلمبرداری با کیفیت UHD 4K تا 30p با استفاده از تمام سطح سنسور

ماژول اتوفوکوس 51 نقطه ای با پشتیبانی سنسور نور سنج 180 هزار پیکسلی RGB

اتوفوکوس 273 نقطه ای PDAF مبتنی بر سنسور در حالت عکاسی با نمای زنده

صفحه ال سی دی لمسی با کیفیت 3.2", 2.36M

حداکثر سرعت شاتر تا 8000/1 ثانیه

خروجی ویدیو 10-bit در HDMI

2260 عکس در هر مرتبه شارژ برای عکاسی با ویزور

دو درگاه کارت حافظه UHS-II SD

قابلیت انتقال تصاویر با وای فای و بلوتوث از طریق نرم افزار Snapbridge

تعمیر دوربین - تعمیر لنز - تعمیر نیکون - نمایندگی نیکون

2- دوربین نیکون Nikon D6

کمپانی نیکون از مدت ها پیش تولید دوربین نیکون Nikon D6 را اعلام نموده است . ما در حال حاضر تاریخ اعلام و مشخصات کامل دوربین را داریم. براساس مجموعه  اطلاعات به به دست آمده ،  این دوربین قرار بود تا  در ماه فوریه سال 2020 به بازار عرضه شود اما با توجه به شیوع ویروس کورونا در جهان ؛ نیکون تصمیم گرفت تا عرضه گسترده این دوربین در سراسر جهان را کمی به تاخیر بیندازد . با توجه به اطلاعات به دست آمده در نمایندگی نیکون ؛  ، نیکون d6 دارای سنسور فول فریم 24 مگاپیکسلی است که به تازگی توسعه یافته است. قدرت فیلمبرداری با کیفیت 4K  در 60 فریم در ثانیه و سیستم تثبیت کننده ( استابیلایزر) تصویر داخلی از جمله امکانات پیشرفته این دوربین به شمار می آیند . 

در درون بدنه دوربین نیکون Nikon D6 از یک سنسور 20.8MP استفاده شده است که رزولوشن شبیه به دوربین قدیمی تر نیکون D5 را ارایه می دهد اما استفاده از پردازشگر جدید Expeed 6 موجب شده است تا این دوربین سرعت عکاسی 14fps در زمان به کار گیری لنز های مانت را به دست آورد .

تعمیر دوربین - تعمیر لنز - تعمیر نیکون - نمایندگی نیکون

3.  دوربین نیکون Z9

دوربین نیکون z9 نیز در نقشه راه تولید دوربین های  بدون آنه  نیکون قرار دارد. اما متأسفانه این دوربین در اینده نزدیک به دست ما نخواهد رسید ، پیش از این شایعه ای مبنی بر ورود Nikon z9 در سال 2020 وجود داشت. اما اطلاعات به دست آمده  نشان می دهد که این دوربین تا اواخر سال 2020 و یا حتی اوایل سال 2021 به بازار عرضه نمی شود .

تعمیر دوربین - تعمیر لنز - تعمیر نیکون - نمایندگی نیکون

4. دوربین نیکون Z8

در گذشته ، طبق شایعات موجود ، نمونه های اولیه دوربین Nikon Z8 با سنسور 61 مگاپیکسلی (سنسور سونی IMX 455 AQR) مشاهده شده است.

نیکون Z8 دارای دو درگاه کارت حافظه CF Express ، استابیلایزر 5/5 استاپ  ، و یک مود جدید برای ثبت تصاویر تا رزولوشن 240 مگاپیکسل ، و دامنه ISO 64 تا 25،600 (قابل ارتقاء به 32-102،400) است. بر اساس اطلاعات به دست آمده این دوربین تا اواسط سال 2020 رونمایی خواهد شد  .

تعمیر دوربین - تعمیر لنز - تعمیر نیکون - نمایندگی نیکون

5. دوربین نیکون Z30

بر اساس طرح های منتشر شده از سوی نیکون ,  دوربین Nikon z30  در سال 2020 اعلام  خواهد شد . Nikon z30  یک دوربین بدون آینه با سنسور  APS-C است و دقیقاً در رده ای بعد از دوربین Nikon z50 قرار دارد. چنین به نظر می رسد  که دوربین Nikon z30 دارای سنسور فرمت 24 مگاپیکسلی APS-C است و از قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K   نیز برخوردار است. طبق معمول ، این دوربین نیز دارای یک درگاه کارت حافظه است  و از این لحاظ  Nikon Z30 را یک دوربین سطح مبتدی باید به شمار آورد . 

تعمیر دوربین - تعمیر لنز - تعمیر نیکون - نمایندگی نیکون

6. دوربین نیکون D5700

اعلام خبر تولید  دوربین Nikon D5700 برای سال 2019 برنامه ریزی شده بود. اما  با توجه به  اعلام تولید دوربین Nikon z50 این کمپانی اعلام دوربین Nikon D5700 و همچنین دوربین Nikon D7600  را به تاخیر انداخته است. طبق شایعاتی که ما داریم Nikon D5700 DSLR ممکن است در اواخر سال 2020 وارد شود ، بنابراین اگر منتظر به روزرسانی دوربین Nikon d 5600 هستید ممکن است مجبور شوید برای مدتی دیگر صبر کنید.

 

تعمیر دوربین 

تعمیر دوربین نیکون 

 

 

نظرات