رونمایی از سه دوربین جدید توسط نمایندگی فوجی فیلم

رونمایی از سه دوربین جدید توسط نمایندگی فوجی فیلم

نمایندگی رسمی شرکت FUJI FILM از سه دوربین جدید خود رونمایی نمود.

این سه دوربین به نامهای Fuji Film X-E2s و  Fuji Film X-Pro2 و Fuji Film X70 نامیده شده اند که در ذیل به معرفی آنها میپردازیم:

 

دوربین اول Fuji Film X-E2s

نمایندگی Fuji Film از دوربین Mirrorless X-E2s با حسگر 16 Mega pixel رونمایی کرد.

نمایندگی فوجی فیلم جدیداً از دوربین بدون آینه X-E2s با حسگر APS-C X-Trans CMOS II و وضوح ۱۶٫۳ مگاپیکسل و سیستم اتوفوکوس ۷۷ نقطه‌ای رونمایی کرد.

دوربین جدید X-E2s،  جانشین دوربین بسیار قدرتمند X-E2 گردیده است که این دوربین توانسته بود در سال 2013 جایزه دوربین طلایی را بدست آورد، نمایندگی فوجی جهت حفظ و بالا نگه داشتن رتبه این دوربین، تصمیم به ارتقاء ویژگی ها و قابلیت‌های آن گرفته است و همچنین با افزودن پسوند S عملا یک دوربین نوین وارد بازار فروش نموده است.

اصلی ترین ویژگی ارتقاء یافته  این دوربین را باید در سیستم فوکوس هیبریدی آن جستجو کرد، این سیستم فوکوس ۷۷ نقطه‌ای بوده و  wide/tracking است.

این سیستم را خود نمایندگی fuji توسعه داده است و جدیداً  به صورت یک UpDate ویژه برای بیشتر دوربین‌های رده بالای خود، همانند X-E2 و به صورت ۴۹ نقطه به کار گرفته است.

تکنولوژی فوکوس wide/tracking این توانایی را به دوربین میدهد که بتواند در طول ثبت فریم بر روی سوژه،  فوکوس مداوم داشته باشد. این قابلیت در عکاسی از سوژه ها و صحنه‌های سریع، بسیار کاربرد خواهد داشت.

پس از آپدیت X-E2 ، سرعت فوکوس این دوربین، به ۰٫۰۸ ثانیه رسیده است که همچنان در برابر سرعت فوکوس دوربین X-E2s با سرعت۰٫۰۶ ثانیه، مقداری ضعیف‌تر عمل می‌کند.

دوربینX-E2s  علاوه بر اینکه سیستم فوکوس آن ارتقا یافته است ، به یک منظره‌یاب الکترونیکی EVF نیز مجهز گردیده است تا همچنان برتری بیشتری نسبت به دوربین نسل قبل خود یعنی X-E2 داشته باشد.

نمایشگر دوربین X-E2s ثابت بوده و از نوع LCD و به اندازه 3 اینچ است.

از دیگر ویژگی ها و قابلیتهای این دوربین می‌توان به حداکثر ISO 51200  و فیلمبرداری با تعداد ۶۰ فریم در ثانیه و وضوح FullHD اشاره نمود.

این دوربین دارای WIFI داخلی است.

 

نمایندگی مجاز فوجی فیلم، دوربین X-E2S را از ماه فوریه 2016 (اواخر بهمن ماه۹۴) با قیمت ۷۰۰ دلار (فقط بدنه)  و ۱۰۰۰ دلار (بدنه به همراه یک لنز ۱۸-۵۵ میلیمتری F/2.8-4) به بازار فروش جهانی ارائه خواهد شد.

 

دوربین دوم Fuji Film X-Pro2

نمایندگی فوجی فیلم،  دوربین جدید X-Pro2 را به همراه حسگر جدید  APS-C X-trans CMOS III و وضوح ۲۴٫۳ مگاپیکسل، به عنوان یک دوربین‌ پرچمدار جدید، در رده میانی دوربینهای‌ فوجی به دنیای عکاسی معرفی نمود. البته لازم به ذکر است که  لقب پرچمدار دوربین‌های Mirrorless این کمپانی،  همچنان در اختیار دوربین X-T1 فوجی‌فیلم قرار خواهد داشت.

نمایندگی رسمی فوجی در دوربین X-Pro2 علاوه بر حسگر  X-trans CMOS III از یک پردازنده جدید به نام X-Processor Pro استفاده نموده که از ترکیب این دو، قابلیتهای جالبی (همچون اتوفوکوس هیبریدی با ۲۷۳ نقطه‌، عکاسی پی در پی با سرعت ۸ فریم بر ثانیه و ماکزیمم ISO 51200 ) به این دوربین جدید، افزوده گردیده است.

از تعداد 273 نقطه ای که در اتوفوکوس این دوربین قرار دارد تعداد 77 نقطه به صورت Phase Detection تشخیص فاز عمل میکنند که حدود ۴۰ درصد از کل تصویر را در برمی‌گیرد.

از دیگر ویژگی های این دوربین،  می‌توان به View Finderهیبریدی اشاره کرد که بسته به نیاز کاربر قادر است مابین حالات اپتیکال و الکترونیک سوییچ کند. چنین قابلیتهایی را قبل از این در دوربین‌های X100S و همچنین X100T ، شاهد بوده‌یم.

یک نمایشگر به اندازه ۳ اینچ مربع و ثابت با رزولوشن ۱٫۰۶۲ میلیون نقطه در پشت دوربین تعبیه گردیده است.

بدنه این دوربین از جنس آلیاژ منیزیوم بوده و طراحی آن با وجودی که نگاهی به گذشته داشته است، اما همچنان چشم‌نواز وکاملا قابل قبول و میباشد.

فیلمبرداری این دوربین با رزولوشن  FullHDو با نرخ ۶۰ فریم میباشد. ماکزیمم سرعت شاتر 8000/1 ثانیه بوده و درگاه دوگانه کارت حافظه را پشتیبانی میکند.

لنزهای این دوربین  X-Mount  میباشد و از دیگر قابلیتهای آن پشتیبانی از WIFI میباشد.

X-Pro2این دوربین بدون آینه کمپانی فوجی فیلم از ماه فوریه 2016 (اواخر بهمن 9۴) با قیمت ۱۷۰۰ دلار به بازار جهانی فروش ، ارائه خواهد گردید.

 

دوربین دوم Fuji Film X70

نمایندگی اصلی فوجی‌فیلم ، از دوربین جدید COMPACT حرفه‌ای X70 که به لنز ثابت ۲۸ میلیمتری F/2.8  مجهز است ، رونمایی کرد

نمایندگی فوجی فوجی فیلم برای علاقه مندان به عکاسی حرفه‌ای،  که خواهان دوربینی باکیفیت و کوچک هستند و در همچنین علاقه‌ چندانی نیز به دوربین‌های بدون آینه را ندارند، دوربین X70 را به همراه حسگر APS-C X-Trans CMOS II با وضوح ۱۶ مگاپیکسل معرفی نموده است.

این دوربین دارای لنز ثابت ۲۸ میلیمتری ، با اپرچر دیافراگم F/2.8 میباشد که در بدنه دوربین ، همانند مدل X100 قرار داده شده است.

از جمله ویژگی های دوربین  X70 ، می‌توان به سیستم اتوفوکوس هیبریدی مشابه  دوربینX-T10    اشاره نمود که در این سیستم فوکوس، تعداد ۴۹ نقطه در حالت single-point و تعداد77 نقطه‌ نیز  در حالت  wide/tracking دارد.

این دوربین برای گرفتن عکسهای سلفی گروهی بسیار مناسب است ، با توجه به بازشو بودن آن ، چرا که علاوه بر بازشو بودن نمایشگر ۳ اینچی آن (نمایشگر ۱۸۰ درجه به سمت بالا باز می‌شود)،  این دوربین مجهز به یک لنز WIDE به اندازه ۲۸ میلیمتراست و میتوان به وسیله این لنز واید یک گروه را به صورت کامل در یک فریم عکس سلفی قرار داد.

لنز دوربین X70  بسیار باریک بوده و دارای اپرچری با ۹ پره میباشد.

این دوربین قابلیت ثبت عکس‌های Macro ،  از فاصله 10cm  را دارد.

ماکزیمم سرعت شاتر دوربین ،  در حالت مکانیکی 4000/1 ثانیه و در حالت الکترونیک 32000/1 ثانیه است.

میزان ISO این دوربین  به صورت استاندارد از ۲۰۰ تا ۶۴۰۰ میباشد که به ۱۰۰ الی ۵۱۲۰۰ قابل ارتقاست.

از دیگر قابلیتهای های این دوربین،  عکاسی پیاپی با تعداد ۸ فریم بر ثانیه میباشد، رزولوشن فیلمبرداری آنFullHD  و با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه میاشد و همچنین این دوربین WIFI داخلی را نیز پشتیبانی میکند.

دوربین فوجی فیلم X70 را میتوان در دو رنگ نقره‌ای و مشکی از فوریه 2016 (اواخر بهمن 94) با قیمت ۷۰۰ دلار در بازارهای جهانی فروش تهیه نمود.

نظرات