نمایندگی کانن - روش استفاده از رینگ معکوس و فلاش برای عکاسی ماکرو

نمایندگی کانن - روش استفاده از رینگ معکوس و فلاش برای عکاسی ماکرو

نمایندگی کانن - نورپردازی برای عکاسی کلوزآپ و عکاسی ماکرو یک کار بسیار دشوار می تواند باشد . در این مقاله از نمایندگی کانن به صورت ساده روش استفاده از یک رینگ معکوس و نورپردازی با فلاش برای ثبت عکس های ماکرو را توضیح می دهیم.

یک رینگ معکوس کننده ابزاری ساده است که به شما امکان می دهد تا لنز خود را به صورت برعکس بر روی دوربین DSLR سوار کنید.زمانی که یک لنز دارای حالت زاویه باز ( واید انگل ) یا یک لنز دارای فاصله کانونی استاندارد را به این صورت مورد استفاده قرار می دهیم ؛ امکان فوکوس گیری در فاصله بسیار نزدیک فراهم آمده و از این طریق لنز  به یک ابزار بسیار قدرتمند برای عکاسی ماکرو مبدل می شود .

اما در هر صورت نزدیک شدن بیش از اندازه به سوژه نیز موجب بروز چالش هایی خواهد شد . قرار گرفتن در یک فاصله بسیار نزدیک به سوژه ؛ موجب دشوار تر شدن فرایند نورپردازی به خصوص در زمان استفاده از فلاش اسپیدلایت می شود .

در این شرایط سایه لنز بر روی سوژه می افتد و نزدیک شدن به سوژه موجب می شود تا دامنه انتشار نور فلاش به نحو نامطلوبی تحت تاثیر فاصله دوربین تا سوژه قرار بگیرد .

کنترل نمودن نحوه تابش نور بر سوژه بدون توجه به میزان نزدیکی دوربین تا آن و همچنین نرم تر نمودن شدت تابش نور از جمله مسائلی هستند که در این مطلب ؛ آنها را مورد بررسی قرار می دهیم .

نمایندگی کانن - نمایندگی رسمی کانن - تعمیر دوربین کانن - نمایندگی اصلی کانن

مرحله اول : لنز و حلقه معکوس کننده را روی دوربین ببندید

با استفاده از یک حلقه معکوس کننده ؛ که روی محل نصب فیلتر لنز بسته می شود ؛ لنز را به صورت معکوس روی دوربین ببندید .ابتدا حلقه معکوس کننده را روی لنز ببندید و سپس لنز را به همراه حلقه معکوس روی دوربین سوار کنید .

تعمیر دوربین کانن- نمایندگی کانن در تهران

مرحله دوم : فوکوس را انجام داده و نورسنجی را محاسبه کنید

از آنجا که در این روش لنز به صورت معکوس روی دوربین بسته شده است ؛ بنابراین فوکوس خودکار دوربین را از دست خواهید داد . با استفاده از صفحه نمایش و حالت نمای زنده ؛ فوکوس را به صورت دستی انجام دهید . بااستفاده از مود اولویت شاتر ؛ فرایند نوردهی و نورسنجی را تنظیم کنید .

نمایندگی کانن - عکاسی ماکرو

مرحله سوم : دیافراگم را تنظیم کنید

در شرایط استفاده از لنز معکوس شده ؛ دیافراگم الکترونیک را نیز در اختیار ندارید .و از این روی ؛ توصیه می شود از لنزی استفاده کنید که دارای یک حلقه برای تنظیم دیافراگم باشد . بعد از تنظیم دیافراگم , ایزو و سرعت شاتر را نیز مجددا تنظیم کنید تا نوردهی در بهترین حالت ممکن باشد .

تعمیر دوربین - تعمیر لنز

مرحله چهارم : یک نورپردازی هماهنگ را انجام دهید

بااستفاده از یک فلاش اسپیدلایت و حالت بونس ( بازتاب ) نور با رفلکتور یا حتی یک ورق کاغذ ؛ می توانید یک حالت نورپردازی مطلوب و بهینه را به دست بیاورید . زاویه تابش نور بالاتر از سطح قرار گیری سوژه باید باشد .

مرحله پنجم : انجام نورپردازی یک دست

در رابطه با فلاش هایی که به صورت وایرلس ( بدون سیم ) قادر به نورپردازی هستند ؛ از زاویه همسو با تابش نور خورشید ؛ فلاش را به سوژه بتابانید .در قسمت زیر سوژه بازتاب دهنده نور را قرار دهید تا با استفاده از بازتاب ؛ سایه های ایجاد شده از تابش نور فلاش به حد مطلوب پر شود .

مرحله ششم :  قدرت فلاش را تنظیم کنید

با کاهش قدرت خروجی فلاش ؛ و تنظیم فاصله میان سوژه و رفلکتور ؛ مقدار تابش نور را در یک حالت متعادل و متوازن قرار دهید .برای ایجاد نور سخت یا نور نرم , می توان از یک رفلکتور بزرگتر یا کوچکتر استفاده نمود .

 

تکنیک عکاسی با فلاش در زمان های طلوع یا غروب آفتاب

نکاتی در باب استفاده از فلاش های اسپیدلایت : انتخاب فلاش مناسب ( 1 )

نکاتی در باب استفاده از فلاش های اسپیدلایت : انتخاب فلاش مناسب ( ۲ )

ترکیب نور فلاش با نور آمبیانس برای ثبت سوژه های نور دار

نظرات