معرفی بهترین لنز های زوم RF کانن در سال 2021

معرفی بهترین لنز های زوم RF کانن در سال 2021

خوشبختانه لنز های کانن در سری RF با قیمت های مختلفی در بازار ارایه می شوند و به همین دلیل برای به دست آوردن تصاویر با کیفیت در سیستم های میرورلس کانن ؛ نیازی به صرف هزینه های بسیار زیاد نمی باشد . کمپانی کانن تلاش نموده است تا برای هر یک از سبک های عکاسی ؛ لنز های متفاوتی را در سری RF ارایه نماید و از عکاسی خیابانی ؛ تا عکاسی پرتره و یا حتی برای عکاسی منظره و نجومی نیز در سیستم لنز های RF گزینه های مناسبی را می توان به دست آورد .

در این مطلب بهترین لنز های زوم  RF کانن برای استفاده در سال 2021 را معرفی می نماییم .

تعمیر لنز کانن - تعمیر دوربین کانن

Canon RF 15-35mm f/2.8L IS USM

برای به دست آوردن یک زاویه دید بازتر نسبت به فاصله کانونی موجود در لنز های زوم رایج ؛  لنز کانن Canon RF 15-35mm f/2.8L IS USM تنها گزینه موجود برای استفاده به همراه دوربین های میرورلس فول فریم کانن است . این لنز برای انواه سبک های عکاسی طبیعت و منظره ؛ عکاسی معماری و عکاسی در سفر عملکرد بسیار درخشانی دارد . حتی برای ثبت نماهای بسته ( کلوزآپ ) و صحنه های اکشن و ورزشی نیز به لطف برخورداری از یک موتور اتوفوکوس نانو USM این لنز عملکرد بسیار خوبی را ارایه خواهد داد .

دیافراگم f/2.8 این لنز در تماتمی فواصل کانونی عملکرد یکسانی دارد و استابیلایزر پرقدرت داخل آن با قدرت 5 استاپ کاهش لرزش تصویر ؛ حتی در شرایطز کم نور امکان استفاده از سرعت شاتر بالاتری را به وجود می آورد .

تعمیر لنز کانن - تعمیر دوربین کانن

Canon RF 24-105mm f/4L IS USM

 این نه تنها یک لنز کیت ایده آل برای دوربین های میرورلس فول فریم کانن است بلکه یکی از دقیق ترین لنز های موجود در این رده بندی از فواصل کانونی نیز می باشد. این محصول یک لنز زوم تله فتو با بدنه ای کوچک و کم حجم است و استابیلایزر داخل بدنه آن قادر به ارایه 5 استاپ کاهش لرزش تصویر می باشد. دیافراگم 9 تیغه ای ؛ حداقل فاصله فوکوس دهی 45 سانتیمتر و قطر دهانه فیلتر 77 میلیمتر از دیگر ویژگی های این لنز به شمار می آیند.

سیستم اتوفوکوس Nanon USM عملکردی بسیار سریع را برای عکاسی ارایه می دهد و در طول زمان فیلمبرداری حرکت نرم و روان گروه های فوکوس دهی این لنز ؛ هر گونه صدای اضافه بر روی تصویر در اثر حرکت های لنز را از بین می برد .

تعمیر لنز کانن - تعمیر دوربین کانن

Canon RF 24-105mm f/4-7.1 IS STM

این لنز به طور خاص عملکرد بسیار قابل قبولی را به همراه دوربین کانن EOS RP ارایه می دهد . این لنز تنها دارای نیمی از وزن گونه مشابه در RF 24-105mm f/4 L می باشد و حجم بدنه بسیار کوچکتری را نیز به خود اختصاص داده است . بر خلاف سایر لنز های زوم استاندارد که کوچک شدن بدنه را به قیمت از دست دادن قابلیت بازشدن قسمت زوم لنز به وجود آورده اند ؛ این لنز همچنان از طراحی استاندارد عملکرد زوم برخوردار است .

یک ویژگی منحصر به فرد این لنز قابلیت فوکوس دهی از فاصله بسیار نزدیک است و در حالت فوکوس دستی حداقل فاصله فوکوس دهی 13 سانتیمتر و بزرگنمایی 0.5x برای مرکز کادر تصویر را می توان به دست آورد .

تعمیر لنز کانن - تعمیر دوربین کانن

Canon RF 24-240mm f/4-6.3 IS USM

به طور معمول لنز های دارای قابلیت سوپر زوم برای دوربین های APS-C مورد استفاده قرار می گیرند و این لنز ها از قابلیت پوشش واید انگل تا فاصله کانونی سوپر تله فتو را در اختیار کاربران قرار می دهند . در رابطه با دوربین های فول فریم به ندرت از لنز های سوپر زوم استفاده شده است اما در هر صورت اکنون کمپانی کانن این امکان را به وجود آورده است که در مسافرت های عکاسی بدون نیاز به تعویض لنز , انواع فواصل کانونی محتلف را تنها در درون یک لنز به دست آورده و از تعویض لنز های مختلف بی نیاز باشید . این لنز از سیستم اتوفوکوس بسیار دقیقی برخوردار بوده و استابیلایزر داخل بدنه آن قادر به کاهش 5 استاپ لرزش تصویر می باشد . این لنز کیفیت تصویر قابل قبولی را ارایه می دهد اما در هر صورت حالت شارپ تصاویر آن چندان چشمگیر نبوده و برخی از حالت های اعوجاج کروماتیک و خمیده شدن گوشه های تصویر را با استفاده از امکانات داخلی دوربین ؛ باید برطرف نمود .

تعمیر لنز کانن - تعمیر دوربین کانن

Canon RF 70-200mm f/2.8L IS USM

اکثر لنز های مانت RF کانن با این انتقاد مواجه هستند که برای دوربین های میرورلس وزن سنگینی دارند اما این لنز را باید مجزا از سایر لنز ها در نظر گرفت . در مقایسه با مدل EF 70-200mm f/2.8 که بر روی دوربین های DSLR استفاده می شود ؛ مدل RF بسیار کوچکتر بوده و دو سوم سبک تر می باشد . همچنین این لنز دارای بدنه  بازشونده داخلی است و سیستم اتوفوکوس آن به طرز شگفت آوری سریع و دقیق است . استابیلایزر پرقدرت با کاهش 5 استاپ از لرزش تصویر و مود های قابل تغییر برای حالت ثابت یا حرکت پنینگ به اضافه سوئیچ قابل تنظیم برای استفاده از استابیلایزر در زمان نوردهی از جمله ویژگی های منحصر به فرد این لنز می باشند .

تعمیر لنز کانن - تعمیر دوربین کانن

Canon RF 100-500mm f/4.5-7.1L IS USM

لنز کانن Canon RF 100-500mm یک لنز بسیار با کیفیت در میان خانواده گسترده لنز های RF این کمپانی است . این لنز کیفیت افسانه ای بدنه لنز های سری L را با عملکرد عالی عناصر اپتیکال سری RF در هم آمیخته و یکی از بهترین لنز های زوم کانن را به وجود آورده است . استفاده از عماصر UD و سوپر UD در این لنز موجب به وجود آوردن تصاویری با کیفیت قابل قبول شده است . حداقل فاصله فوکوس دهی 0.9m را با آن می توان به دست آورد و به  زغم قابلیت بازشدن لنز در طول زمان زوم ؛ اما حالت مهر و موم بدنه در برابر شرایط اقلیمی را همچنان حفظ می توان نمود.

این لنز بر روی دوربین های R5 , R6 که دارای استابیلایزر داخل بدنه دوربین هستند ؛ عملکرد بسیار قابل قبولی را ارایه داده و سیستم اتوفوکوس سریع و پر قدرتی را از خود به نمایش می گذارد . اما در حالت استفاده به همراه دوربین های EOS R , RP کندی و عدم دقت سیستم اتوفوکوس را باید انتظار داشته باشیم .

 

لینکهای مفید

 

تعمیر دوربین کانن
تعمیر دوربین نیکون
تعمیر دوربین سونی

 

 

نظرات