روش استفاده از طلق های رنگی در عکاسی و نورپردازی در آتلیه

روش استفاده از طلق های رنگی در عکاسی و نورپردازی در آتلیه

 

طلق های رنگی در صورتی که به طور صحیح مورد استفاده قرار بگیرند ؛بعد جدیدی را به عکسهای پرتره در آتلیه و استودیو های عکاسی می بخشند .

از آنجا که رنگ ها قادرند تا مود ها و حالت های متفاوتی رادر عکس به وجود بیاورند ؛ از این روی ، استفاده از طلق های رنگی در موقعیت های مناسب می تواند یک مود یا حالت جدید را در درون عکس به وجود آورده و بر خلاقیت های عکاس بیفزاید . طلق های رنگی در عکاسی مود و عکاسی پرتره در محیط های استودیویی دارای کاربرد هستند و در این مقاله از نمایندگی کانن به طور مختصر چند نکته در این رابطه را مورد اشاره قرار می دهیم .

نمایندگی کانن - نمایندگی رسمی کانن - نمایندگی اصلی کانن - تعمیر دوربین کانن

1 – استفاده از طلق رنگی به عنوان نور اصلی

با قرار دادن طلق رنگی بر روی منبع نور اصلی , این منبع نور ؛ علاوه بر نوردهی به سوژه موجب تغییر حالت رنگی آن نیز می شود . با استفاده از این تکنیک تمامی بخش های سوژه و پس زمینه که در معرض تابش نور اصلی قرار دارند  ؛ دارای رنگ خواهند شد .برای افزودن به عمق و حالت تاثیر گذاری این نور رنگی ؛ یک منبع نور ثانویه با رنگ متضاد را می توان در پشت سوژه و در پس زمینه قرار داد .

نمایندگی کانن - نمایندگی رسمی کانن - نمایندگی اصلی کانن

2 – استفاده از طلق رنگی در ترکیب با نور اصلی

در این روش از چندین منبع نوردهی به عنوان نور های اصلی استفاده می شود و هر یک از این منابع نور از طلق هایی با رنگ های متفاوت استفاده خواهند نمود .از این روش برای ایجاد حالت های احساسی شاد و مثبت در یک عکس می توان استفاده کرد .

نمایندگی کانن - نمایندگی رسمی کانن - نمایندگی اصلی کانن

3 – استفاده از طلق رنگی برای تغییر رنگ پس زمینه

به جای صرف هزینه های زیاد برای خرید فون های رنگی ؛ با استفاده از این روش ارزان به صورت خلاقانه ای می توان رنگ پس زمینه را به هر حالت دلخواه تغییر داد .برای انجام اینکار ؛ استروب آتلیه ای خود را با طلق رنگی پوشانده و آنرا در نزدیکی پس زمینه به نحوی قرار دهید تا تمامی سطح پس زمینه که در کادر عکس قابل مشاهده است را بپوشاند .

دراینجا باید اطمینان حاصل نمایید که منبع نور پس زمینه ؛ تداخلی بر نوردهی به سوژه ایجاد نمی کند . همچنین باید مطمئن شوید که منبع نور اصلی نیز تداخلی در نور پس زمینه ایجاد نمی کند و از این روی استفاده از هدایت کننده های نورپردازی بر روی مودیفایر ها ؛ الزامی می باشد .

نمایندگی کانن - نمایندگی رسمی کانن - نمایندگی اصلی کانن - تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز - نمایندگی تعمیرات کانن

4 – استفاده از طلق رنگی به عنوان ابزار کمکی

اگر نسبت به پوشانیدن منبع نور با طلق های رنگی علاقه ای ندارید ؛ می توانید از طلق های رنگی به عنوان ابزار های کمکی در عکاسی استفاده کنید .به طور ساده ؛ طلق های رنگی را در مقابل دوربین بگیرید و از میان آنها کادر بندی کرده و عکس بگیرید .این روش برای ایجاد حالت های دراماتیک در عکس ؛ بسیار مناسب است .

نمایندگی کانن - نمایندگی رسمی کانن - نمایندگی اصلی کانن - تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز - نمایندگی تعمیرات کانن

5 – استفاده از طلق رنگی به عنوان نور حاشیه

در صورتی که با تنظیمات نورپردازی در آتلیه آشنایی دارید ؛ به خوبی می دانید که نور حاشیه وظیفه نوردهی به لبه های سوژه را بر عهده دارد و به نحوی موجب جدا سازی سوژه از پس زمینه نیز خواهد شد.  با قرار دادن طلق رنگی بر روی منبع نوردهی به حاشیه ؛ لبه های سوژه رنگی شده و موجب جذابیت بیشتر عکس خواهد شد . برای اینکه رنگ از تاثیر گذاری بالاتری برخوردار باشد ؛ از یک پس زمینه تیره استفاده کنید .

نمایندگی تعمیرات کانن - نمایندگی تعمیرات نیکون

نظرات