معرفی بهترین دوربین های قیمت متوسط در سال 2017

معرفی بهترین دوربین های قیمت متوسط در سال 2017

اگر شما یکی از علاقمندان و عاشقان هنر عکاسی هستید که قصد انجام هزینه بیشتری برای خرید یک دوربین سطح متوسط با قابلیت های حرفه ای را دارید ؛ در اینجا دوربین هایی را به شما معرفی می نماییم که محدوده قیمت آنها بین 1000 تا 1500 دلار بوده و این دوربین ها دارای یک سنسور بسیار خوب ( برخی از آنها فول فریم هستند ) سیستم اتوفوکوس پیشرفته و توانایی تصویر برداری با کیفیت 4K می باشند . وجود تعداد زیادی از کلید های کنترل و همچنین مهر و موم بدنه برای مقاومت در برابر شرایط اقلیمی و نفوذ رطوبت و گرد و غبار ؛ از دیگر امکانات بسیار مهم این دوربین ها به شمار می آیند .

بهترین انتخاب : Nikon D7500

شاید Nikon D7500 بهترین دوربین و پرچمدار محصولات تولیدی کمپانی نیکون به شمار آورده نشود ، اما در هر صورت یکی از بهترین محصولات تولید شده در رده بندی دوربین های سطح متوسط به شمار می آید .

تجربه طولانی شرکت نیکون در تولید دوربین های DSLR بر هیچکس پوشیده نیست و در اینجا محصول تجربیات طولانی نیکون را می توان مشاهده نمود : وجود تعداد زیادی از کلید های کنترل ؛ بدنه خوش فرم و خوش دست ؛ صفحه نمایش لمسی باز شونده ؛ کیفیت تصویر 20.9 مگاپیکسلی با سنسور APS-C دامنه دینامیکی بالا در حالت RAW و کاهش نویز در ایزو بالا از جمله امکانات و عملکرد های مطلوب این دوربین به شمار می آیند . عملکرد اتوفوکوس این دوربین بسیار مطلوب بوده و از توانایی بسیار بالایی در تعقیب سوژه برخوردار می باشد .

نقطه ضعف Nikon D7500 در مقایسه با رقبای آن در این دسته بندی احتمالا در توانایی فیلمبرداری آن می باشد .ضریب کراپ 1.5x در حالت فیلمبرداری با کیفیت 4K یکی از چالش های کار با این دوربین در زمان فیلمبرداری با حالت واید می باشد .اتوفوکوس دوربین در زمان فیلمبرداری نیز ضعفهایی را نمایش می دهد .

اما به طور کلی دوربین نیکون D7500 یک دوربین با طراحی بدنه عالی ِ با کیفیت تصاویر بسیار مطلوب است و برای هر عکاس از سطح مبتدی تا پیشرفته می تواند یک گزینه مطلوب به شمار آورده شود .

EOS 7D Mark II

7D Mark II از هر نظر نسبت به نسل پیشین خود یعنی ۷D برتر است، از عکاسی پیاپی ۱۰ فریم بر ثانیه گرفته تا سنسور تصویر ۲۰.۲ مگاپیکسلی هیبرید CMOS و پردازنده DIGIC 6.

سنسور CMOS این دوربین از نوع APS-C است و از سیستم فوکوس اتوماتیک ۶۵ نقطه ای کراس تایپ بهره می‌برد. نحوه عملکرد این سیستم با سنسور نورسنج ۱۵۰ هزار پیکسلی RGB کاملا مشابه دوربین قدرتمند ۱DX می‌باشد.

بیشینه ISO بصورت استاندارد معادل ۱۶۰۰۰ است که تا ۵۱۲۰۰ قابل افزایش می‌باشد. سرعت عکاسی پیاپی دوربین نیز با تکیه بر پردازنده DIGIC6، معادل ۱۰ فریم بر ثانیه است که ۲ فریم نسبت به نسخه پیشین و ۴ فریم نسبت به نیکون D7100 بالاتر می‌باشد.

فناوری Dual Pixel AF این دوربین دقیقا مشابه دوربین ۷۰D می‌باشد و همان فوکوس خودکار سریع و مداوم در مود Live View و هنگام فیلمبرداری در اختیار کاربران قرار دارد.

فیلمبرداری این دوربین با رزولوشن Full HD صورت می‌گیرد که در ۲ فرمت MOV و MP4 قابل ذخیره سازی است. برای اولین بار در DSLR‌های کنون، شاهد فیلمبرداری فول اچ دی با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه هستیم.

چیدمان دکمه‌ها و کنترل‌های دوربین کاملا آشنا و مشابه DSLRهای رده حرفه ای کنون است. صفحه نمایش دوربین یک نمونه ۳ اینچی با رزولوشن ۱٫۰۴۰٫۰۰۰ نقطه ای است

Canon EOS 80D

دوربین Canon EOS 80D یک دوربین DSLR نیمه حرفه ای و مدل جایگزین دوربین EOS 70 D است و همانند این مدل دارای یک سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C CMOS  به همراه  سیستم اتوفوکوس مرحله یاب Dual pixel  می باشد  . دوربین 80D دارای یک سیستم اتوفوکوس 45 نقطه ای دوگانه نیز است که در مقایسه با اتوفوکوس 19 نقطه ای مدل 70D یک پیشرفت بزرگ به شمار می آید اما در  مقایسه با پوشش 65 نقطه ای دوربین حرفه ای 7D Mark II هنوز به درجه کمال نرسیده است .

بدنه خارجی آن با پوشش خارجی پالی کربنات و آلیاژ منیزیوم در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار مقاوم است . طراحی بدنه آن تقریبا مشابه مدل 70D بوده  و بیشتر کلید های کنترل و تنظیمات دوربین با استفاده  از صفحه نمایش لمسی کاربردی به همراه دکمه های فیزیکی پشت دوربین ، در دسترس کاربر قرار دارند . تصویر برداری ویدیو ، یکی از ارکان اصلی و اساسی کارکرد 80D است در حالیکه قادر به ارایه کیفیت 4K نمی باشد بالاترین سطح کیفی تصویر برداری آن 1080/60p با اتوفوکوس مداوم در طول زمان فیلمبرداری میباشد .

سوکت هدفون در کنار ورودی میکروفون از جمله امکانات این دوربین به شمار می آید .

مدل 80D در مقایسه با بسیاری از دیگر محصولات کانن دارای یک سنسور پیشرفته تر است و سنسور جدید به کار رفته در این دوربین به لحاظ دامنه دینامیکی ، در مقایسه با مدل های 70D و 7D mark II پیشرفته تر می باشد . سیستم اتوفوکوس دو پیکسلی آن نه تنها در طول زمان فیلمبرداری بلکه در زمان عکاسی با حالت نمای زنده نیز دارای عملکرد مطلوب است .

به جز 70D که نزدیکترین خویشاوند آن به شمار می آید ، از لحاظ مشخصات کلی شباهت بسیار زیادی به دوربین حرفه ای Canon EOS 7D Mark II دارد که به لحاظ رزولوشن و دامنه دینامیکی در مقایسه با 80D در سطح پایین تری قرار می گیرد . در حالیکه مشخصات فیلمبرداری در هر دو این دوربین ها مشابه است ، اما در هر حال 7D به لحاظ سرعت عملکرد و پوشش نقاط اتوفوکوس ، وضعیت بهتری وجود  دارد .

البته مدل فول فریم 6D Mark II در دامنه قیمتی مشابه با 80D و 7D markII قرار دارد اما در هر صورت به لحاظ سیستم اتوفوکوس و قابلیت های فول فریم ، در سطح بالاتری قرار میگیرد .

Canon EOS M5

این اولین باری است که در دوربینهای بدون آینه کانن، یک EVF  (electronic viewfinder) یا منظره یاب الکترونیکی به کار گرفته شده است و این تنها موردی است که عکاسان مدتها در خط تولید EOS M منتظر آن بودند.

در هسته اصلی این دوربین یک سنسور CMOS از نوع APS-C با وضوح 24.2 مگاپیکسل وجود دارد که این سنسور دارای پردازشگر عکس DIGIC 7 بوده و بازه ISO آن از 100 تا 25600  میباشد. فوکوس خودکار این دوربین نسبت به دوربین EOS M بسیار سریعتر عمل میکند. قابلیت Dual Pixel CMOS  کانن در حالت فوکوس خودکار به عکاس کمک میکند تا تصاویری بسیار شفافتر و دقیقتری را چه در عکاسی و چه در حالت فیلمبرداری اعمال نماید. قابلیت دیگر این دوربین این است که میتوان نقطه تمرکز فوکوس خودکار را با لمس کردن و کشیدن در صفحه نمایشگر جابجا نمود (حتی در حالی که شما در حال رویت سوژه، از طریق منظره یاب الکترونیکی باشید).

مورد دیگری که برای اولین بار در دوربین EOS M5 به کار گرفته شده است، استفاده از بلوتوث هوشمند با انرژی مورد نیاز بسیار ناچیز میباشد که با این قابلیت امکان راه اندازی یک ارتباط را بین دوربین و یک گوشی هوشمند و یا یک تبلت ، به وسیله اپلیکیشن Camera Connect فراهم میسازد.

شکل و طراحی ظاهری و کلیدهای رابط کاربری این دوربین در واقع بازنگری و طراحی مجدد همان مدلهای قبلی است وتنها از نظر عملکرد و ساختار ارگونومیک بهینه سازی شده است.

از مشخصات و خصوصیات دیگر این دوربین میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • عکاسی پی در پی با 7 فریم در ثانیه (که در حالی که فوکوس خودکار قفل شده باشد میتوان سرعت آن را تا 9 فریم در ثانیه افزایش داد.)
  • فیلمبرداری Full HD با نرخ 60 فریم بر ثانیه و در با فرمت MP4
  • لرزشگیر عکس در 5 محور
  • یک صفحه نمایشگر 3.2 اینچی با 1.62  میلیون نقطه که قابلیت حرکت به دو صورت شیب دار و رو به پایین را داراست.
  • دارای Wi-Fi   و  NFC
  • از لحظه روشن شدن دوربین، کلیه مراحل تا آمادگی کامل برای عکسبرداری به سرعت اعمال میشود و نتیجتاً فاصله زمانی از لحظه زدن کلید ON/OFF تا گرفتن اولین عکس بسیار کوتاه خواهد بود.

Fujifilm X-E3

X-E3 مدلی ارزان تر و دارای بدنه ای کوچک تر نسبت به مدل X-Pro 2 می باشد که برخی از المان های موجود در آن را حذف شده و در مقابل برخی قابلیت های جدید به آن افزوده شده است .کمپانی فوجی در  این دوربین از سنسور APS-C X-Trans III با رزولوشن  24 مگاپیکسل استفاده نموده و یک  موتور پردازنده  X-Processor Pro نیز در آن به کار گرفته شده است.  دایل چرخان برای در اختیار داشتن تنظیماتی مانند سرعت شاتر و میزان نوردهی و جوی استیک برای کنترل حالت های فوکوس که قبلا در مدل X-Pro 2 هم به کار رفته در این دوربین جدید وجود دارند. به گفته فوجی X-E3 قادر به فیلمبرداری با کیفیت 4K است و البته یک نمایشگر لمسی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

اما می توان گفت اصلی ترین گزینه حذف شده در این دوربین ویزور دوگانه است که در X-Pro2 وجود دارد. فوجی برای مدل جدید از یک منظره یاب الکترونیکی استفاده نموده  که البته قابلیت تغییر کامل به حالت اپتیکی را ندارد. چنین تصمیمی احتمالا کاربران در انتخاب بین مدلی ارزان قیمت تر یا پیشرفته تر یاری می نماید. همچنین از جمله تغییرات دیگر می توان به حذف بسیاری از کلیدها و پدهای فیزیکی و جایگزینی آنها با میانبرهای لمسی اشاره کرد. البته این تغییر شاید چندان مورد پسند کاربران حرفه ای قرار نگیرد اما در هر صورت X-E3 برای طیف دیگری از کاربران هدف گذاری شده است.

Olympus OM-D E-M5 II

دوربین المپیوس Olympus OM-D EM5  جدیدترین محصول شرکت المپیوس است که علیرغم برخورداری از بدنه ای کوچک و کم حجم  از یک سنسور سه چهارم برخوردار می باشد. این حسگر رزولوشن 16.1 مگاپیکسلی دارد که سریع ترین و دقیق ترین فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال 5 محور  را فراهم می نماید. بدنه ی این دوربین از جنس آلیاژ منیزیم است و از روکشی ضد غبار و ضد قطرات آب برخوردار می باشد. چشمی الکترونیکی این دوربین کیفیت 1.44 میلیون نقطه ای دارد ضمن آنکه صفحه نمایش آن نیز 3 اینچی لمسی است.

مشخصات کلی دوربین المپوس Olympus OM-D EM5

  • حسگر CMOS 16.1 مگاپیکسلی با ابعاد سه چهارم
  • 9 فریم بر ثانیه قابلیت عکاسی پی در پی با کیفیت فول رزولوشن
  • لنز 24-100 با محدوده ی دیافراگم f/3.5-6.3
  • صفحه نمایش 3 اینچی لمسی با کیفیت 610,000  نقطه
  • صفحه نمایش چشمی الکترونیکی با کیفیت 1.44 میلیون نقطه
  • دامنه حساسیت  200-25600
  • فیلمبرداری Full HD با رزولوشن 1920x1080
  • قابلیت اتصال به WiFi ، GPS  و NFC

قابلیت عکاسی پی در پی آن 9 فریم بر ثانیه ، کیفیت فیلمبرداری آن Full HD و دامنه ی حساسیت 200-25600  از دیگر قابلیت های این دوربین است.

نظرات