معرفی بهترین دوربین های حرفه ای در سال 2020

معرفی بهترین دوربین های حرفه ای در سال 2020

 

بسیاری از کاربران سایت و شبکه های اجتماعی تعمیرگاه مرکزی دوربین / ایده آل دوربین , همواره این سوال را مطرح می کنند که بهترین دوربین های حرفه ای موجود در بازار کدامند و هر یک از آنها چه مشخصاتی دارند. در این مطلب برخی از بهترین دوربین های حرفه ای موجود در بازار سال 2020 را معرفی می نماییم .

در توضیح مشخصات بهترین دوربین های سطح حرفه ای همواره باید به این نکته توجه داشته باشیم که اصولا دوربین هایی را در رده حرفه ای قرار می دهیم که از قابلیت استفاده برای انواع سبک هالی مختلف عکاسی برخوردار بوده باشند و همچنین ؛ قابلیت های فیلمبرداری موجود در آنها در تطابق با استاندارد های جهانی در سال 2020 بوده باشند .

اما در انتخاب بهترین دوربین های حرفه ای ؛ نکات دیگری نیز وجود دارند  که باید به آنها نیز توجه نمود . در این زمینه ؛ لنز های موجود در هر سیستم , مدل های موجود در سیستم های رقیب و نقشه راه کمپانی برای ارایه مدل های جایگزین نیز از جمله مواردی هستند که در تعیین و انتخاب بهترین مدل های دوربین حرفه ای تاثیرگذار می باشند .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون - تعمیر دوربین سونی

1 – Canon EOS R5

از نقطه نظر عکاسی ؛ دوربین کانن Canon EOS R5 بهترین محصول تولید شده از سوی کمپانی کانن در طول تاریخ این شرکت به شمار می آید . این دوربین یک ترکیب فوق العاده از محصولات میرورلس سری  EOS R با محصولات DSLR در سری 5D است که از قدرت فوق العاده سیستم های اتوفوکوس موجود در محصولات سری 1DX نیز برخوردار است . اگر شما به عنوان یک عکاس به فیلمبرداری پرقدرت در برخی از زمان ها نیز نیاز دارید ؛ دوربین Canon EOS R5 بهترین محصولی است که در حال حاضر در جهان وجود دارد . البته این یک محصول بدون نقص نیست و مسئله گرم شدن دوربین در زمان فیلمبرداری 8K یک نکته منفی بزرگ برای آن است اما در هر صورت ؛ سرعت عملکرد و ویژگی های ذاتی این دوربین در زمان فیلمبرداری ؛ از آن یک محصول بی رقیب در سال 2020 به وجود آورده است .

مقایسه دوربین های جدید کانن EOS R5, EOS R6

تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون - تعمیر دوربین سونی

2 – Canon 1DX Mark III

دوربین کانن Canon EOS1-D X Mark III را جدیدترین پرچمدار کمپانی کانن در رده محصولات DSLR باید به شمار آورد . سیستم اتوفوکوس با قابلیت یادگیری عمیق , کنترل کننده هوشمند اپتیکال ؛ قابلیت پشتیبانی از HEIF و HDR PQ ؛ درگاه کارت حافظه CFexpress و فیلمبرداری 4K RAW  با 12-bit داخلی و قدرت فوق العاده تعقیب سوژه در این دوربین ؛ آنرا به یک محصول بی نظیر در رده دوربین های DSLR مبدل نموده است .

بنا بر اعلام کمپانی کانن دوربین Canon EOS1-D X Mark III را یک ترکیب فوق العاده از DSLR  و میرورلس باید به شمار آورد . در طراحی و فناوری ساخت این دوربین ؛ بهترین ویژگی های موجود در دوربین های میرورلس با بهترین ویژگی های دوربین های DSLR ترکیب شده اند و ازاین روی ؛ Canon EOS1-D X Mark III یک محصول دوگانه به شمار می آید .

ویژگی ها و مشخصات دوربین جدید کانن Canon EOS-1DX Mark III اعلام شد

تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون - تعمیر دوربین سونی

3 - Canon EOS 5D Mark IV

بر روی کاغذ ؛ دوربین کانن Canon EOS 5D Mark IV هنز هم قادر به رقابت با بسیاری از دوربین های DSLR رزولوشن بالا می باشد . این دوربین قادر به فیلمبرداری با کیفیت 4K است اما در هر صورت ، ضریب کراپ بالا در این رزولوشن را باید انتظار داشته باشیم اما با وجود این نقطه ضعف ؛ دوربین کانن Canon EOS 5D Mark IV یک دوربین پرقدرت و با دوام است که فناوری اتوفوکوس Dual Pixel AF موجود در آن ؛ انعطاف پذیری بسیار زیادی را در زمان های عکاسی و فیلمبرداری با آن به وجود می آورد . از سال 2016 که اولین نسخه این محصول وارد بازار شد ؛ تاکنون هیچ جایگزینی برای رقابت با آن در خط تولید محصولات کانن معرفی نشده است .

بررسی جامع دوربین Canon 5D Mark IV

تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون - تعمیر دوربین سونی

4 – Canon EOS R

دوربین کانن Canon EOS R اولین میرورلس فول فریم ساخت کمپانی کانن است و از زمان معرفی به محصولات عکاسی ؛ با استقبال بسیار گسترده ای از سوی عکاسان و تصویربرداران حرفه ای مواجه شده است . این دوربین قادر به انجام فیلمبرداری 4K با ضریب کراپ مشابه به دوربین 5D Mark IV  است اما سیستم اتوفوکوس Dual Pixel CMOS AF موجود در این محصول بسیار پر قدرت تر بوده و از دقت و سرعت بسیار بالاتری برخوردار می باشد .

نکاتی که در رابطه با دوربین Canon EOS R باید بدانیم

تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون - تعمیر دوربین سونی

5 - Nikon D6

کمپانی کانن در تولید دوربین EOS-1D X Mark III بسیاری از ویژگی های جدید را قرار داده است اما رقیب آن در شرکت نیکون یعنی دوربین نیکون Nikon D6 سیر تحول ملایم تری را به وجود آورده است . این دوربین با برخورداری از یک سیستم اتوفوکوس 105 نقطه ای ؛ سرعت عکاسی متوالی 14 فریم بر ثانیه ؛ و سرعت 10 فریم بر ثانیه در حالت بدون صدا ؛ یک روند تغییرات ملایم را در مقایسه با محصول قدیمی تر Nikon D5 به نمایش می گذارد .

مشخصات دوربین نیکون Nikon D6 رسما اعلام شد .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون - تعمیر دوربین سونی

6 – Nikon D850

در حالیکه در طراحی و فناوری ساخت دوربین نیکون D6 عواملی همچون دوام بدنه ؛ سرعت و قدرت واکنش مورد توجه قرار داده شده اند ؛ دوربین نیکون Nikon D850 به لحاظ رزولوشن متفاوت آن ؛ مورد توجه قرار می گیرد . این دوربین تنها قادر به ثبت 7 فریم بر ثانیه است و در حالت اتصال به گریپ باتری تا 9 فریم بر ثانیه نیز قابل ارتقا می باشد . بسیاری از کارشناسان دوربین Nikon D850 را دارای بالاترین رزولوشن در میان دوربین های DSLR می دانند ؛ این دوربین بدنه بزرگی دارد و احساس خوب و راحتی در دست انسان ایجاد نموده و از هر لحاظ یک دوربین مدرن به شمار می آید .

نیکون D850 ، یک دوربین ایده آل برای فیلمبرداری

تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون - تعمیر دوربین سونی

7 – Nikon Z7

کمپانی نیکون در تولید و عرضه اولین دوربین های میرورلس فول فریم خود زیاد عجله ای به خرج نداد و در ارایه این محصولات بسیار پر حوصله عمل نمود و در اولین ارایه خود ؛ ارزش این صبر و تحمل به خوبی نمایان گردید . دوربین نیکون Z7 با رزولوشن 45/5 مگاپیکسل و حتی دوربین نیکون Z6 با رزولوشن 24 مگاپیکسل ؛ محصولاتی پرداخت شده و نهایی بودند که بسیاری از عکاسان حرفه ای از آنها استقبال نمودند . به طور خاص دوربین نیکون Nikon Z7 با برخورداری از یک سنسور رزولوشن بالا ؛ قدرت فیلمبرداری با کیفیت 4k ؛ سیستم اتوفوکوس عالی و بدنه ای با وزن و حجم بسیار کوچک , یک محصول تقریبا کم نقص و عالی برای استفاده حرفه ای به شمار می آید .

نقد و بررسی دوربین نیکون Z7 ( فول فریم میرورلس نیکون )

تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون - تعمیر دوربین سونی

8 - Sony A9 II

دوربین سونی Sony A9 II را سریعترین دوربین میرورلس فول فریم ورزشی باید به شمار آورد اما در هر شرایط به لحاظ سرعت و قدرت در مرتبه بعد از EOS-1D X Mark III قرار می گیرد . این دوربین سرعت عمل را با دقت سیستم اتوفوکوس در هم آمیخته است و با قدرت اتصال بسیار سریع با ابزار های جانبی یک مدل بسیار انعطاف پذیر برای عکاسان حرفه ای می باشد. دامنه دینامیکی این دوربین نیز به گونه ای طراحی شده است که حساسیت ایزو در محدوده 50-204,800 را در حالت کاملا گسترده ارایه می دهد . شایان ذکر است که این دوربین قادر به ثبت فایل های RAW 14-bit به صورت غیر فشرده نیز می باشد.

بدنه خارجی دوربین سونی Sony A9 II از آلیاژ منیزیم است و در برابر شرایط آب و هوا از حالت مهر و موم کامل برخوردار است .استابیلایزر داخل بدنه این دوربین از نوع 5 محور بوده و بر روی بدنه آن نیز از دو دایل کنترل به همراه جوی استیک کنترل نقطه فوکوس می توان استفاده نمود .

ویزور الکترونیکی این دوربین به کیفیت 7/3 میلیون نقطه و صفحه ال سی دی آن 3 اینچی با قابلیت کنترل لمسی می باشند . برای این دوربین دو درگاه قرارگیری کارت حافظه SD پیش بینی شده است و همچنین قابلیت اتصال از طریق وای فای ؛ یکی از گرینه هایی است که برای انتقال سریع تصاویر  قابل استفاده خواهد بود .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون - تعمیر دوربین سونی

9- Sony A7R IV

دوربین سونی A7R IV جدیدترین محصول میرورلس فول فریم رزولوشن بالا در میان محصولات کمپانی سونی است که با قدرت ثبت با 61 میلیون پیکسل سرعت عکاسی متوالی 10 فریم بر ثانیه را نیز ارایه می دهد . قدرت فیلمبرداری با کیفیت 4K در 30p که به طور معمول در دوربین های سونی وجود دارد ؛ در این دوربین نیز به صورت عادی ارایه شده است . اما استفاده از آخرین فناوری اتوفوکوس تشخیص چشم سوژه ؛ به همراه قدرت تعقیب فوق العاده در عکاسی پرتره ؛ از این دوربین یک محصول منحصر به فرد را به وجود آورده است . این دوربین ؛ در مقایسه با دوربین های نسل قبل از خود ؛ از کیفیت بدنه بهتری برخوردار بوده ؛ کلید های کنترل کننده آن بهینه سازی شده اند و از جدید ترین فناوری اتوفوکوس ساخت کمپانی سونی ؛ در آن استفاده شده است  . در سیستم دوربین سونی a7R IV یک مود قرار داده شده است که مشابه آن را پیش از این در دوربین های ساخت کمپانی المپیوس دیده بودیم . در این سیستم دوربین چهار شات عکس با مرکزیت یکسان را به ثبت رسانده و سپس سنسور دوربین با جابجایی نیم پیکسل چهار عکس بعدی را به ثبت می رساند و این فرایند تا ثبت 16 عکس ادامه می یابد . 16 تصویر به دست آمده در این روش ؛ در مجموع کیفیتی برابر با 240 مگاپیکسل را ارایه می دهند .

نقد و بررسی دوربین سونی Sony a7R IV

نظرات