منوی تعمیرگاه دوربین

تکنیک ثبت هد شات های حرفه ای با استفاده از روش نورپردازی باترفلای


زمانی که یک عکس فوق العاده با تکنیک بالا را به ثبت می رسانید اولین ایده ای که از ذهن شما عبور خواهد نمود این است که آنرا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا تعداد بسیار زیادی از این اثر هنری شما بازدید کنند . اما به محض به اشتراک گذاری یک عکس با سیلی از نظرات ؛ پیام ها و یا حتی انتقادات مواجه خواهید شد که نیازمند پاسخگویی مداوم می باشند . حتی گاهی اوقات لازم خواهد بود تا تصاویر یا فیلم هایی از پشت صحنه انجام کار خود را در اختیار هنردوستان و افراد علاقمند قرار بدهید .

برای ثبت یک پرتره تاثیرگذار با تنها یک منبع نور به رعایت اصول و  موارد زیر نیاز خواهید داشت و با مشاهده تصاویر پشت صحنه از مراحل عکاسی با این تکنیک تا حد زیادی روش انجام این تکنیک را فرا خواهید گرفت .

انتخاب لنز :

یکی از فاکتور های اساسی در تاثیر گذاری یک عکس ؛ استفاده از لنزی است که به شما توانایی ثبت عکس در حالت کاملا واید را بدهد . همانگونه که در تصاویر قابل مشاهده می باشند در عکس های ثبت شده چشم ها و دهان سوژه کاملا در فوکوس قرار دارند و هر چیز به جز این قسمت ها در خارج از فوکوس لنز واقع می شوند . به طور معمول یک لنز 85 میلی متری با F1.8 این توانایی را در اختیار شما قرار  می دهد تا از این قدرت فوکوس و نرم کردن نقاط خارج از فوکوس برخوردار شوید .

نورپردازی :

انتخاب نور مناسب و انجام نور پردازی صحیح یکی از نکات بسیار مهم در انجام این تکنیک می باشد. در بیشتر فلاش های استروب استودیویی f1.8 یک دیافراگم بسیار باز به شمار می آید و حتی در پایین ترین قدرت فلاش ؛ با استفاده از این دیافراگم حجم نور موجود در تصویر بسیار زیاد خواهد بود و عکس دارای نوردهی بیش از اندازه می شود . به طور خاص برای ثبت این عکس از فلاش پروفتوB1 استفاده شده است . این فلاش ها از باتری برای ذخیره انرژی استفاده می کنند و نکته جالب در رابطه با آنها این است که دایل های موجود بر روی بدنه فلاش امکان عملکردی شبیه به اسپیدلایت ها را برای آنها فراهم می آورد پس بنابراین می توان در یک دیافراگم کاملا باز بدون نیاز به فیلتر های ND در حالتی کاملا مطمئن عکاسی نمود .

لامپ مدلینگ موجود بر روی استروب های استودیویی نیز یک گزینه بسیار مطلوب به شمار می اید . این لامپ ها از قدرت و خروجی نسبت پایینی برخوردار بوده و در دیافراگم های پایین عملکرد مطلوبی را نشان می دهند . تنها چیزی که در زمان کار با لامپ های مدلینگ می بایست به آن توجه نمود ؛ حالت انتشار رنگی است که در اثر تابش آنها در کل کادر تصویر ممکن است به وجود بیاید .

مادیفایر ها

یک بیوتی دیش با اندازه متوسط ؛ مودیفایری بسیار عالی برای این تکنیک می تواند باشد . این مودیفایر نوری قوی با شدت بالا به وجود می آورد اما در حالت استفاده از بیوتی دیش سایز متوسط ؛ نوردهی بر روی تمامی قسمت های سوژه به صورت همسان و یکنواخت انجام می شود .

قرار دادن یک گرید بر روی مودیفایر موجب کاهش شدت تابش نور شده و زاویه تابش نور را از تابیدن به سایر قسمت های سوژه محدود می سازد . بیوتی دیش را به صورت مستقیم روبروی سوژه و در سطح بالاتر از تراز چشم قرار می دهیم و سر فلاش را به سمت پایین با زاویه 45 درجه تنظیم می کنیم . هدف اصلی از تنظیم این نوع از نورپردازی آن است که هیچگونه سایه در قسمت های جپ یا راست صورت به وجود آورده نشود بلکه در عوض سایه ها می بایست درست در قسمت پایین اندام های صورت به وجود بیایند . قرار دادن منبع نور در فاصله نزدیک با صورت سوژهموجب نرم تر شدن حالت تابش نور خواهد شد .

نور کمکی :

نور کمکی را در قسمت پایین تر از محل قرار گیری سوژه و با زاویه تابش به سمت بالا قرار می دهیم . از یک استریپ باکس برای این نور استفاده می کنیم . در رابطه با نور کمکی قانون اصلی آن است که قدرت خروجی آن دو استاپ کمتر از نور اصلی باشد

قدم نهایی در ثبت این شات قرار دادن یک دیفیوزر بازتاب دهنده بزرگ در پشت دوربین است تا تمام نور های منتشر شونده در محیط با یک بازتاب نرم و لطیف به سمت سوژه بازتاب داده شوند . این نور های بازتابی از سقف و دیوار ها به وسیله دیفیوزر بازتاب دهنده به دست آورده شده و در حالتی نرم به سوژه برمیگردند .

 

نظرات




 

021-66720048 دفترجمهوری
021-88840065 دفتر هفت تیر
خیابان جمهوری،بعد از تقاطع شیخ هادی ساختمان آلومینیوم،طبقه11 واحد1117 تعمیرگاه مرکزی دوربین
میدان هفت تیر ابتدای خیابان بهارشیراز پلاک 189 طبقه3 واحد 6و7 شرکت ایده آل دوربین
مشاهده کلیه اخبار
نمایندگان فروش
CANON NIKON
=